Révay András:Tanácsok ? az Év Légitársaságától
4 perc olvasás
Gyors egymásutánban két dolog is történt, ami a figyelmet ismét a British Airways-re irányította. Komoly szakmai elismerést kapott és az utasok kényelmét szolgáló, új szolgáltatást vezetett be.
Gyors egymásutánban két dolog is történt, ami a figyelmet ismét a British Airways-re irányította. Komoly szakmai elismerést kapott és az utasok kényelmét szolgáló, új szolgáltatást vezetett be.
Mintegy 42 nemzetközi légitársaság közül a British Airways-nek ítélte az ?Év Légitársasága 2007" díjat az OAG (Official Airline Guide). A tekintélyes nemzetközi utazási és szállítmányozási információs szervezet, törzsutasok szavazatai alapján állított fel 15 regionális és nemzetközi légiközlekedési kategóriát, amelyek közül a British Airways a ?Legjobb Európa – Ázsia és Ausztrália Légitársaság", a ?Legjobb Transzatlanti Légitársaság" valamint a ?Legjobb nyugat-európai Légitársaság" kategóriákban bizonyult a legjobbnak. A megtisztelõ címek mellett, az év légitársasága jó pénzügyi eredményekkel is büszkélkedhet. Utasainak száma Magyarországon 6 százalékkal bõvült az elõzõ üzleti év során. Az OAG immár 25 éve ítéli oda az ?Év Légitársasága" címet. A szervezet mintegy 1000 légitársaság és 3500 nemzetközi repülõtér adatait tartja nyílván és elemzi rendszeresen. Az általuk odaítélt cím iparági jelentõségét és súlyát az adja, hogy a szervezet elsõsorban a törzsutasok, azaz a repülõvel leggyakrabban utazó közönség véleménye alapján dönt.
A 2006/2007-es üzleti évben a British Airways számos, a légitársaság jövõje szempontjából fontos fejlesztést készített elõ és indított el. Kevesebb, mint egy év múlva beköltözik új otthonába, a Heathrow repülõtér 5. termináljába és már megkezdte a jegyek értékesítését az innen induló és ide érkezõ járataira. Az utasok még nagyobb kényelmét szolgáló új Club World kabin (tengeren túli üzleti osztály) immár elérhetõ a British Airways heti 96 London Heathrow és New York JFK között közlekedõ járatán és hamarosan megkezdõdik az új First kabinok bevezetése is.
Az utazás a felkészüléssel kezdõdik és ezt a British Airways-nél nagyon komolyan veszik. Egy tengeren túli – több idõzónán keresztül tartó – utazás, amely legtöbbször 8-10, de néha akár 20-23 órás is lehet, az eltérõ napszakok miatti alvási periódusok változása következtében megviseli az emberi szervezetet. Ezt nevezik jet lag hatásnak, amely az utazásra való megfelelõ felkészüléssel, és a megfelelõ idõben és ideig tartó fedélzeti alvással csökkenthetõ. A British Airways volt az elsõ, ahol a tökéletes fedélzeti alvási és pihenési körülmények kialakítása céljából egy hivatalos alvásszakértõt alkalmaztak. Vizsgálatainak eredményeként a légitársaság most a http://www.ba.com/ oldalon, MP3 lejátszóra letölthetõ utazási tanácsokat jelentetett meg, utasai még szélesebb körû tájékoztatása érdekében.
Dr. Chris Idzikowski – vagy ahogy õt mostanában nevezik: dr. Sleep 6 rövid üzenetben ad tanácsokat az utazóknak. A bármilyen MP3 lejátszóra letölthetõ pod cast-okból, azaz rövid hang állományokból megtudható, hogy hogyan célszerû felkészülni a tengeren túli utazásra, miért és hogyan lesz hatékony a fedélzeti alvás. Az elsõ üzenetébõl kiderül, hogy mi is az alvás lényege, hogyan befolyásolja az utazás belsõ óránkat, és hogy pontosan mi is a jet lag hatás. Az utazók a többi hangüzenetbõl tájékozódhatnak arról, mi a különbség az utazási fáradság és a jet leg között, valamint hogy miként csökkenthetõ az utazási fáradtság hatása. Külön fejezetben mutatják be, hogyan állítható át belsõ óránk az új idõzónákra a leggyorsabban és a leghatékonyabban. Az ?üzleti alvás" c. fejezet az alvásnak az utazási folyamatba való integrációját ismerteti azon üzleti utasoknak, akik a légitársaság tökéletes alvási és pihenési körülményeket nyújtó, vízszintes ággyá alakítható ülésein utaznak. A tanácsadó sorozat két utolsó része a jet lag hatás elkerülésének és kezelésének lehetõségeivel foglalkozik.