Nem tetszik az ateistáknak Jézus ultrahangos képe
Még több hónap van karácsonyig, azonban már most nagy vitákat váltott ki Jézus „ultrahangos felvétele", amely a ChurchAds.Net karácsonyi kampányának része.
Még több hónap van karácsonyig, azonban már most nagy vitákat váltott ki Jézus „ultrahangos felvétele", amely a ChurchAds.Net karácsonyi kampányának része.
A plakát készítői azt mondják: céljuk az, hogy párbeszédet kezdeményezzenek a karácsony jelentéséről. A bírálók szerint a kép túlságosan „politikai színezetű" és a tévében nemrég bemutatott abortuszreklám ellenkampányaként fogható fel. „Azt a benyomást kelti, hogy politikai indítékú, és tudatalatti üzenetet igyekszik átadni" – véli Terry Sanderson, egy brit ateista szervezet vezetője. A kép túlságosan is az életvédőkkel hozható kapcsolatba ahhoz, hogy jóindulatú kontextusban lehessen nézni – mondja Sanderson. Szerinte az angyalokhoz és a jászolhoz kellene visszatérni.
A plakáton ez a szöveg áll: „[Krisztus] Már úton van: a karácsony Krisztussal kezdődik." A tervező csoport elmondta: az ötlet abból a XXI. században immár bevett szokásból származik, hogy a büszke leendő szülők gyermekük ultrahangos képét mutogatják családjuknak és barátaiknak. „Ezt a hagyományt használja fel plakátunk, hogy Krisztus születését a lehető legmodernebb kontextusba helyezze" – mondja a ChurchAds társalapítója, Francis Goodwin. „Úgy gondoljuk, ez nagyon hatásos és a közvetlenség benyomását kelti. Teológiailag pedig egyszerre mutatja be Jézus Krisztust emberi és isteni mivoltát."
Goodwin hozzátette: „Ez a kép – a méhben növekvő gyermek – túllép a kultúrákon. Az ábrázolás ugyanazt a kihívással teli üzenetet hordozza a Szingapúrban vagy Kenyában élők számára. Ezért arra hívom az anglikán közösséget, hogy csatlakozzanak a kezdeményezéshez és terjesszék azt az egész világon."
Az új plakátról szólva a readingi püspök, Stephen Cottrell úgy fogalmazott: „A legtöbb szülő számára a terhesség akkor válik 'valódivá', megfoghatóvá, amikor először megpillantják leendő gyermekük ultrahangos képét. Ez azt üzeni számukra: valami tényleg elkezdődött, úton van. Annyira hozzászoktunk a XXI. századi fogyasztói szemléletű karácsony aranyozott csomagolásához és kényelméhez, hogy könnyen átsiklunk az ünnep megdöbbentő valósága fölött, vagyis elkerüli figyelmünket, hogy ez valódi áldott állapot, s ezáltal Isten jön közénk a földre. Ez a kép azonban figyelmet követel, ahogy a gyermek is, aki már 'úton van'."
A plakátot néhány héttel azután mutatták be, hogy a Channel 4 nevű televíziós csatornán Nagy-Britannia történetében először egy abortuszközpont szolgáltatásait reklámozták. A tévécsatorna és a reklámfelügyelet közel ezer panaszt kapott a reklám kapcsán. „Felháborító, hogy a tévé egy emberi lény elpusztítását mint nyilvános szolgáltatást szabadon reklámozhatja. Mindent megteszünk azért, hogy a reklám ne kerülhessen többet adásba" – mondja egy keresztény jogi szervezet vezetője.
Az ökumenikus szellemben működő ChurchAds.Net negyvenmillió embert igyekszik megcélozni a reklámmal, amelyhez rádiós szpot is készül – ez utóbbit a tervek szerint kétszáz állomás sugározza majd. A szervezet elmondta: azért bocsátották ki ilyen korán a plakátot, hogy támogatóik segítségével időben lefoglalhassák a hirdetőtáblákat és elkészíthessék a rádiós szpotokat, mivel októberre általában már minden reklámfelületet lefoglalnak és a rádiós hirdetés lehetőségei is jelentősen szűkülnek. A plakátkampányt, amely 2010. december 6-tól 20-ig tart, támogatja többek között az anglikán, a baptista és a metodista egyház – írja a ChristianToday.
Magyar Kurír