A Központi Statisztikai Hivatal előzetes adatai szerint 2007 novemberében a külföldi vendégforgalom tekintetében folytatódott, sőt javult az előző három hónapban tapasztalt kedvező tendencia: a külföldi vendégek és vendégéjszakák száma egyaránt 11,0%-kal emelkedett a kereskedelmi szálláshelyeken.

 

A Központi Statisztikai Hivatal előzetes adatai szerint 2007 novemberében a külföldi vendégforgalom tekintetében folytatódott, sőt javult az előző három hónapban tapasztalt kedvező tendencia: a külföldi vendégek és vendégéjszakák száma egyaránt 11,0%-kal emelkedett a kereskedelmi szálláshelyeken.

Legfontosabb, korábban csökkenést mutató piacainkon is növekedést tapasztaltunk: a német vendégéjszakák száma 2,2%-kal, a brit vendégéjszakák száma 20,7%-kal emelkedett. Ez összesen +11 ezer vendégéjszakát jelent Magyarország számára 2006 novemberéhez képest.

Mindkét piacunkon új légijáratok nyitása és erőteljes marketingtevékenység keltette fel az érdeklődést Magyarország iránt. Németországban a Ryanair brémai járatindítását a nagyvárosokban folytatott koncentrált Budapest Winter Invasion kampány[1], a sajtóban megjelent hirdetések és a tanulmányutak nyomán született számos cikk támogatta. Nagy-Britannia és Magyarország között a négy új légikikötő (Glasgow, Bristol, Liverpool és East-Midlands) bekapcsolásával, továbbá a Malév és a Wizzair kapacitásbővülésével az átlagos napi légikapacitás csaknem 40%-kal emelkedett. A Magyar Turizmus Zrt. brit külképviselete Budapest Winter Invasion nyereményakciókkal, a regionális és az egyik leghallgatottabb londoni rádiócsatornán elhangzott hirdetésekkel és interjúkkal, hírlevelekkel erősítette az érintett légitársaságok marketingkommunikációját.

      1. táblázat

A legfontosabb küldőországok vendégéjszakáinak száma a kereskedelmi szálláshelyeken, 2007. november

Küldőpiac

Vendégéjszakák

száma (ezer)

változása (%)

Ausztria

67,2

7,1

Franciaország

23,6

24,2

Hollandia

8,9

-12,8

Lengyelország

10,1

-6,4

Nagy-Britannia

51,8

20,7

Németország

109,5

2,2

Olaszország

31,9

15,7

Románia

22,1

1,2

Spanyolország

19,8

33,0

USA

30,4

5,5

                                                                                                                              Forrás: KSH

Legjelentősebb piacaink közül bővült az Ausztriából, az Amerikai Egyesült Államokból és az Olaszországból érkező vendégforgalom, a korábban is fejlődő francia, román és spanyol beutazó turizmus esetében pedig ismét javulást regisztráltak. Legfontosabb piacaink többségében a már megkezdett Budapest Winter Invasion kampány, a szakmai kapcsolatok ápolása és a légitársaságokkal való közös marketingkommunikáció hozta meg gyümölcsét. Olaszország esetében a november eleji hosszú hétvége, az MT Zrt. intenzív hirdetési kampánya, Románia tekintetében a Wizzair járatindítása, Spanyolország esetében a nemzeti turisztikai marketingszervezet madridi metróban folytatott hirdetési kampánya külön kedvezett a vendégforgalom növekedésének.

A belföldi vendégforgalom szintén növekedést mutatott: a belföldi vendégek száma 10,4%-kal, a belföldi vendégéjszakák száma 6,1%-kal emelkedett 2006 novemberéhez képest.

Összességében a vendégek száma 10,7%-kal, a vendégéjszakák száma 8,4%-kal emelkedett a kereskedelmi szálláshelyeken.

A javulást a régiók többsége érezhette: 2007. novemberben a Balaton, a Budapest-Közép-Dunavidék, a Dél-Alföld és a Nyugat-Dunántúl régióban a külföldi és a belföldi vendégéjszakák száma egyaránt nőtt. A Közép-Dunántúlon a belföldi vendégforgalom mérséklődött, a külföldi vendégforgalom azonban több mint 20%-kal bővült. A Dél-Dunántúlon, az Észak-Alföldön és Észak-Magyarországon a belföldi vendégéjszakák száma növekedett.


[1] Bár a BWI a 2007. december – 2008. március időszakra vonatkozik, a hirdetések már az ősz folyamán felhívták a figyelmet hazánkra.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük