Újévi bulival startolt Madridból a Coca-Cola Expedíció206
4 perc olvasás2010 január 4-én elindult Spanyolországból az Expedíció206. A Coca-Cola három Boldogság Nagykövete egyedülálló világkörüli útra vállalkozott a boldogságkeresés jegyében. Már „csak" 205 ország, 361 nap és 442 570 kilométer van hátra a „nagy utazásból", amelynek bárki részese lehet a népszerű közösségi oldalakon és az interaktív honlapon, az Expedition206.com-on.
2010 január 4-én elindult Spanyolországból az Expedíció206. A Coca-Cola három Boldogság Nagykövete egyedülálló világkörüli útra vállalkozott a boldogságkeresés jegyében. Már „csak" 205 ország, 361 nap és 442 570 kilométer van hátra a „nagy utazásból", amelynek bárki részese lehet a népszerű közösségi oldalakon és az interaktív honlapon, az Expedition206.com-on.
A Coca-Cola több mint 200 országban, a nap szinte minden pillanatában a pozitív életérzést, az életörömöt igyekszik közvetíteni. Ennek megszemélyesítésére most három fiatalt kértek fel, illetve választottak ki egy szavazás keretén belül, akik Boldogság Nagykövetként járják be a világot, egész pontosan azt a 206 országot, ahol a Coca-Cola jelen van.
Az Expedíció206 2010. január 4-én indult el Madridból. Természetesen az indulást egy hatalmas óév-búcsúztató és újévköszöntő bulizás előzte meg több ezer madridival.
„Az új év ünneplése a lehető legjobb kezdete volt ennek az utazásnak, mivel arra számítunk, hogy a 2010-es év igazán elképesztő lesz és várjuk, hogy az élményeinket mielőbb megoszthassuk a világgal" – mondta Tony.
A civilben óvodásokkal foglalkozó, jelenleg Münchenben élő 30 éves amerikai Tony Martin, a 22 éves brüsszeli Kelly Ferris és a Mexico City-ben tanuló egyetemista, Antonio Santiago a boldogságkeresés mellett fontos küldetésül kapta, hogy élményeit, kalandjait és tapasztalatait megossza a világgal, és virtuális útitársnak hívjon minden hozzájuk csatlakozni kívánó embert. A „nagy utazás" percről percre nyomon követhető lesz a chat funkcióval is bővült http://www.expedition206.com/ hivatalos weboldalon, de a kalandok, beszámolók, blogok, videók ott lesznek a YouTube-on, Facebookon, Twitteren, Flickren és egyéb népszerű közösségi oldalakon*.
A közösségi médián keresztül a rajongók nem csak követhetik az utazó nagyköveteket, de a csapat virtuális idegenvezetőjévé is válhatnak, segíthetik őket, javasolhatják, merre menjenek, mit nézzenek meg és kit látogassanak meg a különböző országokban.
A nagykövetek felkészülését segítette a madridi Coca-Cola Boldogságkutató Intézet,
amelynek elnök asszonya több, boldogsággal kapcsolatos kutatáson alapuló megállapítást osztott meg a három fiatallal. Fogadta őket Madrid város főpolgármestere, és részt vettek a hagyományos szilveszteri San Silvestre Vallecana futóversenyen is. Nem mulasztották el azt sem, hogy a helyi hagyományok szerint december 31-én éjfélkor, az óraütés hangjára 12 szőlőszemet fogyasszanak el, amely a spanyolok szerint szerencsét hoz. Az Expedíció206 rituáléjaként átadták a Coca-Cola vállalat elnök-vezérigazgatójától, Muhtar Kenttől kapott díszes emlékpalackot cserébe a spanyolok erre az alkalomra készített kólás üvegéért, amely a következő állomáson, Portugáliában cserél gazdát, stafétaszerűen. Az expedíció végén a több mint 200 egyedi tervezésű palackot az atlantai Coca-Cola Múzeumban állítják majd ki. Tony, Kelly és Antonio útjuk során részt vesznek azokon a világeseményeken, amelyeket a Coca-Cola szponzorál, így a Vancouveri Téli Olimpiai Játékokon, a dél-afrikai Foci VB-n és a Sanghaji Világkiállításon. Már Madridban találkoztak a Világkiállítás képviselőivel, akik az Expo kabalafigurájának kicsinyített másával ajándékozták meg őket. Magyarországra várhatóan március második felében érkeznek meg.
„Már maga az indulás nagyszerű kaland volt, annyi fantasztikus emberrel ismerkedtünk meg, hogy elképzelni sem tudom, mi mindent tartogat még számunkra a további 205 ország" -lelkendezett a startnál Antonio.
*Linkek a közösségi oldalakhoz: