Az ÁAK azonnal elkezdte a Kőröshegyi völgyhíd javítását
3 perc olvasás
2013 augusztus 7-én hajnalban, egy súlyos baleset következtében megrongálódott az Állami Autópálya Zrt. kezelésében lévő Kőröshegyi völgyhíd burkolata, az elválasztó sáv felöli szegélye és korlátja is, emiatt a belső forgalmi sávot ideiglenesen zárva kell tartani. Az ÁAK szakemberei a helyszínelést követően azonnal megkezdték a károk felmérését és elkészítették a javításhoz szükséges műszaki ütemtervet. A helyreállítási munkálatok elkezdődtek, és legkésőbb 2013. augusztus 20-ig befejeződnek.
2013 augusztus 7-én hajnalban, egy súlyos baleset következtében megrongálódott az Állami Autópálya Zrt. kezelésében lévő Kőröshegyi völgyhíd burkolata, az elválasztó sáv felöli szegélye és korlátja is, emiatt a belső forgalmi sávot ideiglenesen zárva kell tartani. Az ÁAK szakemberei a helyszínelést követően azonnal megkezdték a károk felmérését és elkészítették a javításhoz szükséges műszaki ütemtervet. A helyreállítási munkálatok elkezdődtek, és legkésőbb 2013. augusztus 20-ig befejeződnek.
2013. augusztus 7-én, hajnali 3 óra 20 perckor súlyos baleset történt az M7 autópálya jobb oldalán, a Kőröshegyi völgyhídon. Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. útellenőr munkatársa szabályosan, figyelmeztető jelzés és forgalomterelés mellett egy kamion defektes gumidarabjait, törmelékeit takarította, amikor egy román rendszámú kamion a változtatható jelzésképű táblákkal is előjelzett sávzárást figyelmen kívül hagyta, és fékezés nélkül belehajtott az álló útellenőr autóba. Az ütközés során a kamion 100 méteren keresztül tolta maga előtt a külső sávban álló útellenőr autót, amit végül az elválasztó sávi korláthoz nyomott. Az autó azonnal kigyulladt és a teljes felszereléssel együtt leégett. A balesetben az útellenőr súlyos sérüléseket szenvedett, jelenleg is kórházban ápolják.
Az ütközés és a tűz következtében a híd burkolata, valamint elválasztó sáv felöli szegélye és korlátja is megsérült, ezért a belső sávot a balesetek elkerülése érdekében a teljes helyreállításig zárva kell tartani. A baleseti helyszínelést követően az ÁAK Zrt. szakemberei azonnal elkezdték a károk felmérését, ahol megállapították, hogy 40 m²-en sérült az aszfaltburkolat kötő- és kopórétege, megsérült a híd aszfalt és vasbeton szegélye, több mint 8 m²-en cserélni kell az ún. netlon (műanyag) hálót, valamint 8 méter hosszban ki kell cserélni a magas visszatartási fokozatú, dupla szalagkorlátot annak oszlopaival és összekötő elemeivel együtt.
A kárfelmérés után az ÁAK munkatársai elkészítették a javításhoz szükséges műszaki ütemtervet, melynek célja a híd mielőbbi teljes helyreállítása és a forgalomkorlátozás megszűntetése. Ennek megfelelően már holnap elkezdődik a sérült útburkolat marása, amiből ténylegesen megállapíthatóak a pontos károk, majd azok eredményétől függően a többi helyreállítási munka. A tervek szerint a folyamatos helyreállítási munkálatok legkésőbb 2013. augusztus 20-ig befejeződnek.
Mivel a Kőröshegyi völgyhíd áteresztő képessége nagyobb, mint az ottani átlagos forgalom, ezért jelentősebb torlódásokra nem számít az Állami Autópálya Kezelő Zrt., de a közlekedésbiztonság és a baleset megelőzés érdekében felhívjuk az arra közlekedők figyelmét, hogy vezessenek fokozott figyelemmel és a sebességkorlátozást minden esetben tartsák be.