A Magyar Telekomé az első A+ minősítésű fenntarthatósági jelentés
3 perc olvasás
Magyarországon elsőként a Magyar Telekom fenntarthatósági jelentése kapta meg a legmagasabb, A+ minősítést, ami a nemzetközi jelentéskészítési irányelveknek való teljes megfelelést jelenti. A jelentés emellett a régió legjobb jelentéseit készítők „Zöld Béka" díjának második helyezettje lett.
Magyarországon elsőként a Magyar Telekom fenntarthatósági jelentése kapta meg a legmagasabb, A+ minősítést, ami a nemzetközi jelentéskészítési irányelveknek való teljes megfelelést jelenti. A jelentés emellett a régió legjobb jelentéseit készítők „Zöld Béka" díjának második helyezettje lett.
A Magyar Telekom fenntarthatósági jelentése Magyarországon elsőként kapta meg a legmagasabb minősítést (A+), ami a Global Reporting Initiatives harmadik generációs irányelveinek (GRI G3) való teljes megfelelést jelenti.
A nemzetközi irányelveknek való minél magasabb fokú megfelelés biztosítja, hogy a vállalati tevékenységek minél átláthatóbbak és egymással összehasonlíthatók legyenek. Az átláthatóság révén a vállalat ismert, mindenki által elfogadott tagja lehet a közösségnek, amelyben működik.
Vállalatunk fenntarthatósági jelentését idén is a KÖVET (Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesület) non-profit szervezet auditálta.
A jelentés emellett a Közép-európai Vállalatok Környezeti Jelentés Díjának 2. helyezettje lett. A „Zöld Béka" díjként ismert kitüntetést azok a közép-európai vállalatok kapják, amelyek az adott év legjobb környezeti vagy fenntarthatósági jelentését készítik el. Az elismerést a Deloitte hívta életre 2001-ben.
A Magyar Telekom azért ad ki évente fenntarthatósági jelentést, hogy bemutassa környezeti, társadalmi és gazdasági kezdeményezéseit és eredményeit. Az idén kiadott jelentés a 2005-2008-as fenntarthatósági stratégia sikeres lezárásáról tesz tanúbizonyságot: teljesült a stratégia fő célkitűzése, hogy a Magyar Telekom érjen el vezető fenntarthatósági pozíciót Közép-Európában. A jelentés – követve a stratégia fő irányait – három részre tagolódik.
Az első részben arról olvashatunk, hogy hogyan jelenik meg a fenntarthatóság a vállalat működési folyamataiban. A középső rész arról szól, milyen erőfeszítéseket tesz a Magyar Telekom a működéséből származó negatív környezeti és társadalmi hatások csökkentése érdekében. A harmadik rész az infokommunikációs termékekben és szolgáltatásokban rejlő fenntarthatósági előnyök hasznosítására koncentrál.
A vállalat érdekelt felei (ügyfelek, alkalmazottak, részvényesek, beszállítók, civil szervezetek, kormányzat, egyetemek stb.) számára egyre fontosabb igényként jelentkezik a fenntarthatósági teljesítmény felmutatása. hiszen kíváncsiak arra, hogyan érinti őket a vállalat működése, és az hogyan járul hozzá a fenntartható fejlődéshez.