A Magyar Turizmus Zrt. stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Hévíz TDM Egyesülettel
5 perc olvasásA Magyar Turizmus Zrt. és a Hévíz TDM Egyesület stratégiai megállapodást írt alá Magyarország turisztikai kínálatának fejlesztése és az elérhető szolgáltatások színvonalának emelése érdekében. Az együttműködés célja többek között a külföldi gyógyvendégek számának növelése a balatoni és a nyugat-dunántúli régióban. Mind az MT Zrt., mind pedig Hévíz számára fontos, hogy az együttműködés segítse a város és a régió népszerűsítését, és előmozdítsa az érintett magyarországi térségek turisztikai látogatottságának növelését.
A Magyar Turizmus Zrt. és a Hévíz TDM Egyesület stratégiai megállapodást írt alá Magyarország turisztikai kínálatának fejlesztése és az elérhető szolgáltatások színvonalának emelése érdekében. Az együttműködés célja többek között a külföldi gyógyvendégek számának növelése a balatoni és a nyugat-dunántúli régióban. Mind az MT Zrt., mind pedig Hévíz számára fontos, hogy az együttműködés segítse a város és a régió népszerűsítését, és előmozdítsa az érintett magyarországi térségek turisztikai látogatottságának növelését.
Az együttműködési megállapodás aláírása alkalmából dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta: a társaság stratégiai együttműködésre törekszik azon szervezetekkel, amelyek a legnagyobb hatást gyakorolják Magyarország turisztikai imázsára, a keresletre és a turisták elégedettségére. Ezek a szervezetek, így a hévízi TDM is a beutazó és belföldi turizmus meghatározó szereplője. A TDM-ek céljai jelentős azonosságot mutatnak a Magyar Turizmus Zrt. céljaival: ez pedig Magyarország népszerűsítése minden lehetséges módon és eszközzel.
„Hévíz turizmusa számottevően hozzájárul az ország turisztikai teljesítményéhez. A hazánkba látogató külföldiek körében a 2. legkedveltebb magyarországi település, a belföldi vendégek körében pedig az 5. Az egészségturizmus, különösen a gyógyturizmus mind a belföldi, mind pedig a külföldi marketingtevékenységünkben kiemelt stratégiai termék. Ez ugyanis Magyarország olyan értéke és erőssége, amely nemzetközi viszonylatban is versenyképes. Kézenfekvő tehát, hogy szorosabbra fűzzük az együttműködést. Célunk, hogy közösen még több vendéget csábítsunk Magyarország balatoni és nyugat-magyarországi gyógyhelyeire" – tette hozzá a vezérigazgató.
Papp Gábor, Hévíz polgármestere elmondta, hogy szeretnék a hévízi gyógytavat a világörökség részeként elismertetni, az ehhez szükséges tanulmányon már dolgozik egy húszfős szakértői gárda. Emlékeztetett arra is, hogy térségben gondolkodva, Hévízt a középpontba állítva kívánják létrehozni Közép-Európa gyógyturisztikai központját, amibe egyebek közt a Balaton, a Kis-Balaton, Zalakaros és Zalacsány is beletartozik. Utalt arra, hogy a Hévíz önkormányzata által működtetett sármelléki repülőtér szerepe vitathatatlan a turizmusban.
Horváth Orsolya, a HévízTDM Egyesület elnöke arról beszélt, hogy a 2006-ban megalakult szervezetben az önkormányzat, a civil szervezetek és a vállalkozói szektor közösen törekednek a minőségi, egészségközpontú turizmus fejlesztésére. Színes nemzetközi vendégkör kialakítása a célja Hévíznek, ahol hangsúlyos a belföldi vendégek szerepe, de az új vendégkör megnyerése is fontos.
Az Új Széchenyi Terv keretében több mint 1,5 milliárd forint támogatással és önkormányzati szerepvállalással valósultak meg fejlesztések Hévízen: városrészek újultak meg, szabadtéri fitness parkok, műfüves és multifunkciós focipályák létesültek, közösségi kerékpáros rendszer épült ki, stb. Emellett 2,3 milliárd forint pályázati forrás bevonásával a turisztikai szolgáltatók is jelentős minőségi fejlesztéseket és funkció-bővítéseket hajtottak végre. A folyamatosan fejlődő város és a megújuló szolgáltatások együttesen járulnak hozzá Hévíz 220 éves fürdőkultúrájának megőrzéséhez és továbbfejlesztéséhez. A Hungarikum Bizottság döntése alapján a Magyar Nemzeti Értéktár része lett a Hévízi-tó és az ottani hagyományos gyógyászat egyaránt. A város elnyerte a kerékpáros-barát település díját, szálláshelyei pedig – többek között – az "Év Szállodája 2014", a „MagyarBrands díj 2014" és a „Magyar Turizmus Minőségi díj 2014" elismeréseket is magukénak mondhatják.
A Magyar Turizmus Zrt. és a Hévíz-TDM Egyesület évek óta szorosan együttműködve azon dolgozik, hogy a hagyományos piacokat megőrizve új lehetőségeket tárjanak fel, sokrétű nemzetközi vendégkört alakítsanak ki. Az intenzív belföldi aktivitás mellett mind a két szervezet lendületes marketingtevékenységet folytat Németországban, Ausztriában, Szlovákiában, Csehországban, Oroszországban, a délszláv piacokon, valamint Észak-Európában. A cél az egészségmegőrzés fontosságának hangsúlyozása, valamint a térség nyújtotta egyedi élmények népszerűsítése.
Ezt az összefogást erősíti tovább a most aláírt stratégiai megállapodás, amelynek célja, hogy a régió tovább fejlődjön, Magyarország turisztikai kínálata gyarapodjon és az elérhető turisztikai szolgáltatások színvonala évről évre emelkedjen, vonzóbbá téve a várost és a régiót a turisták körében.