A svéd ruházati kereskedelmi lánc eladásai idén áprilisban 17 százalékkal nőttek a tavaly áprilisihoz képest, amelyre a cég részvényeinek árfolyama 3 százalékot ugrott felfelé. Peter Garnry, a Saxo Bank vezető részvénypiaci stratégája szerint a várakozások feletti növekedés mögött a sikeres ázsiai terjeszkedés, az egyre javuló online eladások, illetve az európai fogyasztói bizalom fokozatos, válság utáni erősödése áll. Bár a szakértő értékelése szerint az európai divat-üzletláncok befektetői toplistáját még mindig a Zara márka tulajdonosa, a spanyol Inditex vezeti, a H&M eredményei és kilátásai rendkívül biztatóak.

 

A svéd ruházati kereskedelmi lánc eladásai idén áprilisban 17 százalékkal nőttek a tavaly áprilisihoz képest, amelyre a cég részvényeinek árfolyama 3 százalékot ugrott felfelé. Peter Garnry, a Saxo Bank vezető részvénypiaci stratégája szerint a várakozások feletti növekedés mögött a sikeres ázsiai terjeszkedés, az egyre javuló online eladások, illetve az európai fogyasztói bizalom fokozatos, válság utáni erősödése áll. Bár a szakértő értékelése szerint az európai divat-üzletláncok befektetői toplistáját még mindig a Zara márka tulajdonosa, a spanyol Inditex vezeti, a H&M eredményei és kilátásai rendkívül biztatóak.

 

A H&M eredményei tavaly nem alakultak fényesen, amely némi aggodalomra adott okot a cég jövőjével kapcsolatban. Idén fordult a helyzet: a svéd divatcég árbevétele az elmúlt 12 hónapban 17 százalékos, az elemzői várakozások feletti növekedést tudott felmutatni, miközben üzleteinek száma 2 881-ről 3 246-ra emelkedett. Peter Garnry, a Saxo Bank vezető részvénypiaci stratégája szerint a töretlen terjeszkedés és az online eladások növekedése meggyőzően támasztja alá az üzletlánc globális stratégiáját.

 

„12 hónapos előrejelzésünk alapján a H&M részvény értékelése semleges, 9 százalékos várható hozammal. Igaz, az iparági favorit továbbra is a Zara tulajdonosa, az Inditex, 5 százalékot elérő 2013-as növekedéssel és 17 százalékos hozam-előrejelzéssel" – mondta Peter Garnry. – „Az Inditex részvényére alapvetően azért voksolnak a befektetők, mert a spanyol üzletláncnál még bőven lehet mozgástér a profitarány növelésére. Figyelembe véve azt, hogy a H&M-nek ezen a téren mindössze 3 százalékpontos az előnye, ennek ledolgozásával az Inditexnek akár hosszabb távon is nyert ügye lehet."

 

Vannak azonban más tényezők is, amelyeket érdemes figyelembe venni. A H&M növekedési kilátásai nagyon jók: az eredmények alapján a cég a mostani negyedévben nagy eséllyel eddigi története legjobb teljesítményét éri majd el, túlszárnyalva 2013 negyedik negyedévi rekordját. Nem szabad megfeledkezni az európai ruházati láncok új, gigantikus versenypályájáról, Ázsiáról sem. A kínai piacra, amelyre elsőként a dán Bestseller divatcégnek sikerült betörnie, mind a spanyol, mind a svéd ruházati óriás nagy erőkkel koncentrál, és új üzletnyitásokkal – különösen a H&M – gyors tempóban terjeszkedik.

 

„Annak ellenére, hogy az európai fogyasztás eltörpül az ázsiai piacok által kínált növekedési lehetőségek mellett, az iparági trendet tekintve kulcsfontosságú. Az elmúlt két éves időszak, amikor a H&M eladásai gyengélkedtek, egybeesett az európai gazdaságok lassulásával és a fogyasztás általános megtorpanásával" – hangsúlyozta Peter Garnry. – „Tudjuk, hogy a svéd üzletlánc árbevételét az elmúlt 12 hónapban nem csak a feltörekvő piacok eredményei húzták felfelé. Ez pedig azt jelenti, hogy Európában újból élénkülőben van a fogyasztás, amely mind a cégek szintjén, mind makrogazdasági szempontból rendkívül biztató."

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük