POSTerTEST: Az akciók tényleg aktivizálnak!
3 perc olvasásA kereskedelmi szektor akciókat reklámozó kampányai kevés esettől eltekintve bőven az átlag feletti aktivizálást értek el. Míg 2008-ban a közterületi kampányok átlagos aktivizálása 55% volt, addig a kereskedelmi szektornak 60%, a döntő többségében akciókkal hirdető hipermarketeknek pedig 63%. Az embereket tehát érdeklik az árak, s az akciókkal jól el lehet őket érni. A kampányok sikerességét minden esetben az üzenet-kreatív-kihelyezés hármasa határozza meg.
A kereskedelmi szektor akciókat reklámozó kampányai kevés esettől eltekintve bőven az átlag feletti aktivizálást értek el. Míg 2008-ban a közterületi kampányok átlagos aktivizálása 55% volt, addig a kereskedelmi szektornak 60%, a döntő többségében akciókkal hirdető hipermarketeknek pedig 63%. Az embereket tehát érdeklik az árak, s az akciókkal jól el lehet őket érni. A kampányok sikerességét minden esetben az üzenet-kreatív-kihelyezés hármasa határozza meg.
A Business Superbrands-díjas Szonda Ipsos közterületi hatékonyságot mérő 2008-as kutatásainak egytizede – az egyik legnagyobb kampány-darabszámmal – a kereskedelem szektorban született. A POSTerTEST kereskedelmi szektorába a hipermarketek, a bevásárlóközpontok és a műszaki áruházak tartoznak.
A kereskedelmi szektor akciókat reklámozó kampányai kevés esettől eltekintve bőven az átlag feletti aktivizálást értek el. Míg 2008-ban a közterületi kampányok átlagos aktivizálása 55% volt, addig a kereskedelmi szektornak 60%, és a döntő többségében akciókkal hirdető hipermarketeknek 63%. Ezek a számok is azt bizonyítják, hogy az embereket érdeklik az árak, s az akciókkal jól el lehet őket érni. A kereskedelmi szektorra 2008-ban a 15-24 és a 45-60 évesek voltak a legfogékonyabbak egyaránt 35% fölötti észleléssel, míg a többi korcsoport alatta marad az átlagnak. Település szerint is van különbség, míg a Budapestieknek 43%-a észlelte a kereskedelmi kampányokat, addig a vidékieknek csupán 31%-a. Ez annak tudható be, hogy a nagyobb kereskedelmi áruházak inkább Budapesten összpontosulnak, illetve a bevásárlóközpontok kampányai is csak a fővárosra fókuszáltak tavaly.
A korcsoportokat tovább vizsgálva megállapítható, hogy minél idősebb valaki, annál inkább tetszenek neki a kereskedelmi szektor hirdetései és annál inkább aktivizálja is. Ugyanez megállapítható az ESOMAR státuskategóriák esetében is, minél alacsonyabb valakinek a társadalmi státusza annál jobban tetszik neki és aktivizálja. Ennek hátterében az állhat, hogy ezek a célcsoportok érzékenyebbek az árakra, és a kereskedelmi szektor kampányai döntő többségükben az akcióikra hívják fel a figyelmet. A kereskedelmi szektor kampányainak további szempontok szerinti elemzésére is van lehetőség a Szonda Ipsos POSTerTEST rendszerével. Üzlettípusok mentén is megkülönböztethetők a mutatók: a bevásárlóközpont, a hipermarket és a műszaki áruház kampányok, amelyek mind eltérő eredményeket produkáltak. Látható, hogy egy kampány sikerességét minden esetben az üzenet-kreatív-kihelyezés hármasa határozza meg.