A biztosítási tőzsde – ahol a cégek biztosításai versenyeznek (és olcsóbbak lesznek)
A gazdálkodó szervezetek, intézmények működésük folytonosságának fenntartására irányuló intézkedéseiben az egyik legfontosabb elem a kockázatkezelés. A gazdaságosan fenntartható és szükséges, de elégséges biztosítási fedezetek létrehozásánál alapvető igény az átlátható versenyfolyamat és az egyszerű adminisztráció.
A gazdálkodó szervezetek, intézmények működésük folytonosságának fenntartására irányuló intézkedéseiben az egyik legfontosabb elem a kockázatkezelés. A gazdaságosan fenntartható és szükséges, de elégséges biztosítási fedezetek létrehozásánál alapvető igény az átlátható versenyfolyamat és az egyszerű adminisztráció.
A Biztosítási Tőzsde, biztosítási termékek árlejtéses versenyeztetésére alkalmas online technológia. Magas szintű biztonsággal rendelkező, versenysemleges közeget biztosító, internetes portálrendszerként üzemel a regisztrált felhasználók számára díjmentesen . A biztosítási igény megfogalmazásától a megfelelő fedezetcsomag kiválasztásáig elektronikus ügyintézést biztosít az ügyfelek és a biztosítók részére is, az eddigieknél nyíltabb, könnyen kezelhető módon. A www.biztositasitozsde.hu linken érhető el a rendszer, mely felhasználónévvel és jelszóval használható.
Az ügyfél adatközlést végez Ügyfélportálján keresztül, definiálva biztosítási igényét és megadva a biztosítók részére az ajánlatok leadásának határidejét. A meghatározott igény megjelenik a biztosítók saját portáljain.
A biztosítók a beérkezett igényre elkészített díjajánlatokat és a hozzájuk tartozó feltételszövegeket feltöltik a rendszerbe. A biztosítók azonosíthatatlan módon látják portáljukon a többi biztosító által adott díjat és azt, hogy jelenleg hol állnak a licitben. A megadott licithatáridő végéig saját díját tetszőleges alkalommal módosíthatja egy biztosító az árlejtéses licitnek megfelelően.
Az Ügyfélportálon keresztül – szintén biztosítói név nélkül – grafikusan is végig követhető, az árlejtéses licit függvényében, a díjak változása és a résztvevők száma.
A licit lezárását követően az Ügyfélportálon megjelennek és megtekinthetők a díjak számadatain kívül a biztosítók ajánlati dokumentumai és feltételszövegei. A kiválasztott ajánlatot megjelölve az azt készítő biztosító tájékoztatást kap, hogy a szerződés létrejöttéhez szükséges nyomtatványokat töltse fel a rendszerbe.
Egy lezárt – kötvényesítésig eljutott – ügy adatai és nyomtatványai archiváltan elérhetőek az Ügyfélportálról a későbbiekben is.
A rendszer üzemeltetője saját portálfelületén követi, ellenőrzi a licit és ügyintézés folyamatait, illetve e-mailen és rendszeren belüli üzeneten keresztül is elérhető mind az ügyfelek, mind a biztosítók részére.
Az online módon elérhető web alapú felhasználói felületnek köszönhetően, nincs szükség lokális, telepített szoftverek használatára. Elektronikus ügyintézés, a vagyon és felelősségbiztosítások területén, annak minden előnyével az eddigi gyakorlatban elterjedt ügyintézési módszerekkel szemben. Így a Biztosítási Tőzsde használata a következő előnyökkel jár :gyorsabb, egyszerűbb, átláthatóbb, hatékonyabb valamint költségtakarékosabb
Lehetővé teszi nem csak cégek, intézmények egyedi igényeinek, hanem klaszterbe tömörített felhasználók, összetett tartalmú és nagyságrendű biztosítási igényeinek versenyeztetését is.