EuroAstra

Megoldódni látszik a kilowatt probléma — Megkapta PSZÁF engedélyét az új kötelező biztosító, az ASTRA

 

AutoDaciaBucarest.thumbnailMégsem okoz majd problémát  az a mintegy 200 ezer hibás kilowatt adat, mely helytelenül szerepel a hazai gépjárművek forgalmi engedélyében –  emelte ki a  Biztosítás.hu internetes alkusz. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) és a hazai biztosítási piac szereplői ugyanis egyaránt igyekeznek megoldani a helyzetet. A piac új szereplője – a román ASTRA Biztosító – eközben megkapta regisztrációs bejegyzését a magyar felügyelettől, így tisztázódott, hogy a román piacvezető is beszáll idén az autósokért folytatott versenybe.

 

AutoDaciaBucarest.thumbnailMégsem okoz majd problémát  az a mintegy 200 ezer hibás kilowatt adat, mely helytelenül szerepel a hazai gépjárművek forgalmi engedélyében –  emelte ki a  Biztosítás.hu internetes alkusz. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) és a hazai biztosítási piac szereplői ugyanis egyaránt igyekeznek megoldani a helyzetet. A piac új szereplője – a román ASTRA Biztosító – eközben megkapta regisztrációs bejegyzését a magyar felügyelettől, így tisztázódott, hogy a román piacvezető is beszáll idén az autósokért folytatott versenybe.

Sajnos, mintegy 200 ezer jármű forgalmi engedélyében szerepel helytelenül a jármű teljesítményét mutató – és idéntől a kötelező biztosítások alapdíjának megállapítására szolgáló – KW adat. Mindez jelentős problémát okozhat a járművek kötelező biztosítási díjának megállapításánál. Az autósoknak nem jó, ha adathiba miatt például 1000 lóerős Dácia után kell díjat fizetniük – hiszen a nagyobb teljesítményű autó után idéntől, elméletben jóval magasabb kötelező díjat számítanak majd fel a biztosítótársaságok -, és természetesen a biztosítók sem szeretnék, ha a legalacsonyabb kategóriába tartozó díjat kellene adniuk a papíron 0, 1 vagy éppen 5 lóerős Mercedesekre, vagy egyéb járművekre.

Hogyan lehet rossz KW adat a forgalmi engedélyben?

A korábbi években a teljesítmény (KW) adatot nem használtuk semmire, így ha az adat rossz volt, nem szúrt szemet senkinek. Sokszor előfordult, hogy a KW mezőbe az okmányirodában dolgozó ügyintézők tévedésből a jármú súlyát, vagyis a KG értéket írták be, így lehetséges például, hogy az egyébként 999 KG-os Daciából 999 KW-os versenyautó lett. Az is gyakorlat volt, hogy amikor a vizsgalapon nem szerepelt a KW, az ügyintézők hasukra csapva beírtak valamit (0-át, 1-et, 5-öt) mivel nem tudták a tényleges adatot. Most, hogy a kötelező esetében átállunk a KW alapú díjmegállapításra – egyre több ugyanis a hibrid és az elektromos meghajtású autó, melyek esetében nehezen értelmezhető a korábban használt cm3 adat -, kezelni kell ezt a problémát.  

A múlt héten még megoldhatatlannak látszó KW probléma most megoldódni látszik. „Azok az autósok, akiknek a forgalmi engedélyében rosszul szerepel járművük kilowatt adata többféle megoldásra is számíthatnak. Az új szerződésüket online módon megkötő autósok számára az internetes díjszámítási rendszerek felkínálják majd a járművük valós teljesítményéhez tarozó adatokat, így elkerülhető, hogy a forgalmiban lévő helytelen adatokból kelljen díjat kalkulálni. – emeli ki Rácz István, a Biztosítás.hu ügyvezetője – Azoknak, akik nem veszik igénybe az interneten keresztül történő szerződéskötés lehetőségét, a Nemzeti Közlekedési Hatóság siethet majd a segítségére, amely a múlt héten jórészt feltöltötte a helyes – így a kötelező biztosítási szerződéseken utólag majd korrigálásra kerülő – KW adatokat, a biztosítók által is használt belügyminisztériumi adatbázisba. „

A kilowatt probléma megoldása mellett az elmúlt héten az is tisztázódott, hogy a kötelező biztosítási piacról december 31-vel távozó AIM Biztosító helye (az AIM ügyfeleinek mindenképpen új biztosítót kell választaniuk novemberben) nem marad üresen a közelgő kötelező kampányban. Az autósokért folyó versenybe ugyanis beszáll a Romániában a kötelező biztosításban piacvezető ASTRA Biztosító. A Romániában  mintegy 1,8 millió darab kötelező biztosítást kezelő –  a román állami biztosító jogutódjaként működő – társaság tervei ugyan még nem ismertek, de annyi bizonyos, hogy a társaság jelentős erőforrásokkal rendelkezik. Hogy tőle, illetve a többi 13, Magyarországon működő biztosítótól milyen díjakra számíthatunk a kampányban, rövidesen kiderül. 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük