Legújabb becslések szerint minden negyedik kamion szállítmány nélkül rója az európai utakat. Ez azt jelenti, hogy a hétköznapi fuvarozók hatalmas összegeket veszítenek el az elnagyolt logisztikai tervezés miatt.

 

 

Legújabb becslések szerint minden negyedik kamion szállítmány nélkül rója az európai utakat. Ez azt jelenti, hogy a hétköznapi fuvarozók hatalmas összegeket veszítenek el az elnagyolt logisztikai tervezés miatt.

 

 Napjainkban az olajpiacot uraló labilis helyzet is hozzájárul a veszteségek növekedéséhez. A Magyarország és Spanyolország között üresen közlekedő kamionok üzemanyagköltsége például meghaladja az 1100 Eurót. Szerencsére ez a probléma a Teleroute ügyfeleit nem érinti: a céghez napi szinten befutó 150 ezer fuvarigény lehetővé teszi az útvonalak üres járatok nélküli megtervezését.

A szállítmányozó cégek általában a következő rendszer szerint dolgoznak: leszerződnek a rakomány szállítására A pontból B pontba, majd amikor a rakományt átveszik, a kamion gyakran üresen tér vissza, vagy napokat veszíthet új megbízásra várva. Ez azt jelenti, hogy bármilyen profittal dolgozzon is a cég, le kell vonni belőle a visszaút költségét. Ez a veszteség azonban könnyen elkerülhető. A fuvarozónak mindössze be kell jelentkeznie a Teleroute Freight Exchange – azaz a Teleroute fuvarbörze – oldalán, és máris napi 150 ezer ajánlatból választhatja ki az adott napi visszajövő fuvart, hogy a járműve ne fusson üresen. Így a pénz nem vész el, a profit megmarad, mindemellett új üzleti kapcsolatok kiépítésre is lehetőség nyílik. Az első sikeres szállítás után általában hosszú távú együttműködés alakul ki a frissen megismerkedett partnerek között.

„Már el sem tudom képzelni a munkánkat a Teleroute Freight Exchange nélkül – nyilatkozta Ilona Potok, az Elmex nevű lengyel szállítmányozási és logisztikai vállalat elnöke. – Fuvarjainkat körültekintően tervezzük, így elkerüljük az üresjáratokat. A Teleroute által ajánlott lehetőségek egyikével még akkor is azonnal ki tudjuk tölteni az üres fuvart, ha valamelyik ügyfél az utolsó pillanatban mondja le a megrendelést."

A Teleroute felhasználói egymillió tonnát meghaladó tömegű árut szállítanak nap mint nap. Ezeket a fuvarokat egytől egyig a Teleroute Freight Exchange felületén hirdetik meg. A kamionok előre kalkulált úton haladnak, melyek pontos megtervezését a Transport Route Planner útvonaltervező végzi. A szolgáltatás a Teleroute PRO csomag felhasználói részére korlátlanul hozzáférhető. Ez az alkalmazás teszi lehetővé a költségek optimalizálását. A Transport Route Planner szoftver prémium verziója a következő funkciókat foglalja magában:

  • Járműtípus-szelekció a felhasználó egyedi igényeinek megfelelően
  • Pontos útvonal- és fuvaridő-számítás
  • Az adott forgalom függvényében számított alternatív útvonalak
  • Üzemanyagköltség-számítások
  • Autópályadíj-számítások
  • Teljes, nagy részletességű Európa térkép
  • Napi frissítésű térkép- és forgalominformációk

A Teleroute további három szolgáltatást is kínál, amelyek elősegítik az ügyfelek maximális biztonságát: az ICS ellenőrző rendszert, melynek segítségével nyilvántarthatók a késedelmesen fizető partnerek, a Freight Talkot és a Transport Company Directoryt.

Az ICS gyakorlatilag a késedelmes fizetésekkel kapcsolatos megjegyzéseket, panaszokat gyűjtő adatbázis. A Freigth Talk szolgáltatás folyamatos, azonnali üzenetváltást biztosít a partnerek között. Lehetővé teszi, hogy a felhasználók valós időben beszélhessék meg, hagyhassák jóvá és kísérhessék figyelemmel a tranzakciót. A Transport Company Directory folyamatosan frissülő adatbázis, amely hozzásegíti az ügyfeleket további megbízható partnerek megkereséséhez Európa-szerte.

„Nagyvállalatként különösen nagy hangsúlyt fektetünk a tranzakciók biztonságára. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy olyan vállalatokkal működjünk együtt, akik nem tartják be a megállapodásban foglaltakat – mondta Ilona Potok. – Ezért használjuk a Teleroute Freight Exchange felületét. A rendszer alaposságának köszönhetően a Teleroute igen korai fázisban – már a regisztráció során – képes ellenőrizni az új ügyfeleket. Mivel mi is átestünk ezen az átvilágításon, tudjuk, hogy a Teleroute éppúgy ügyel a tranzakciók biztonságára, mint ahogy mi magunk tesszük" – tette hozzá az elnök.

*Az Iveco kamion üzemanyag-tartálya 560 liter, üzemanyag-fogyasztása több mint 34 liter 100 km-enként. Távolság 3279 km, átlagköltség: 1173 Euró / 3279 km= 0,357 Euró/1 km. Üzemanyag ára: 2008. november 17-i adatokkal kalkulálva.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük