Az M0 51. sz. főút - M5 közötti, új nyomvonalon épített, 6,3 km hosszú szakaszának átadásával lezárult a déli szektor bővítésének utolsó üteme is 2013. augusztus 31-én. Az autósok mostantól több mint 75 km hosszan, folyamatosan haladhatnak a körgyűrű megépült, M1 és 11 sz. főút közötti szakaszán.
Az M0 51. sz. főút – M5 közötti, új nyomvonalon épített, 6,3 km hosszú szakaszának átadásával lezárult a déli szektor bővítésének utolsó üteme is 2013. augusztus 31-én. Az autósok mostantól több mint 75 km hosszan, folyamatosan haladhatnak a körgyűrű megépült, M1 és 11 sz. főút közötti szakaszán.
Az M0 51. sz. főút – M5 közötti, új nyomvonalon épített, 6,3 km hosszú szakaszának átadásával lezárult a déli szektor bővítésének utolsó üteme is 2013. augusztus 31-én. Az autósok mostantól több mint 75 km hosszan, folyamatosan haladhatnak a körgyűrű megépült, M1 és 11 sz. főút közötti szakaszán.
Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár az átadón kifejtette: „a bővítés eredményeként az M0 autóút M7-M5 közötti részén jelentősen mérséklődik a torlódások és a balesetek kialakulásának veszélye. A 2×3 forgalmi sáv és egy leállósávos kialakításnak köszönhetően csökken a menetidő is. A teljes útpályát minden járműkategória díjmentesen használhatja".
Az M0 déli szektorának betonburkolata Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával épült, amely nagyobb teherbírása miatt a legalkalmasabb a jelentős kamionforgalom viselésére, és felületképzése révén zajhatás szempontjából is rendkívül kedvező.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: „Az M7-M5 autópályákat összekötő M0 autóút szeptember közepétől lesz 8 sávos. A M6-51.sz.főút közötti szakasz bal pályáján a kivitelező jelenleg végzi a befejező forgalomtechnikai munkálatokat. Ezt követően az M7-11 sz. főút között átlagosan 100-110 km/h sebességgel közlekedhetnek az autósok az M0 körgyűrűn."
A projekt az Új Széchenyi Terv forrásaiból, az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósult meg.
Forgalmi rend változás az M0 autóút déli szakaszán
A hétvégén új, az 51. sz. főút és az M5-ös autópálya közötti szakasszal bővül az M0 autóút déli szektora, ezért az arra közlekedőknek forgalmi rend változásokra kell számítaniuk.
Az M0 autóút déli szektorában, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon elkészült az 51. sz. főút és az M5-ös autópálya közötti új, 2×3 forgalmi sávos (+ üzemi sáv) betonburkolatú pályaszakasz. A 24. és 30. km szelvények közötti szakasz átadására 2013. augusztus 31-én, szombaton a délutáni órákban, várhatóan 14 és 15 óra között kerül sor. Ezért szombaton, a forgalomba helyezés napján ideiglenes forgalomkorlátozásokra kell számítani a szakasz végpontjainál, sőt néhány percig a főpálya forgalmának lassítására is fel kell készülniük az arra közlekedőknek.
Az új szakaszon három csomópont található az 51. és 5. sz. főútnál, valamint az M5-ös autópályánál. A forgalomba helyezést követően az M0 korábbi nyomvonala az 51. sz. főút és a soroksári csomópont között (24-28. kmsz.) M51 néven autóútként fog üzemelni.
Az új szakasz átadásával az M0 déli szektorának csaknem teljes hosszán – az M7-es autópályától az M5-ös autópályáig – 3 sávon haladhat a forgalom az M5-ös autópálya irányába. Az M1-es autópálya felé vezető oldalon a kibővített szakasz átadására várhatóan szeptemberben kerül sor, mivel a Csepel-szigeti részen még tart a régi pályatest új forgalmi rendnek megfelelő átépítése.
A fejlesztéseknek köszönhetően a jövőben az M0 autóút déli szektorában jelentősen csökkenni fog a torlódások és balesetek kialakulásának veszélye, valamint rövidebb menetidőkkel lehet számolni. A nagyobb útkapacitás és az esetlegesen meghibásodott járművek félreállási lehetősége miatt forgalmi okból lényegesen kevesebb torlódás fog kialakulni. Az új nyomvonalnak köszönhetően a jelentős tranzitforgalom pedig el fogja kerülni a baleseti gócpontként számon tartott soroksári csomópontot.
A minden járműkategória számára díjmentesen használható szakaszon az üzemeltetési feladatokat az Állami Autópálya Kezelő Zrt. Szigetszentmiklósi Autópálya Mérnöksége látja el. A 3,5 tonnát meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépjárművekre vonatkozó HU-GO megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer útvonaltervezője az átadást követően már figyelembe veszi az új szakaszt a viszonylati jeggyel történő fizetésnél. Azok a fuvarozók, akik regisztrált felhasználóként erre az útvonalra korábban váltották meg viszonylati jegyüket, ők a korábban megváltott, de még fel nem használt viszonylati jegyükkel az új szakasz érintésével szabályosan tudnak közlekedni.