Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter személyesen adta át a hónap startup vállalkozása díjat a Creabird Zrt. vezérigazgatójának, Kenéz-Hanyecz Kingának.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter személyesen adta át a hónap startup vállalkozása díjat a Creabird Zrt. vezérigazgatójának, Kenéz-Hanyecz Kingának.

A Varga Mihály kezdeményezésére, a Nemzetgazdasági Minisztérium szervezésében létrejött „Díj a sikeres vállalkozásokért" elismerést kapta meg szerdán a Creabird Zrt. a hónap startup vállalkozásaként. Az elismerést Kenéz-Hanyecz Kinga vezérigazgató vette át a nemzetgazdasági minisztertől, aki kiemelte: a Creabird példaként szolgálhat más vállalkozások megvalósításához is.

A FIVOSZ által tavaly az Év Fiatal Vállalkozójának választott édesanya nagyon meglepődött amikor megtudta, hogy vállalkozása ilyen rangos elismerésben részesül, mégis sejti, hogy miért eshetett az egy éves fennállása alatt több mint 100 kampány lebonyolítását végző, működésének első 10 hónapja alatt 295 millió nettó árbevételt elérő Creabird-re a minisztárium által felkért szakmai zsűri választása.

"Ha bárki megkérdezi, azt szoktam mondani, hogy médiaügynökség vagyunk, de valójában ez a munkánk legutolsó állomása. Olyannyira, hogy a kollégák többsége nem foglalkozik a marketinggel. Arra jöttünk rá, hogy minden cégnél vannak problémák, és belülről mást lát az ember, mint kívülről. Az 'out of box' látásmód miatt mi feltárjuk és megoldjuk azokat a problémákat, amik miatt a folyamat végén a marketing sikeres lehet. Ha jó a kreatív, jó a célcsoport meghatározás, és még a média is jól van letervezve, akkor a kampány sikeres lesz. Ez viszont nem azt jelenti, hogy elértük a célt. Mert ha nincs elég árú a boltok polcain, akkor a legsikeresebb kampánnyal sem fogunk eleget eladni. Velünk egy-egy időszakra megduplázza a 'vezetői kapacitását' az adott cég, és szerintem ezt a metódust és szemléletet értékelhették" – mondta Kenéz-Hanyecz Kinga.

A vezérigazgató elárulta, hogy eddig az Apród-OLX brandváltás jelentette a cége számára a legnagyobb kihívást. Jelenleg nagy erőbedobással dolgoznak a hazai lóverseny fogadás megújításán, a Keszthelyi Holding szervezeti kialakításán keresztül pedig belelátnak és segíthetnek egy több száz fős cég napi menedzselésében és integrációjában. Kinga mindezzel ráadásul gyermeknevelés mellett foglalkozik.

"Egy vállalkozó életében egy dolog biztos: a bizonytalanság, és ebben nem nagyon különbözik a vezérigazgatóság a gyerekneveléstől. Aki egyik kezével tud pelenkázni, a másikkal öltöztetni, míg a lábával keresi az eldobott cumit, és közben nyugtató dalt énekel, az céget is tud vezetni, ha akar. A férjem az elején sokszor volt 'beugrós', amíg én tárgyaltam, vagy épp parkba szerveztem a találkozót, és séta közben beszéltük át a kampánytervet, amíg a pici aludt a babakocsiban, de volt, hogy egy hat hónapos gyerekkel fogadtam a vendéget az irodában, mert csak így tudtam megoldani. Most már bölcsis nagyfiú, így a kreatív feladat abban merül ki, hogy ne tegyek tárgyalást 9 óra elé, és 15 óra után. Egyébként ma már ott az iroda, ahol a telefon és a notebook van, így dolgozni bárhol lehet, és mi az első pillanattól így építettük fel a céget. Szerintem pont ezért ma már sikerrel lehet fiatalon, anyaként is vállalatot vezetni és építeni" – tette hozzá Kenéz-Hanyecz Kinga, a Creabird vezérigazgatója.

A Creabird Zrt. 2014 februárjában alakult, és 100%-ban magyar magánszemélyek tulajdonában áll. A startup cég a marketing, projektmenedzsment és a szervezetfejlesztés magas szintű szaktudásával segít KKV, multinacionális illetve államigazgatási cégeknek abban, hogy a profitmaximalizálást a célpiacukon történő lehető legtöbb szolgáltatás, vagy termék értékesítésével elérjék.

A Creabird-et felkereső ügyfelek cége első körben díjmentes cégátvilágításon esik át, majd a problémás területek meghatározása után javaslatokat kapnak azok fejlesztésére, esetleg a feltárt hibák elhárítására. A szükséges lépések megtétele után figyelemmel kísérik a megoldások, beavatkozások hatékonyságát, végül jelentést készítenek az eredményekről és a forgalomnövekedésről. Jelenleg közel 20 cég napi működésében vesznek részt és több mint 100 kampány lebonyolítását segítették egy éves fennállásuk óta. 2014-ben részt vettek a 2014-es év legnagyobb marketing rebranding kampányában, ahol a piacvezető apróhirdetési oldal névváltását segíthették. Részt vettek az Apród.hu „Kell egy ház" kampányában, amelyet ezüst Effie díjjal jutalmaztak. A cég vezérigazgatója, Kenéz-Hanyecz Kinga, a Creabird vezérigazgatója lett a FIVOSZ Év Fiatal Vállalkozója.

A cég működésének első 10 hónapja alatt 295 millió nettó árbevételt ért el 2015. évben már eddig is számos sikert könyvelhettek el: lehetőséget kaptak a hazai lóversenyfogadás megújításának kidolgozásában és szakmai kivitelezésében. A Creabird segíti a legnagyobb hazai független alkusz cég teljes reorganizációját, valamint informatikai és marketing projektmenedzsmenttel segítik a dolgozókat, mindösszesen 1100 főt. A startup cég civil szervezeteket támogat, illetve aktívan részt vesz tevékenységükben: Fogadj Örökbe Egy Macit Alapítvány, Ezer Lámpás Éjszakája (eltűnt gyerekek felkutatása), az Együtt a Nőkért Egyesület alapító tagja, amely a nők társadalmi és gazdasági szerepvállalását segíti.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük