MEGFOGYATKOZOTT – A MAGYAR KÖZTERÜLETI REKLÁMSZÖVETSÉG
2 perc olvasásHárom meghatározó médiacég kilépésével felére fogyatkozott a Magyar Közterületi Reklámszövetség (MKRSZ). Az Europlakát Kft, az A-Plakát Kft. (korábban Avenir Budapest Kft.) és a Pannon Plakát Kft. ugyanis ma bejelentette, hogy kilépnek a szövetségből.
Három meghatározó médiacég kilépésével felére fogyatkozott a Magyar Közterületi Reklámszövetség (MKRSZ). Az Europlakát Kft, az A-Plakát Kft. (korábban Avenir Budapest Kft.) és a Pannon Plakát Kft. ugyanis ma bejelentette, hogy kilépnek a szövetségből.
A döntés hátteréről Boda János, az Europlakát Kft. ügyvezetője elmondta, hogy a most kilépett tagok szerint a szövetség égisze alatt az osztrák kézben levő médiacsoport, az Epamedia saját érdekeit próbálja elsősorban hangsúlyozni. Az MKRSZ korábbi ügyvezető elnöke úgy értékeli, hogy a kedvezőtlen trend 2007-ben indult, amikor is az Epamedia a Multireklám cég megvételével domináns szerephez jutott a magyar piacon.
Az említett cégcsoport – saját honlapjuk szerint – az óriáslakát piac 49 százalékát, a citylight piacnak pedig 57 százalékát birtokolja.
Az Epamedia piaci túlsúlya ellen 2007 novemberében hat óriásplakát cég szövetséget kötött. Akkor az Europlakát, az EuroAWK, a Pont Reklám, az ESMA-QIB, az Avenir és a Mahir City Poster a megrendelők jobb kiszolgálása és a hatékonyabb működés érdekében kötött stratégiai szövetséget.