A 2014-es berlini ITB kiállítás már a megnyitó napján világpremiernek adott otthont: ekkor mutatta be ugyanis a Lufthansa a szakmai közönségnek új prémium turistaosztályát. Az új osztályra májustól foglalhatók jegyek, maga a szolgáltatás pedig 2014 novemberétől lesz elérhető, először a Boeing 747-8 fedélzetén. Az új üléseket 12 hónap alatt, fokozatosan szerelik be a teljes hosszú távú flottába.

 

A 2014-es berlini ITB kiállítás már a megnyitó napján világpremiernek adott otthont: ekkor mutatta be ugyanis a Lufthansa a szakmai közönségnek új prémium turistaosztályát. Az új osztályra májustól foglalhatók jegyek, maga a szolgáltatás pedig 2014 novemberétől lesz elérhető, először a Boeing 747-8 fedélzetén. Az új üléseket 12 hónap alatt, fokozatosan szerelik be a teljes hosszú távú flottába.

 

„A megfizethető árat nagyobb kényelemmel párosító prémium turistaosztály teljesen új utazási élményt kínál. Az üléseknél másfélszer akkora hely áll az utasok rendelkezésére, mint a hagyományos turistaosztályon, ami a nemzetközi versenykörnyezet prémium szegmensében biztosít számunkra helyet" – jelentette ki Jens Bischof, a Lufthansa German Airlines igazgatóságának értékesítésért, termékekért és marketingért felelős tagja a kiállítás 25-ös csarnokában felállított Lufthansa standnál tartott prezentáción.

 

Az új termékkel a Lufthansa számos olyan üzleti- és magánutazó igényeit kielégíti, aki jelenleg más légitársaságok hasonló osztályait veszi igénybe, vagy cége utazási előírásai miatt turistaosztályon repül. A Business Class vízszintes ággyá átalakítható üléseinek bevezetésével jelentősen megnőtt a különbség a Lufthansa üzleti- és turistaosztálya között. Ez pedig teret nyitott az új prémium turistaosztály számára, amely sokkal több helyet, nagyobb kényelmet és egyéb termékjellemzőket kínál, ugyanakkor átlagár szempontjából közelebb van a turistaosztályhoz, mint az üzletihez. A változás egyben azt is jelenti, hogy a Lufthansa 35 év óta először vezet be teljesen új fedélzeti osztályt repülőgépein.

 

„Az új ülés formatervét és jellemzőit kiterjedt utasfelmérések és az értékesítési partnerekkel szervezett workshopok eredményei alapján alakítottuk ki, mivel ez a módszer már korábban is sikeresnek bizonyult a Lufthansánál. A First és a Business Class megújítását követően most egy év alatt 3600 ülést szerelünk be 106 hosszú távú gép fedélzetére, ami újabb lépést jelent a valódi ötcsillagos légitársasággá válás felé" – folytatta Jens Bischof. „Évente több mint 1,5 millió utasra számítunk az új prémium turistaosztályon." – tette hozzá.

Az új üléseket a Lufthansa a kieli müller/romca Industrial Design ipari formatervező stúdió bevonásával tervezte meg, a gyártást pedig a Bodeni tó partján található ZIM Flugsitz repülőgépülés-gyártó vállalatra bízta. Az új ülések repülőgéptípustól függően akár 3 centiméterrel is szélesebbek lehetnek a korábbiaknál, így nagyobb személyes teret biztosítanak az utasoknak. Oldalirányban is mintegy 10 centiméterrel megnő a rendelkezésre álló hely annak köszönhetően, hogy minden ülés saját karfával rendelkezik és az üléseket központi konzol választja el egymástól. A háttámla mélyebbre dönthető, mint korábban, az egymás mögötti ülések vízszintes távolsága (seat pitch) pedig 97 centiméter. E fejlesztéseknek köszönhetően közel másfélszer akkora hely áll az utasok rendelkezésére, mint a hagyományos turistaosztályon. A fejtámla pontosan a kívánt magasságra állítható, sőt a még nagyobb kényelem és a jobb alátámasztás érdekében oldalra is hajtható. A kényelmet a második sortól kezdve állítható lábtartó, az első sorban pedig – technikai okoknál fogva – integrált lábtámasz teszi még teljesebbé. Az ülések körüli praktikus megoldások közül a pohártartó, az elektromos csatlakozóaljzat és az utas holmijainak elhelyezésére bőségesen elegendő rakodótér is hozzájárul a nyugodt és kellemes utazáshoz.

A két, egyenként 23 kilogrammos csomagot engedélyező poggyászkorlát azt jelenti, hogy az utasok kétszer annyi csomagot vihetnek magukkal, mint a hagyományos turistaosztályon. Továbbá 25 euró fizetése esetén a Lufthansa üzleti váróinak kényelmét is élvezhetik indulás előtt. Ezek a várók korábban csak a kiemelt utasok számára voltak hozzáférhetők, mások még fizetés ellenében sem vehették igénybe őket. Az utasfelvétel és a beszállás egyébként ugyanúgy zajlik, mint a hagyományos turistaosztályon, és ugyanazok a kézipoggyászra vonatkozó szabályok is.

 

A fedélzeten a prémium turistaosztály utasai emelt szintű kiszolgálásban részesülnek. A személyzet üdvözlő itallal várja őket, továbbá saját vizespalackot és praktikus utazási kellékeket tartalmazó, exkluzív kényelmi csomagot is találnak ülésük mellett. A porcelán étkészletben felszolgált ételek minősége is az új fedélzeti osztály színvonalához igazodik.

 

Az utasok az előttük lévő ülés háttámlájába szerelt, saját érintőképernyőn válogathatnak a gazdag fedélzeti szórakoztató kínálatból. Ezt távvezérlő segítségével is megtehetik, amely egyben a videojátékok vezérlőjeként is szolgál. A repülőgéptípustól függően 11-12 hüvelykes (28-30 cm) képernyő  legalább 2 hüvelykkel nagyobb, mint a turistaosztályon. A szórakoztató kínálatot a magazinok és napilapok gazdag választéka teszi teljessé.

 

A Lufthansa prémium turistaosztálya az üzleti és a hagyományos turistaosztály között, jól láthatóan elkülönítve helyezkedik el a gépen. Színvonalas kialakítású belső tere a repülőgép típusától függően 21-52 üIést tartalmaz. Az új fedélzeti osztály bevezetése idén ősszel indul és fokozatosan zajlik a flotta különböző alegységeiben, egészen 2015 nyaráig. Az első szakaszban a Boeing 747-8 repülőgépeket szerelik fel az új ülésekkel.

Az új prémium turistaosztály jegyárai közelebb lesznek a hagyományos turistaosztályéhoz, mint az üzleti osztályéhoz – egy észak-amerikai vagy ázsiai retúrjegy átlagosan mintegy 600 euróval kerül majd többe az új osztályon a jelenleginél.

A prémium turistaosztály bevezetése jól illeszkedik a Lufthansa egyéb fedélzeti és földi fejlesztési terveibe. 2015-re a teljes hosszú távú flotta az új első és üzleti osztállyal működik majd – ami hétezer új ülés felszerelését jelenti a társaság repülőgépein. A kabinok belső terén kívül a fedélzeti és földi szolgáltatások is megújulnak. A fejlesztésekkel a Lufthansa igyekszik még jobban megmutatni, mire képes a kiszolgálás és a vendéglátás kulisszatitkait ismerő, odaadó házigazdaként.

 

www.lufthansagroup.com/en/themen/premium-economy

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük