Az érdeklődők 30 százaléka csalódottan, a számára szükséges információk megismerése nélkül teszi le a telefont, derül ki hazai KKV szektor 3 eltérő piacát feltérképező telefonos felmérésből. A Magyar Telekom és a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet közös kutatása szerint a legáltalánosabb probléma, hogy a bejövő hívásokat senki nem fogadja, így azok megfelelő technológiai felszereltség hiányában egyszerűen elvesznek anélkül, hogy azokról – a pórul járt ügyfelet leszámítva – bárki is tudjon.

 

Az érdeklődők 30 százaléka csalódottan, a számára szükséges információk megismerése nélkül teszi le a telefont, derül ki hazai KKV szektor 3 eltérő piacát feltérképező telefonos felmérésből. A Magyar Telekom és a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet közös kutatása szerint a legáltalánosabb probléma, hogy a bejövő hívásokat senki nem fogadja, így azok megfelelő technológiai felszereltség hiányában egyszerűen elvesznek anélkül, hogy azokról – a pórul járt ügyfelet leszámítva – bárki is tudjon.

 

A cégek ügyfélszolgálatán a hívások 30 százaléka, azaz majdnem minden harmadik telefonon érdeklődő nem jut hozzá a számára szükséges információhoz. Annak ellenére, hogy a komoly versenyelőnyt jelentő hívásmenedzselő szolgáltatások segítségével ez a probléma könnyen orvosolható, a KKV-k kisebb része él csak a lehetőséggel, derült ki a Magyar Telekom és a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet közös kutatásából.

 

A szállodák, vendéglátóipari egységek és privát oktatási intézmények körében végzett felmérés során a kutatók hétköznapi helyzeteket szimuláltak, így például ételt rendeltek, szobát foglaltak. Az eredmények szerint az éttermek között a legjobb a helyzet, itt pusztán minden ötödik érdeklődő teszi le csalódottan készülékét amiatt, mert nem ért célt hívása. Ugyanakkor a szállást keresők körében már 32, a tanulni vágyók között pedig közel 40 százalék ez az arány.

A sikertelen hívások között a legnagyobb veszteséget az jelentette, hogy nem vették fel a telefont, és az érdeklődők hívásmenedzselő rendszer hiányában nem fértek hozzá a számukra szükséges információhoz. Az így elvesztett potenciális ügyfelek száma 15, illetve 16 százalék a szállodások és oktatással foglalkozó cégek között, míg a vendéglátós egységek körében csupán minden 20. hívás (5%) jut erre a sorsra.

A vizsgált vállalkozások közül a szállodák teszik leginkább próbára potenciális vendégeik türelmét: az érdeklődőknek átlagosan 22 másodpercet kell várniuk a vonal túlsó végén, szemben az éttermeket hívókkal: náluk csak 8 másodperc az átlagos átfutási idő.

A fenti, elsősorban KKV-kat érintő problémára pedig már számos megoldás létezik, így például a Magyar Telekom kínálatában megtalálható Virtualoso Voice Center havidíjas alapon működő hívásmenedzselő szolgáltatás. Ezek jellemzője, hogy minden potenciális ügyféllel felveszik a kapcsolatot, és vagy a témában illetékes kollégához irányítják az érdeklődőket, vagy egy automatizált rendszer segítségével szolgálják ki az igényeket. A hívásmenedzselő rendszerek segítségével az elvesztett telefonos ügyfelek száma jelentősen csökken, hisz azok részletes, online statisztikát készítenek minden bejövő hívásról, és szükség esetén rögzíthetik a beszélgetéseket is, amelyek egy hónapig lementhetők.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük