2025.május.11. vasárnap.

A PSZÁF-hoz és a civil szervezetekhez érkező egyre több pénzügyi tárgyú megkeresés a fogyasztók növekvő tudatosságára utal. Ez azonban egyelőre nagyobbrészt még az ügylekötések után, s nem azt megelőzően érződik - állapították meg a felek szakmai konzultációjukon. A PSZÁF újabb közérdekű pereket indíthat a fogyasztók nevében.

A PSZÁF-hoz és a civil szervezetekhez érkező egyre több pénzügyi tárgyú megkeresés a fogyasztók növekvő tudatosságára utal. Ez azonban egyelőre nagyobbrészt még az ügylekötések után, s nem azt megelőzően érződik – állapították meg a felek szakmai konzultációjukon. A PSZÁF újabb közérdekű pereket indíthat a fogyasztók nevében.

A PSZÁF-hoz és a civil szervezetekhez érkező egyre több pénzügyi tárgyú megkeresés a fogyasztók növekvő tudatosságára utal. Ez azonban egyelőre nagyobbrészt még az ügylekötések után, s nem azt megelőzően érződik – állapították meg a felek szakmai konzultációjukon. A PSZÁF újabb közérdekű pereket indíthat a fogyasztók nevében.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) Balogh László alelnök vezetésével – immár hagyományosan – szakmai konzultáción egyeztetett a pénzügyi fogyasztóvédelmi civil szervezetekkel. A résztvevők áttekintették 2011 legfontosabb szakmai eseményeit, tavalyi fogyasztóvédelmi tevékenységüket és az idei évi elsődleges feladatokat.

Egyetértettek abban, hogy a 2011-es év komoly próbatétel volt a fogyasztóvédelemben, hiszen a nyugdíjrendszer átalakítása, a devizaalapú hitelek törlesztési nehézségei, s a végtörlesztés lehetősége megsokszorozták az addig is nagyszámú fogyasztói megkereséseket. A civil szereplők sikeresnek ítélték a Pénzügyi Békéltető Testület és a vidéki pénzügyi tanácsadói hálózat tavalyi létrehozását és eddigi munkáját.

A PSZÁF beszámolt azokról az eljárásairól, amelyek a fogyasztók széles körének tudtak segítséget nyújtani: például a végtörlesztés kapcsán hozott intézkedésekről és a jogosulatlan hitelezési tevékenységet végzők elleni fellépéséről. E sikerek elérésében a civil szervezeteknek jelentős szerepe van, hiszen számos bejelentés, figyelemfelhívás érkezik tőlük a PSZÁF-hoz.

A nagyszámú fogyasztói megkeresés a növekvő fogyasztói tudatosságra utal – állapították meg a felek. Ez azonban egyelőre inkább az ügyletkötéseket követően jelentkezik. A jövőbeni cél tehát, hogy a pénzügyi intézmények ügyfelei már a szerződések megkötését megelőzően is felkészültek legyenek, és így hozzák meg döntéseiket.

A PSZÁF a civil szervezetek segítségével ezért további erőfeszítéseket tesz a fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatására, s a széles rétegeket érintő problémák kiküszöbölésére. Ez utóbbi egyik eszköze a közérdekű keresetek, közérdekű igényérvényesítés további alkalmazása, ami szintén lehetőséget nyújt a civil szervezetek és a hatóság együttműködésére. Az együttműködés erősítése, a hatékony pénzügyi fogyasztóvédelem érdekében a felek további rendszeres konzultációkat is tartanak.

Az ülésen részt vett civil szervezetek:

Banki Hiteltanácsadók és Kihelyezők Egyesülete; Indra Biztosítottak és Pénzintézeti Ügyfelek Országos Érdekvédő Egyesülete; Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület; Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete; Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület; Széchenyi Hitelszövetség; Fogyasztói és betegjogi Érdekvédelmi Szövetség; Fehér Kéményseprők – Országos Társadalmi Szervezetek Szövetsége; Banki és Végrehajtási Károsultak Fogyasztóvédelmi Egyesülete

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük