Álláskereső szolgáltatás indul az iWiW-en
3 perc olvasásNagyszabású fejlesztést jelentett be a hazai internetpiac két vezető társasága, az Origo és a Sanoma Budapest: az iWiW közösségi oldalhoz illeszkedő új alkalmazás 4,4 millió felhasználót ér el, s mind a hirdetők, mind az álláskeresők számára egyedülálló, személyre szabható lehetőségeket kínál.
Nagyszabású fejlesztést jelentett be a hazai internetpiac két vezető társasága, az Origo és a Sanoma Budapest: az iWiW közösségi oldalhoz illeszkedő új alkalmazás 4,4 millió felhasználót ér el, s mind a hirdetők, mind az álláskeresők számára egyedülálló, személyre szabható lehetőségeket kínál.
Élesre vált a tesztidőszak után a Profession.hu által fejlesztett iWiW-alkalmazás, amely az álláskeresést teljesen új felületre, egy közösségi oldalra viszi át, s ezzel minden eddiginél kényelmesebbé és hatékonyabbá teszi az álláskeresést.
- – Könnyen belátható, hogy nem csupán egy újabb, sokadik álláskereső portálról van szó – mondta Gerentsér Imre, a Sanoma Budapest újmédia-divíziójának igazgatója. – Még csak nem is egyszerű hirdetésről. A felhasználók alapvetően kétféleképpen csoportosítják a dolgokat az interneten manapság: vannak az őket érdeklő témák, és vannak a hirdetések. A Profession.hu alkalmazása, azáltal, hogy beépül az iWiW-profilba, a „fontos dolgok"-csatornán keresztül szól a felhasználókhoz.
Az alkalmazás testre szabhatósága mind hirdetői, mind álláskeresői oldalról precízebb találatokat tesz lehetővé. A Sanoma szakértői szerint valódi paradigmaváltásról van szó: az álláskeresések böngészését felváltja az a helyzet, ahol az álláskeresések előre megadott paraméterek alapján házhoz jönnek, méghozzá egy olyan környezetben, amely a felhasználó számára a leginkább releváns. Mivel az alkalmazáson keresztül az adatbázisba feltöltött állásokból akár egy-egy ismerősnek is lehet ajánlani, az álláskereső és az állás „egymásra találása" sokkal személyesebbé, gyorsabbá válik.
- – Az iWiW a magyar internetezők életének elválaszthatatlan része – mondta Vaszily Miklós, az [origo] vezérigazgatója. – Logikus lépés volt tehát az álláskereső alkalmazás fejlesztése. Az iWiW amúgy is gyakorlatilag az első felület, ahol a HR-esek, állásadók megismerkednek leendő munkavállalóikkal – a Profession Állásvadász alkalmazás ezt gondolja eggyel tovább: biztonságos, jól használható, személyre szabható lehetőségeket kínál, amelyek az álláskeresők és a munkatársakat keresők dolgát egyaránt nagymértékben megkönnyítik.
Az iWiW 4,4 millió regisztrált felhasználóval[1] és napi átlagosan 1,2 millió egyedi látogatójával[2] nem csupán Magyarország vezető közösségi portálja, hanem egyik legnépszerűbb honlapja is.
- – Az internetes álláskeresés egyre fontosabbá válik – tette hozzá Gerentsér Imre. – A Szonda- Ipsos felmérése alapján 2008-ban az internetezők 25 százaléka, 2009-ben pedig már a 28 százaléka keresett állást online. Ha ezt összevetjük azzal, hogy a KSH 2009. év végére vonatkozó gyorsjelentése szerint 15-74 éves munkanélküliek száma 445ezer fő, 43 százalékuk egy éve vagy annál régebben keres állást, könnyen belátható, hogy az alkalmazásnak mekkora a létjogosultsága.
[1] forrás: iWiW
[2] forrás: Webaudit.hu, 2009-es adatok