Az új Airbus A350-900 első útját a MICHELIN NZG radiáltechnológiás abroncs kísérte, jelentette be a Michelin Repülőabroncs részlege, a Michelin Aircraft Tire.

 

Az új Airbus A350-900 első útját a MICHELIN NZG radiáltechnológiás abroncs kísérte, jelentette be a Michelin Repülőabroncs részlege, a Michelin Aircraft Tire.

 

Az Airbus NZG radiáltechnológiával előállított MICHELIN Air X abronccsal szerelte fel a QATAR AIRWAYS számára szállított A350 XWB repülőgépét. 

 

A nagyrészt kompozit anyagokból előállított új utasszállító, az Airbus XWB-t (eXtra Wide Body) első útját a franciaországi Toulouse és a katari Doha reptere között tette meg 2014. december 22-én. Az új utasszállító igazi siker, más vezető légitársaságok is várják a többszáz megrendelt gépet.

 

A minden eddiginél szélesebb repülőgéptörzsnek köszönhetően kényelmesebb és hatékonyabb új A350 XWB új fejezetet nyit az utasszállító repülőgépek történelmében. Az A350 XWB-t 70%-ban kisebb fajsúlyú, innovatív anyagok alkotják: kompozit műanyagok (53%), titán és újgenerációs alumíniumötvözetek, ezek főként a szárnyak és a törzs anyagát adják. A kompozit és karbonszálas erősítésű műanyagoknak (CFRP = carbon fiber reinforced plastic) köszönhetően a gép tömege csökken, így az üzemanyag-fogyasztása (25%-kal), illetve a karbantartási költsége is.

 

A Michelin és az Airbus mindvégig szoros együttműködésben dolgozott a projekten – mondta Frank MOREAU, a Michelin Aircraft Tire igazgatója. – A Michelin nap mint nap azon dolgozik, hogy újításaival nagyobb teljesítményt, biztonságot és hatékonyabb működtetést tegyen lehetővé.

 

A Michelin technológiai úttörőként 1981-ben indította el az első radiál repülőgépabroncs gyártását. Az innováció és a vásárlók jövőbeli igényeinek kutatása, a folyamatos technológiai megújulás és termékfejlesztés az a filozófia, ami eredményeképp a repülési szakma bizalmi partnerként tekinthet a Michelinre.

 

Az NZG radiáltechnológiának köszönhetően a MICHELIN nagyobb teljesítményű és kisebb tömegű, az A350 XWB típusra homologizált termékcsaládot fejlesztett ki.

Az ugyanolyan méretű, nylonból készült abroncshoz képest az új NZG technológiás MICHELIN abroncs kisebb tömegű, akár 30%-kal több leszállás végezhető vele, ráadásul ellenállóbb az idegen tárgy okozta rongálódással szemben is (FOD, Foreign Object Damage), ami a nem tervezett karbantartási beavatkozások számát csökkenti.

 

A MICHELIN NZG radiáltechnológia révén az abroncs terhelhetősége is növekszik: 8 db NZG radiál abroncs terhelhetősége egyezik meg 9 db hagyományos radiál repülőgépabroncséval. Az A350 XWB típussal repülő légitársaságok és magánüzemeltetők számára ez költséghatékonyabb üzemeltetést jelent.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük