2009. októberében tartott tájékoztatón jelentette be a német vasutak kirendeltsége, irodát nyitnak Budapesten az utazók kényelmesebb kiszolgálása érdekében.  Az iroda működtetését hazai szerződött partnerük, a Magyar Autóklub Travel biztosítja. A képviselet mindazon jogosultságokkal bír, mint amelyekkel a németországi vasúti utazási irodákat felruházták. 

 

2009. októberében tartott tájékoztatón jelentette be a német vasutak kirendeltsége, irodát nyitnak Budapesten az utazók kényelmesebb kiszolgálása érdekében.  Az iroda működtetését hazai szerződött partnerük, a Magyar Autóklub Travel biztosítja. A képviselet mindazon jogosultságokkal bír, mint amelyekkel a németországi vasúti utazási irodákat felruházták. 

Daniel Beutler, a DB  (Deutche Bahn) vasúti szállítás üzletágának nemzetközi értékesítési munkatársa ismertette a DB jelenlegi helyzetét, s terveit.  A vezető kifejtette, már korábbi meggyőződött róla, de tavalyi budapesti útja után különösen egyértelművé vált számára, a DB-nek jelen kell lennie Magyarországon, a válság ellenére is el kell indítani ezt az üzletet.

A DB a második legnagyobb vasút a világon, marketing jelszava:  gyorsaság, megbízhatóság, biztonság.  Szállítmányozási cégként az egész világon jelen van, a német vasutak ma az utasszállítás és a logisztika vezető vállalataként pozicionálja magát; 

európai viszonylatban első helyen áll a közösségi szállítmányozásban,

az utasszállítás területén pedig a második. 

Ugyancsak az első helyet foglalja el az európai vasúti teherszállítás, a szárazföldi fuvarozás területén és  35 ezer km-nyi vasútvonalával a legnagyobb európai vasúti hálózatnak, Európa legnagyobb  közlekedési cégének számít. 

A cég 2008-as éves bevétele 33,5 milliárd euró,  a működési profitja (EBIT, Earnings Before Interest and Taxes)  2,483 milliárd euró volt, melyet 240 ezer alkalmazottal teljesített.

2008. decemberi adatok szerint, a személyszállítási üzletág  1,9 milliárd utast szállít évente,  több mint 27 ezer vonatot indít naponta,  s minden ICE szerelvény (a francia TGV német megfelelője) annyit fut évente, amely távolság körülölelné a Földet.  Vannak olyan németországi vonalaik, amelyen 300 km/óra sebességgel közlekednek, a Frankfurt-Párizs szakaszon pedig 320 km/ó ez az érték. Olyan terveket dolgoztak ki, melyek megvalósításakor ez a sebesség az egész hálózatot le fogja fedni.

Az utaztatás vezérgondolatának szánják, hogy ne csak elszállítsák A-pontból B-be az utast, de ő az útra szánt idejét hasznosan ki is tölthessse a vonaton.

Sajátos szolgáltatása cégnek a telefonon rendelhető kölcsön-kerékpár, amely a pályaudvaron várja az utazót.  Évente mintegy 600 ezer kerékpár-kölcsönzés zajlik így a DB-n keresztül.  (Az eszközt nem kell visszavinni kiindulási helyére…)  Hasonló szolgáltatás az autó rendelés, a "DB Carsharing" szolgáltatást évente kb. 32 ezren veszik igénybe.

A szolgáltatások terén a DB minden szomszédos, vasúti közlekedést lebonyolító országgal együttműködik.  Naponta indít közvetlen járatokat mintegy 80 városba.  A naponta közlekedő 200 vonat 70%-a nagy sebességű szerelvényként (ICE, InterCity, EuroCity) üzemel. 

Az ICE (InterCityExpress) a Német Vasutak (Deutsche Bahn) nagysebességű villamos motorvonat-családja, ez a német nagysebességű vonatok márka-elnevezése.   A nagysebességű járművek fejlesztése Németországban 1985-ben kezdődött,  menetrendszerinti közlekedésük 1991-ben indult meg.  A jelenlegi ICE-hálózat hatféle szerelvénnyel lefedi szinte az egész országot, ill. a szomszédos országokba,  Svájcba, Ausztriába, Hollandiába, Belgiumba is utazhatunk ICE-vel.  Németországban a 11 legnagyobb repülőtér mindegyikén van DB állomás.

2007. június 10-én nyitották meg a Párizs-Frankfurt/Stuttgart  közötti  POS vasútvonalat (Paris-Ostfrankreich-Süddeutschland), melyet a Deutsche Bahn és a francia SNCF közösen üzemeltet.  Párizs – Frankfurt között a DB ICE vonatai közlekednek,   Párizs – Stuttgart között pedig az SNCF TGV szerelvényei.  Mindkét járaton vegyes, francia-német személyzet dolgozik.

A spanyol vasúti üzemeltető (RENFE) szintén ICE 3 (Siemens Velaro gyártmányú)  vonatokat alkalmaz . Szélesebb változatú kivitelben rendelt szerelvényeket  Kína a Peking-Tianjin nagysebességű vasútvonalra (CRH3)  és Oroszország a Moszkva – Szentpétervár és a Moszkva – Nyízsnyij Novgorod közötti vonalra (Velaro RUS gyártmány).

Magyarországról közvetlen járata van a DB-nek  Budapest-Hamburg között,  ill. Bécsen át elérhető   Münchenbe közlekedő ICE járata is. 

Fontos tudnivaló;  gyors DB járatokkal minden európai város (akár kedvezményesen is) elérhető!

Lényeges szempont a kiszámíthatóság,  a DB vonatok mindig azonos időpontban indulnak, német területen a vonatjegyet nem csak egy meghatározott vonatra, de bármely azonos útvonal-szakaszra és szerelvényre is fel lehet használni.  A DB európai értékesítési hálózattal rendelkezik, 54 irodával 18 európai országban , ennek lett tagja a budapesti iroda is,minden jegyet, amelyet a hálózat németországi irodái ki tudnak adni, azt a budapesti Autóklub iroda is nyújtani tudja, az alkalmazható kedvezményekkel együtt!  A teljes DB Bahn portfolió megjelenik tehát Budapesten is, menetrendek, szolgáltatások és jegyek egész Európára, beleértve az éjszakai vonatokat, jegykiállítással, jegynyomtatással.

Münchenbe vagy Frankfurtba utazhatunk 39 euróért,  napi járatok vannak Drezdába, Berlinbe és Hamburgba Pozsonyon és Prágán át,  3-naponta járat Bécsbe és Münchenbe railjettel. Budapesti indulás után Bécsben is átszállhatunk ICE vonatra.

Miért utazzunk vonattal?

A német vasutak a repülőjáratokkal is versenyezni kívánnak kényelmi szolgáltatásokban, csaknem mindent nyújtanak, amit azok.  A kedvezményeket, melyeket a fapados repülőjáratok több hónapos előretartásssal, lekötéssel tudnak adni, a DB három napos előrendeléssel tudja biztosítani, internetes eléréssel is.

A vonatokon a személyes biztonság kivételesen jó, sztrájk pedig öt-évente fordul elő…

Élvezhető a vonaton a mozgás szabadsága, tág tereket találunk, komfortosan, lehetőség van kommunikációra, a vonat nyitott jármű és könnyen hozzáférhető, magas színvonalat biztosít, s a német városokban mindenütt a városközpontba fut be.  Környezetbarát és biztonságos az utazás.

Az Euroastra megkérdezte, korábban felmerült nemzetközi koncepciók a TGV vonalát (Párizsból) Bécsen át Budapestre tervezték vezetni, mi a DB válasza erre?

Beutler úr szerint egy ilyen elképzelésnek természetesen először a pályát kell megfeleltetni,  de ezen túl, a DB nem gondolkodik a határon túl való terjeszkedésben, először a németországi vonalakat kívánják a nagysebességű forgalom számára használhatóvá tenni.  A későbbiekben maga is mindenképpen szeretné vonataikat Románia felé  továbbvezetni.

Az árak mutatóba: 

Németországon belül és további 13 országban használható pl. a  Dauer Spezial  jegy 30 euróért, családi változata 2 felnőtt és 2 gyerek számára 49 euró.   Budapestről Hamburgba 39 euróért utazhatunk,  hasonló áron mehetünk Németországból Párizsba.  50%-os kedvezményt ad a Fielfahrte BahnCard, ami a RAILPLUS-al kombinálva több mint 62,5% megtakarítást tesz lehetővé,  29 országban.   A 60 éven felüliek  a Senior Spezial jeggyel 50%-os kedvezménnyel utazhatnak.

A korábban hazánkban is ismert autós vonatokkal kényelmesen lehet a célt megközelíteni, Münchenből vagy Berlinből Párizsba  1 út 27 ezer Ft-nak megfelelő euróért megtehető.

A vasút esetleges késése esetén, pl. 1-órányi hibás teljesítésre, már kártérítést fizet a DB, a 2. órától már 50%-os engedmény jár.  Amennyiben az utas a vasút hibájából kési le a vonatot, akkor a tartózkodás költségeit fedezi a DB,  huzamosabb kiesés esetén szállodai elszállásolás jár.

Egyetemistáknak, iskoláknak ad kedvező lehetőséget a  159 eurós "RailPass" utazási igazolvány kombinációs felhasználása.  Pl.:  3 ország 5 napos látogatása oldható meg ebből.

 

Magyar Autóklub – Autóclub Travel

1132 Bp. Visegrádi u. 17.

T:  (36-1) 237-19-40

http://www.autoclubtravel.hu/   

http://www.bahn.de/    

http://hu.wikipedia.org/wiki/ICE  

Harmat Lajos

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük