Az eredményhirdetéssel és a nyertesek díjazásával lezárult a Magyar Telekom támogatásával meghirdetett fenntarthatósági esszépályázat. A 15-25 éves tanulók és diákok részére "Mi vár ránk 2020-ban?" címmel meghirdetett pályázat részvevői arról írtak, hogy milyennek képzelik és milyennek szeretnék a jövő Magyarországát a klímaváltozás tükrében tíz év múlva, 2020-ban.

Az eredményhirdetéssel és a nyertesek díjazásával lezárult a Magyar Telekom támogatásával meghirdetett fenntarthatósági esszépályázat. A 15-25 éves tanulók és diákok részére "Mi vár ránk 2020-ban?" címmel meghirdetett pályázat részvevői arról írtak, hogy milyennek képzelik és milyennek szeretnék a jövő Magyarországát a klímaváltozás tükrében tíz év múlva, 2020-ban.

A hazai piacvezető telekommunikációs vállalat szeptemberben, a 3. Fenntarthatósági Napon jelentette be "Hello holnap" nevű fenntarthatósági kampányát. Ennek egyik első elemeként hirdette meg a Magyar Telekom és a Vegyél Vissza! Nonprofit Kft. a fenntarthatósági témájú esszépályázatot "Mi vár ránk 2020-ban?" címmel, a jövő nemzedékek országgyűlési biztosa, Dr. Fülöp Sándor védnökségével.

A pályázat alapgondolata ez volt: Egy bolygónk van – felelősek vagyunk egymásért! A résztvevőknek arra kellett választ keresniük írásaikban: mit tehetünk annak érdekében, hogy az éghajlatunk ne változzon veszélyes mértékben, továbbá milyen változások következhetnek be és milyen veszélyeket lehetne és kellene elkerülni hazánkban a klímaváltozás kapcsán a következő évtized során, 2020-ig. Az esszépályázat keretében különöféle irodalmi műfajokkal, például forgatókönyvvel, novellával, javaslatokkal, utópiával is versenybe szállhattak a klímavédelem iránt elkötelezettséget érző fiatalok.

Az esszépályázat nyertesei lettek:
1. helyezett: Farkas Máté Lajos, nyereménye okostelefon és e-book
2. helyezett: Szilágyi Miklós, nyereménye e-book
3. helyezett (megosztva): Egri Gergely és Cseh Péter, nyereményük e-book
A szakmai zsűri a nyertesek nyereményei mellett 20 db 2000 Ft-os könyvvásárlási utalvánnyal, valamint különdíjként 3 db 10 000 Ft-os könyvvásárlási utalvánnyal jutalmazta a pályázat legsikeresebb résztvevőit.

A Magyar Telekom már az 1990-es évek óta kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatósági problémák kezelésére. A vállalat 2002 óta koordinálja környezetvédelmi tevékenységét, és 2005 óta rendelkezik fenntarthatósági stratégiával, melynek célkitűzése, hogy a vállalat vezető szerepét megtartva, teljesítménye láthatóvá váljon munkatársai és ügyfelei számára is. Ezt bizonyítja az is, hogy Magyarországon elsőként adott ki fenntarthatósági jelentést, és ennek érdekében a fenntarthatósággal kapcsolatos megközelítést minden szinten igyekszik beépíteni a vállalatirányítási folyamatokba.

Fenntarthatósági tevékenységéért már több elismerésben részesült a vállalat. Többek között első helyezést ért el a 2009-es "CSR 24/7" felmérésén, elnyerte a hazai Legjobb Munkahely, valamint a közép- és kelet-európai Legjobb Munkahely címet, és bekerült a Bécsi Értéktőzsde közép- és kelet-európai fenntarthatósági indexébe (CEERIUS ).

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük