Tíz éves a Vodafone – Magyarországi Vodafone jubileum
4 perc olvasás10 év, 500 milliárd Ft befektetés, 1 milliárd Ft feletti társadalmi célú támogatás, 100 százalékot megközelítő lefedettség, 2,65 millió elégedett ügyfél és meghatározó szerep a gyorsan fejlődő mobil internet szegmensben – így lehetne egy sms-ben összefoglalni a Magyarországon jubiláló Vodafone teljesítményét.
10 év, 500 milliárd Ft befektetés, 1 milliárd Ft feletti társadalmi célú támogatás, 100 százalékot megközelítő lefedettség, 2,65 millió elégedett ügyfél és meghatározó szerep a gyorsan fejlődő mobil internet szegmensben – így lehetne egy sms-ben összefoglalni a Magyarországon jubiláló Vodafone teljesítményét.
„A Vodafone magyarországi jelenléte egyértelmű siker, és nem csupán számunkra az, hanem minden magyar mobiltelefonos ügyfélnek – több mint tíz millióan vannak-, hiszen mind globális, mind pedig helyi szinten az ügyfeleket helyeztük a középpontba: magasabb technikai színvonalat, egyszerűbb és több hozzáadott értéket képviselő szolgáltatást, illetve a legújabb innovációkat kínálva nekik. Egy számomra kedves vízilabdás hasonlattal élve: az első negyed után elégedett vagyok a csapat teljesítményével" – mondta dr. Beck György, a Vodafone Magyarország Zrt. vezérigazgatója.
A Vodafone az általa nyújtott magas minőségnek, ügyfélközpontúságának köszönhetően vált a világ vezető mobilszolgáltatójává. Jelenleg öt kontinens 27 országában van jelen és további 40 partnerhálózattal rendelkezik, 315 millió ügyfélnek szolgáltat szerte a világon.
A Vodafone Csoport 10 évvel ezelőtt a régióban Magyarországon kezdte a terjeszkedést, csak utána következtek a térség más országai. A Vodafone Magyarországon is a technológiai fejlődés és a legmodernebb megoldások úttörője. Korán felismerte a mobil internetben rejlő lehetőségeket és mára ebben a szegmensben vezető Magyarországon.
„10 év alatt a Vodafone harmadikként érkező szereplőből a mobil iparág innovátorává vált. Büszkeséggel tölt el, hogy nem egészen két év alatt a mobil internet – a mi munkánknak is köszönhetően – a vezetékes internet teljes értékű alternatívája lett."
A kiszámítható költségű, korlátlan adatforgalmú előfizetésekre megjelenő igényeket a Vodafone már 2007-ben felismerte, ma pedig minden internet-használati igényre kínál korlátlan adatforgalmú megoldást. Ajánlatai és hálózata egyre kedveltebb, és 2009 szeptemberében már 33%-os volt a szélessávú adathálózaton elért adatforgalmi részesedése.
A Vodafone vezető piaci szereplő az egy főre jutó adatforgalom területén, havonta mintegy 1,99 GB-nyi adatforgalommal. A vállalat szélessávú mobil internet szolgáltatása már 334 településen elérhető.
„Ma Magyarországon konszenzus van abban, hogy az internet terjesztése kulcskérdés. Nem kell sok ahhoz, hogy abban is konszenzus alakuljon ki, hogy ez a mobil megoldásokkal érhető el leggyorsabban, leghatékonyabban és ezért legolcsóbban" – jelentette ki dr. Beck György vezérigazgató, majd hozzátette: „Véleményem szerint a mobil internet óriási lehetőségeket rejt az ország számára, hiszen az új innovációk révén elérhetővé teszi az internetet a kisebb településeken és a ritkábban lakott terülteken is. Evvel fontos eszköze a digitális írástudatlanság felszámolásának és az informatikai felzárkózásnak."
Az idei év a fejlesztések éve a Vodafone-nál. A hálózat folyamatos modernizálása kiemelt cél, illetve a negyedik generációs LTE technológiára kész hálózat tesztelése is folyik már. A vállalat idén 500 millió forint beruházással létrehozta a miskolci, 300 főt foglalkoztató ügyfélszolgálati központját, és fejleszti a fővárosban lévő globális pénzügyi központját is. Mindezek hatására a társaság jelenlegi 1.400 fős alkalmazotti létszáma az év végére várhatóan megközelíti a 2 ezer főt.
„A lefújásig sok van még hátra, de a mobil szolgáltatók versenyében is igaz, ami a vízilabdában is alapszabálynak számít: a felkészülés során dől el a küzdelem. A Vodafone Magyarország felkészült a következő évtizedekre a magyar piacon" – mondta dr. Beck György.