A NeoFM-el bővült az econet.hu média-portfóliója
Az econet.hu csoport árbevétele 2009 első háromnegyed évében meghaladta az 1,25 milliárd forintot. A bevezetett költségcsökkentő intézkedések a harmadik negyedévben több mint 200 milliós megtakarítást eredményeztek. A 2009. november 19-én csütörtökon megkezdte adását az econet.hu Nyrt. média üzletágának legújabb tagja, az ország területének 81 százalékát elérő NeoFM országos kereskedelmi rádió, mellyel a cégcsoport a legnagyobb magyar médiatulajdonosok közé lépett.
Az econet.hu csoport árbevétele 2009 első háromnegyed évében meghaladta az 1,25 milliárd forintot. A bevezetett költségcsökkentő intézkedések a harmadik negyedévben több mint 200 milliós megtakarítást eredményeztek. A 2009. november 19-én csütörtökon megkezdte adását az econet.hu Nyrt. média üzletágának legújabb tagja, az ország területének 81 százalékát elérő NeoFM országos kereskedelmi rádió, mellyel a cégcsoport a legnagyobb magyar médiatulajdonosok közé lépett.
Az econet.hu csoport árbevétele 2009 első háromnegyed évében – a konszolidációs körből kikerült Externet-csoport nélkül – meghaladta az 1,25 milliárd forintot. Az econet.hu média-portfóliójára (EMG) a válság a becsült piaci átlaggal megegyező mértékű hatást gyakorolt.
Az elmúlt évek tapasztalatai szerint az EMG teljes éves árbevételének körülbelül 60 százaléka keletkezik az első háromnegyed évben, e tekintetben tehát a tényleges bevétel alakulása nem tér el a korábbi tendenciáktól. 2009 első háromnegyed évében a csoport EBITDA eredménye -499 millió forint, adózott eredménye -521 millió forint volt. A háromnegyed éves adózott eredmény romlásában szerepet játszott az econet.hu saját részvényekre vonatkozó határidős pozícióival kapcsolatban korábban elszenvedett 33 millió forintos veszteség is. Pozitív fejlemény, hogy 2009 harmadik negyedévére beértek a költségcsökkentő és hatékonyságnövelő intézkedések hatásai, a csoportszintű költségek a 2009 első és második negyedévekhez képest több mint 200 millió forinttal csökkentek.
A gyorsjelentés megjelenésének napján kezdi meg adását az econet.hu Nyrt. média üzletágának legújabb tagja, az ország területének 81 százalékát elérő NeoFM országos kereskedelmi rádió, mellyel a cégcsoport a legnagyobb magyar médiatulajdonosok közé lépett. A rádió és kereskedőházának elindulása az EMG fogyasztói elérését mind számában, mind célcsoportjában jelentősen szélesíti.
A 2008. és 2009. évi 1-9. hónapok IFRS szerint konszolidált, nem auditált gyorsjelentések főbb eredmény adatainak összehasonlítása
Megnevezés / E Ft |
2008Q1-Q3 |
2009Q1-Q3 |
Árbevétel |
1 833 369 |
1 269 793 |
Üzemi eredmény |
-215 298 |
-624 575 |
Értékcsökkenés |
101 680 |
125 168 |
EBITDA |
-113 618 |
-499 407 |
Adózott vállalkozási eredmény |
-248 019 |
-521 700 |
Balázs Csaba, az econet.hu Nyrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte: „A Társaság a korábbi évek média-üzemeltetési tapasztalataira építve örömmel lép be az országos kereskedelmi rádiós piacra. Célunk, hogy a programmagazin-, az indoor- és az event-piaci szegmenshez hasonlóan itt is elérjük és megtartsuk a piacvezető szerepet. A jövőre nézve megerősítést adhat az a tény, hogy az econet.hu a legismertebb hazai brandeket birtokló legnagyobb magyarországi médiavállalkozások egyikévé vált. Az EMG média-portfóliója a válság utáni időszakban és hosszabb távon is értékes lehetőségeket hordoz, melyek kihasználásában az eddig felépített brandek, tudásbázis és a megszerzett tapasztalatok az EMG-nek kivételes helyzetet biztosíthatnak."