2011 második negyedévére megduplázódott 2010 második negyedévéhez képest A csúcskategóriájú készülékekkel rendelkező aktív felhasználók esetében a heti forgalom hasonló, az operációs rendszertől függetlenül. Az okostelefonok felhasználóinak felső 5-10 százalékos szegmensében az online videomegtekintés az a tevékenység, amely az adatforgalom legnagyobb százalékát teszi ki  – nagyobbat mint az e-mail és a webes böngészés

2011 második negyedévére megduplázódott 2010 második negyedévéhez képest A csúcskategóriájú készülékekkel rendelkező aktív felhasználók esetében a heti forgalom hasonló, az operációs rendszertől függetlenül. Az okostelefonok felhasználóinak felső 5-10 százalékos szegmensében az online videomegtekintés az a tevékenység, amely az adatforgalom legnagyobb százalékát teszi ki  – nagyobbat mint az e-mail és a webes böngészés

A mobil adatforgalom továbbra is növekszik, és 2010 második negyedévéhez képest 2011 második negyedévére megduplázódott, és a modern, minden képességgel ellátott készülékek felhasználói egyre nagyobb arányban használják okostelefonjaikat az internet elérésére. Mindez az Akamai „The State of the Internet" (Az Internet állapota) című jelentése részét képező, az Ericsson (NASDAQ: ERIC) által végzett új mérés eredményei alapján jelenthető ki.

2011 második negyedéve 8%-os növekedést mutatott, ami a normális szezonális fluktuációt tükrözi. Részletesebben megvizsgálva, a mobil adatátvitel növekedésének mintázata felfedi, hogy az okostelefonok minősége hatással van arra, mely alkalmazásokat használják az emberek, valamint arra is, hogy mennyi ideig szörfölnek a világhálón.

Az Ericsson meghatározása szerint egy aktív okostelefon-felhasználó naponta több mint 1 MB forgalmat generál. Az olyan tényezők, mint például a kijelzőméret, az okostelefon kora és ára erőteljesebb korrelációban vannak a medián forgalommal, mint az, hogy milyen operációs rendszer van a telefonon (i-phone-iOS, Android, Symbian stb.). Fontos megemlíteni, hogy Észak-Amerikában a csúcskategóriás okostelefonok kétszer akkora forgalmat generálnak, mint a hasonló okostelefonok az elemzésben szereplő ázsiai és európai mobilszolgáltatóknál.

Johan Wibergh, az Ericsson Hálózatok üzletágának vezetője szerint: „A piackutatásunk megerősíti, hogy a csúcskategóriás okostelefonok felhasználói egyre gyakrabban érik el az Internetet a telefonjukról. Ez hangsúlyozza annak a fontosságát, hogy intelligens, bővíthető és kiemelkedő teljesítményt nyújtó hálózatokkal rendelkezzünk, hogy biztosítani tudjuk az elvárt felhasználói élményt."

 

Az Ericsson arra is rávilágított, hogy a nagy arányú használatot produkáló felhasználók körében a videomegtekintés által generált kumulatív adatmennyiség jelentősen nagyobb, mint az egyéb tevékenységek esetében. Az okostelefonok felhasználóinak felső 5-10 %-os szegmensébe tartozók akár naponta 40 percet is eltöltenek online videomegtekintéssel. Az átlagos felhasználó azonban naponta 30 másodpercet tölt online videomegtekintéssel.

Ebből az következik, hogy a felső szegmensbe tartozó felhasználók teszik ki a forgalom, illetve a prioritást élvező szolgáltatások iránti kereslet nagy részét. Wibergh így folytatja: „Ez az oka annak, hogy úgy véljük, a lépcsőzetes árképzési modellek a forgalommenedzsmenttel kombinálva kulcsfontosságúak a mobilszolgáltatók és a fogyasztók számára egyaránt."

Ezek az eredmények az Ericsson által 2011 második negyedévében Európa, Ázsia és Észak-Amerika érett piacain működő négy különböző mobilszolgáltatónál végzett mobil szélessávú méréseken alapulnak. A tény, hogy az Ericsson több mint 80 országban jelen van, a megrendelői bázisa pedig több mint 1000 hálózatból áll, lehetővé teszi az Ericsson számára, hogy mérje a mobil hang- és adatátvitel mennyiségeit. Az eredmény egy reprezentatív bázis a világ összes mobilforgalmának kiszámításához 2G, 3G és 4G hálózatokban (DVB-H, WiFi és Mobile'WiMax nélkül).

A forgalmi trendekre vonatkozó átfogóbb információk a hálózati forgalomról és a piaci viszonyokról szóló Ericsson-jelentésben szerepelnek majd, amely jelentés az Ericsson novemberben Stockholmban megrendezendő Capital Markets Day (Tőkepiaci Nap) eseménye előtt kerül kiadásra.

 

www.akamai.com/stateoftheinternet/

Mérföldkő az adatforgalomban:

http://www.youtube.com/watch?v=3dzgSYBuRU4

Előzetes becslés 2011-ből:

http://www.ericsson.com/de/news/1478480

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük