Profit centerré váltak a call centerek — Lezárult a Budapest Calling szakkiállítás
Lezajlott a II. Budapest Calling, az ügyfélszolgálati iparág legnagyobb régiós szakkiállítása. A rendezvényen a call centerekhez és az ügyfélkiszolgáláshoz kötődő kiállítók – az infokommunikációs fejlesztő, HR-tanácsadó és beszállító cégek – mutatták be szolgáltatásaikat és újításaikat. A szervező Humán Erőforrás Alapítvány a kiállításon negyedszerre osztotta ki az "Együtt a minőségi ügyfélkapcsolatokért" díjat.
Lezajlott a II. Budapest Calling, az ügyfélszolgálati iparág legnagyobb régiós szakkiállítása. A rendezvényen a call centerekhez és az ügyfélkiszolgáláshoz kötődő kiállítók – az infokommunikációs fejlesztő, HR-tanácsadó és beszállító cégek – mutatták be szolgáltatásaikat és újításaikat. A szervező Humán Erőforrás Alapítvány a kiállításon negyedszerre osztotta ki az "Együtt a minőségi ügyfélkapcsolatokért" díjat.
„A Budapest Calling megrendezésével egyrészt helyet adunk a nemzetközi szakmai párbeszédnek, másrészt a szélesebb közönség figyelmét is fel kívánjuk hívni az iparágra. Reményeink szerint a következő évi kiállítás a határon túlról is egyre több kiállítót és látogatót vonz majd, és így Budapest stabilan a harmadik legmeghatározóbb szakmai fórum lehet Birmingham és Berlin mellett" – mondta el Tóth Éva Mária, a kiállítást rendező Humán Erőforrás Alapítvány kuratóriumi elnöke.
Az ügyfélszolgálati iparág közvetlenül mintegy 130-140 ezer embernek biztosít állást, nem számítva az iparág beszállítóinál és partnereinél teremtett munkahelyeket. Call centerekben 65-70 ezren dolgoznak, körülbelül ugyanennyien back office területen és személyes ügyfélszolgálatokon – köztük olyanok is, akik más jellegű munkahelyeken bizonyos adottságaik miatt nem tudnának elhelyezkedni. Ezzel az ügyfélkapcsolati szakma közel négy százalékkal járul hozzá a teljes magyar foglalkoztatottsághoz.
A szektor a válság alatt is megőrizte munkaadó potenciálját, és a vállalatok belső működésében is egyre nagyobb szerepet kap. Daniel Burian, az Oracle CRM Sales Consulting senior managere előadásában hangsúlyozta, hogy komoly szemléletváltozás történt az elmúlt években: a contact center már nem kötelező „költségtemetőként" él a vezetők fejében, hanem komoly bevételt termelő részlegként, amelybe érdemes befektetni.
A kiállításon előadást tartott Uwe Schulz, a Deutsche Telekom európai ügyfélszolgálati vezetője. Prezentációjában az ügyfélkiszolgálás állandó evolúciójáról beszélt – újabb és újabb csatornákat és technológiákat kell magukba olvasztania a contact centereknek -, emellett kiemelte azt az állandó tényezőt, amire az ügyfélszolgálatokban mindig szükség lesz: segítőkész, problémamegoldó kollégákra.
A kiállítást szervező Humán Erőforrás Alapítvány kuratóriuma 2007-ben döntött az „Együtt a minőségi ügyfélkapcsolatokért" díj létrehozásáról, mely az ügyfélszolgálati, call centeres munkatársak iskolarendszerű szakképzésének megteremtésében vállalt munkát ismeri el. Az idei Budapest Calling szakkiállítás díjátadó ünnepségén hárman kaptak díjat: Lakatos Zsolt, a Photel Zrt. Teleperformance Magyarország vezérigazgatója, Méry Katalin, a Magyar Telekom Prevenciós és Behajtási Központ vezetője és Varga Gabriella, a Peerformance ügyvezető igazgatója. A szervezetek között díjat kapott a Budapesti Corvinus Egyetem, melynek Közgazdasági Továbbképző Intézete végzi az ügyfélkapcsolati szakközgazdász és ügyfélkapcsolati specialista másoddiplomás képzést, valamint a TcT Hungary Kft., amely az alapítvány szakmai partnere annak megalakulása óta.
Szintén a díjátadó gálán osztották ki a GfK Hungária Piackutató Intézet által 2010-ben alapított, a Humán Erőforrás Alapítvány, a Magyar Marketing Szövetség és a Direkt Marketing Szövetség szakmai támogatásával létrejött Top 10 Call Center díjat. A versenyben Best of Call Center díjat szerzett saját iparágában az MKB Bank, az Allianz Magyarország Kft. és a Vodafone Magyarország Zrt.
További információ a Top 10 Call Center verseny eredményéről és részleteiről a GfK Hungária oldalán található.
A Budapest Calling idén is rengeteg embert vonzott, a két nap alatt az ezret is meghaladta azok száma, akik ellátogattak a RaM Colosseumba, a több mint harminc kiállító standjára. A tavaly először megrendezett esemény mára hagyományt teremtett, és a következő évben is várja a szakma iránt érdeklődőket