TV2 új értékesítési stratégiát vezet be a 10%-kal több reklámbevételért
3 perc olvasás
Számos változást jelentett be Steve Varcoe, a TV2 értékesítési igazgatója hét eleji ügyféltájékoztatóján. Új értékesítési politikával, sales house-szal indítja a 2012-es évet, és máris elérhetők a Television Value Indicators (www.tv2.hu/tvi) platformon az idei aktuális havi árbevételek és nettó csatornaátlagárak.
Számos változást jelentett be Steve Varcoe, a TV2 értékesítési igazgatója hét eleji ügyféltájékoztatóján. Új értékesítési politikával, sales house-szal indítja a 2012-es évet, és máris elérhetők a Television Value Indicators (www.tv2.hu/tvi) platformon az idei aktuális havi árbevételek és nettó csatornaátlagárak.
A TV2 értékesítési igazgatója, Steve Varcoe bejelentette, hogy 2012-től egy sales house alatt fogják értékesíteni a TV2 és két testvércsatornája, a FEM3 és a PRO4 reklámidejét.
Szintén a 2012-es évet érintő változás, hogy a TV2 január elsejétől áttér az úgynevezett SAP (station average price) árképzési rendszerre, melyet az RTL Klubnál évekkel ezelőtt szintén Steve Varcoe vezetett be. Az SAP rendszernek a lényege, hogy az ügyfelek számára jól átlátható és megbízható árképzést tesz lehetővé, szemben az eddig használt DSI rendszerrel. Az SAP bevezetésével a TV2 szeretné egyensúlyba helyezni a keresleti-kínálati piacot, és erre alapozni a TV2 árait.
A TV2 értékesítési igazgatója rámutatott arra a tényre, hogy a két országos kereskedelmi csatorna nézettségének különbségében nem történt változás 2008-hoz képest, éppen ezért az árakat is eszerint kell megszabni, melyben szintén az SAP rendszer nyújt segítséget.
A TV2 nemrég indított információs platformjának, a Television Value Indicators (TVI) részeként két újabb mutatót vezetett be: az ún. Net Advertising Expenditure megmutatja a TV2 tényleges havi nettó reklámárbevételét, a Channel Prices mutató segítségével pedig a csatorna tényleges (nem listaáras) nettó tévés reklámszpot árairól tájékozódhatnak a piac szereplői 2011. januárjától augusztusáig, illetve ezentúl havi rendszerességgel. (www.tv2.hu/tvi )
A TVI eddigi és az év hátralévő részére vonatkozó adatai alapján a TV2 2011-ben gyakorlatilag tartotta 2010-es csatorna átlagárait (-1%). 2012-ben az új értékesítési stratégia alapján a TV2 az idei évhez képest 25%-kal növeli reklámidő eladását, amely várhatóan 18%-kal nagyobb GRP-tömeg eladást és 10%-kal több reklámbevételt eredményez annak köszönhetően, hogy az átlagárakban 7% csökkenést tervez a csatorna.
A 2012-es sales policy olyan új minőségi elemeket is tartalmaz, amelyet a hirdetők egész biztosan értékelni fognak: pl. a kategória-exkluzivitást egy reklámblokkon belül, és – a blokkok nagy részében – rövid, maximum 4 perces reklámblokkokat.
Ami a televíziós reklámpiac egészét illeti, Steve Varcoe 2012-re további, 5%-os csökkenésre számít, ami habár még mindig nem mutatja a piac fellendülésének jeleit, ám kisebb csökkenést mutat, mint a hirdetési piac más médiumtípusai által realizált bevételeinek csökkenése. Eszerint az előrejelzés szerint a televíziós reklámpiacnak még nagyobb lesz az egész hirdetési piacból jutó részesedése, mint eddig.
Steve Varcoe elmondta, az átláthatóság és mérhetőség a két legfontosabb eszköze az üzleti eredmények elérésnek. A TVI platformon mostantól bárki számára elérhető, 2012.től pedig a SAP-rendszer adta kulcsfontosságú csatornainformációk a legfontosabb eszközei annak, hogy a TV2 elérje a 2012-es reklámbevételekre kitűzött célját.