Nekünk van igazunk! Minden időben!Nekünk van igazunk! Minden időben!Az új paraméterkönyvben foglalt változások a tegnapi nappal, a teljes változás második ütemével lezárultak. Az első és a második ütem első két napja nagyobb probléma nélkül lezajlott, de holnap, a változás utáni első munkanapon lehetnek fennakadások. A budapesti közösségi közlekedés évtizedek óta nem élt meg ekkora átszervezést, amely során a járatok összehangolását, a járatszámok átszámozását, egyes járatok összevonását és eddig feltáratlan területek közösségi közlekedésbe történő bekapcsolását hajtotta végre a BKV Zrt.

Nekünk van igazunk! Minden időben!Nekünk van igazunk! Minden időben!Az új paraméterkönyvben foglalt változások a tegnapi nappal, a teljes változás második ütemével lezárultak. Az első és a második ütem első két napja nagyobb probléma nélkül lezajlott, de holnap, a változás utáni első munkanapon lehetnek fennakadások. A budapesti közösségi közlekedés évtizedek óta nem élt meg ekkora átszervezést, amely során a járatok összehangolását, a járatszámok átszámozását, egyes járatok összevonását és eddig feltáratlan területek közösségi közlekedésbe történő bekapcsolását hajtotta végre a BKV Zrt.

 

  
    A társaság több ezer dolgozója május óta mindent megtesz – szabadságok elhalasztásával, túlórákkal és esetenként éjszakai munkavégzéssel is – azért, hogy a budapestiek számára a lehető legkisebb kellemetlenséggel járjon az átállás. A BKV Zrt. több mint egymillió példányban jelentetett meg – az utasok tájékoztatása érdekében – a változások részleteit bemutató kiadványokat, szórólapokat. Ezek az információs anyagok augusztus eleje óta minden jegy- és bérletpénztárban elérhetőek, emellett a BKV Zrt. 250 ezer fővárosi nyugdíjas háztartásba kerületi bontásos szórólapot juttatott el, valamint iskolákba és egészségügyi intézményekbe is tájékoztató füzeteket helyezett el. Újsághirdetésekben, sajtótájékoztatók keretében és körülbelül 250 ezer telefonnal rendelkező háztartásban közvetlen hívással tájékoztatta a társaság a lakosságot a közelgő átszervezésről.

    A széleskörű tájékoztatás és előkészítő munka ellenére – a tapasztalatok szerint – sokan csak a közlekedésük során találkoznak a változásokkal. Éppen ezért a BKV Zrt. nagy súlyt fektet a személyes, Budapest forgalmasabb csomópontjaiban történő utastájékoztatásra is. A járműveken folyamatosan hangos tájékoztatással hívják fel a figyelmet a változásokra, illetve a forgalmasabb csomópontokon több mint 300 BKV forgalomirányító, ellenőr és diák személyesen segít eligazodni.

    A szombat reggeli üzemkezdetre megtörtént az összes menetrendi laptábla cseréje. Munkatársaink továbbra is személyesen, illetve az ügyfélszolgálati telefonon, a 06/1 BKV-INFO (06/1-258-4636) telefonszámon segítik az utasokat. Az átszervezés nagysága, illetve a két ütemű bevezetése miatt a teljes tájékoztatást csak folyamatosan lehet megoldani. A teljes utazóközönség körében kevesebb, mint 5% informálódik a BKV Zrt. honlapjáról, amelyet folyamatosan frissít a Társaság, hiszen néhány helyszínen még folynak az egyeztetések.

    A BKV Zrt. számára fontosak a külföldi turisták is, azonban az általuk legtöbbet használt járatokon – metró, kisföldalatti és 2-es villamos – nem történt jelentős változás, így a közpénzek felelőtlen pazarlása lett volna nagyobb mennyiségű, idegen nyelvű tájékoztató anyag elkészítése.
  

  A BKV Zrt. mindent megtesz, hogy ez az évtizedek óta legnagyobb mértékű változás továbbra is zökkenőmentesen menjen végbe, így Vitézy Dávid a BKV Zrt. dolgozóit és azok több hónapos munkáját veszi semmibe, nem tudni milyen indíttatású, alaptalan kritikájával.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük