A rézmentes fékanyagok a környezetet és az utazókat is védik. A Federal-Mogul Motorparts, a Federal-Mogul Holdings Corporation (NASDAQ: FDML) divíziója által közzétett teszteredmények igazolják, hogy a Ferodo® Eco-Friction® alacsony réztartalmú, illetve rézmentes fékbetétei nagyobb fékezési teljesítményt biztosítanak a konkurencia hagyományos, rézalapú termékeihez képest.

 

A rézmentes fékanyagok a környezetet és az utazókat is védik. A Federal-Mogul Motorparts, a Federal-Mogul Holdings Corporation (NASDAQ: FDML) divíziója által közzétett teszteredmények igazolják, hogy a Ferodo® Eco-Friction® alacsony réztartalmú, illetve rézmentes fékbetétei nagyobb fékezési teljesítményt biztosítanak a konkurencia hagyományos, rézalapú termékeihez képest.

 

A tesztet egy független brit tesztpálya és kutatási tanácsadó vállalat, a MIRA végezte. 100 km/h sebességnél az Eco-Friction fékbetétek 10%-kal javították egy Mk6 Volkswagen Golf, Európa legnagyobb számban eladott autójának teljesítményét, a személy- és könnyű haszongépjármű szegmensek esetében pedig hasonlóan egyértelmű eredmények születtek.

 

„A Ferodo elkötelezett az iránt, hogy a legújabb eredeti gyártói technológiákat és a legjobb minőségű termékeket kínálja az utópiacnak. A MIRA eredményei igazolják, hogy az Eco-Friction a biztonság és a környezetvédelem szempontjából egyaránt eléri ezt a célt" – mondta Jérôme De Bruycker, a Federal-Mogul Motorparts EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régió márkamarketing igazgatója. „Az Eco-Frictiont a féktermékekben a réz használatának betiltását megcélzó jogszabályoknak elébe menve fejlesztettük ki. A réz a fékbetétek kulcsfontosságú alkotóeleme, de sikerült helyettesítenünk olyan következő generációs formulánkkal, melyek egyenértékűek, vagy még jobb teljesítményt és nagyobb biztonságot nyújtanak, mint az eredeti alkatrészként szerelt rezet tartalmazó fékbetétek."

 

A MIRA fejlett létesítményében végzett kiterjedt tesztelés Mk6 Volkswagen Golf és Renault Captur autókon, valamint Peugeot Boxer és Fiat Ducato könnyű haszongépjárműveken vizsgálta a rézmentes Eco-Friction fékbetétek fékezési teljesítményét négy jelentős konkurens termékhez képest. Az Eco-Friction fékbetétek a Golf fékezési teljesítményét 100 km/h-nál 10%-kal, 115 km/h-nál pedig 17%-kal, a Renault Capturét rendre 10, illetve 15%-kal javították, míg a Peugeot Boxernél 12 méterrel, a Fiat Ducatónál pedig 16 méterrel rövidebb fékutat eredményeztek.

 

A Federal-Mogul több mint 1500 nyersanyag keverékét vizsgálta meg alaposan és tesztelte a rezet felváltó optimalizált anyag kifejlesztése során. Ezt az úttörő technológiát azóta olyan vezető prémium német gépjárműgyártók mint a Mercedes-Benz és az Audi is bevezették eredeti alkatrészként.

„Örömmel töltenek el minket a teszt eredményei, melyek igazolják, hogy magasabb sebességről való fékezésnél, illetve nehezebb járművek esetében fokozódik az Eco-Friction betétek fékezőereje, és hogy a rézmentes és alacsony réztartalmú anyagok felhasználása egyaránt védi az úthasználókat és a környezetet" – mondta Silvano Veglia, az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régió féktermék-marketingigazgatója.

 

A Federal-Mogul fejlett technológiájának elismeréseként az Eco-Friction már a 2013-as franciaországi Equip Auto kiállításon elnyerte a Járműipari Innováció Nemzetközi Grand Prix-jének nagyra becsült Arany Trófea díját, jóval azelőtt, hogy bevezetésre került volna az utópiacon. További információkért, valamint az innovatív Eco-Friction technológiáról készített tájékoztató videó megtekintéséhez látogasson el a weboldalra.

 

www.ferodo.com

 

Lantai József

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük