Szempont Alapitvany - TelenorSzempont Alapitvany – Telenor

A 2011-es Civil Licit támogatása mellett a civil szféra által kidolgozott projektek közül a Nextent Informatika Zrt. összesen 4 szolgáltatásra licitált sikeresen, melyek felhasználása mostanában ért véget. A cég társadalmi felelősségvállalásának célja, hogy évről évre egyre jobban átgondolt civil projekteket támogasson. A pusztán anyagi támogatás ugyanakkor nem elég, éppen ezért igyekszik már a kiválasztásba is bevonni a cég illetékes vezetőit, illetve a felhasználásba a kollégákat, sőt a meglévő üzleti partnereket is. Néhány egyedi próbálkozás után a Nextent tökéletes stratégiai együttműködő partnerre lelt a Civil Licit szervezőinek személyében, éppen ezért idén tovább folytatják a közös utat.

 

Szempont Alapitvany - TelenorSzempont Alapitvany – Telenor

A 2011-es Civil Licit támogatása mellett a civil szféra által kidolgozott projektek közül a Nextent Informatika Zrt. összesen 4 szolgáltatásra licitált sikeresen, melyek felhasználása mostanában ért véget. A cég társadalmi felelősségvállalásának célja, hogy évről évre egyre jobban átgondolt civil projekteket támogasson. A pusztán anyagi támogatás ugyanakkor nem elég, éppen ezért igyekszik már a kiválasztásba is bevonni a cég illetékes vezetőit, illetve a felhasználásba a kollégákat, sőt a meglévő üzleti partnereket is. Néhány egyedi próbálkozás után a Nextent tökéletes stratégiai együttműködő partnerre lelt a Civil Licit szervezőinek személyében, éppen ezért idén tovább folytatják a közös utat.

 

 „Néhány éve tudatosan keressük azokat a lehetőségeket, ahol közelebb kerülhetünk a civil szféra szereplőihez, és jobban megismerhetjük, problémáikat, valamint tevékenységüket. A cégen kívül és otthon valamennyien civilek vagyunk. Fontos a felelősségvállalás és nyitottság az új dolgok felfedezésére, az állandó fejlődésre. Meggyőződésünk, hogy ez visz minket előre, éppen ezért alig várjuk az idei Civil Licitet, ahol legalább a tavalyihoz hasonló mértékben kívánunk részt venni." – mondta Gátfalvi Tamás, vezérigazgató-helyettes.

Két példa a tavalyi évben elnyert projektek tapasztalataiból:

A Szempont Alapítvány licitre bocsátott érzékenyítő programjában a Nextent meglátta azt az értéket, amit az egyik partnere, a Telenor az ügyfélszolgálatain hasznosítani tudna, éppen ezért felajánlotta a „Professzionális ügyfélszolgálat különleges embereknek" elnevezésű érzékenyítő tréninget a Telenornak, hogy a mobilszolgáltató ügyfélszolgálatának munkatársai még több hasznos információt kaphassanak a látássérült emberek szakszerű kiszolgálásáról.

„Tavaly nyáron fogtunk bele teljes üzlethálózatunk megújításába, ennek az átalakításnak szerves részét képezte, hogy az ügyintézés során munkatársaink immár a klasszikus eladó-vevő szerep helyett tanácsadóként, az ügyféllel közösen keressék meg az egyes igényeknek megfelelő megoldást. Fontosnak tartjuk, hogy ügyfeleink – így a látássérültek is – magas színvonalú kiszolgálásban részesüljenek, épp ezért örülünk neki, hogy a tréning segítségével munkatársaink egy speciális területen bővíthették tovább ismereteiket. Az egynapos tréninget követően a munkatársak e-learning rendszerben vizsgát is tettek, a tesztet 780 munkatárs töltötte ki sikeresen. A Telenor a jövőben az újonnan belépő kollégák számára is elérhetővé teszi az elektronikus tananyagot." – mondta Fejes Zoltán, a Telenor lakossági értékesítési igazgatója.

A Telenor törökbálinti központjában idén februárban tartott tréningen a mobilszolgáltató vidéki ügyfélszolgálatának és bemutatótermeinek munkatársai is részt vettek. Az elméleti és gyakorlati érzékenyítő program során a dolgozók új ismeretekkel gazdagodtak és empátiás készségük is fejlődött. A résztvevők például úgynevezett szimulációs szemüvegeken keresztül tapasztalhatták meg, mit érzékelnek a külvilágból a különböző szembetegséggel élő emberek, és nagyítókat, mobil olvasó tévét is kipróbálhattak. A munkatársak emellett megtanulhatták, miként nyújthatnak szakszerű segítséget a látássérülteknek a mozgásban, és maguk is kipróbálhatták a fehér bottal való tájékozódást. A kollégáknak különböző szituációs játékok segítségével Kiss Katalin, a Szempont Alapítvány látássérült ügyfele tette életszerűvé az elméleti ismereteket, így az ügyfélszolgálati dolgozók életszerű helyzetekben is gyakorolhatták, hogyan célszerű segíteniük és kommunikálniuk, ha egy látássérült ügyfél tér be az üzletbe.

 

Végezetül pedig egy saját felhasználású projekt, a Szadai Meseház Kulturális Alapítvány – „Önkéntes képzés felnőtteknek, valamint általános iskolás gyermekeik részére környezet- és természetvédelmi tábor" elnevezésű program, melynek felhasználására a nyár folyamán került sor nagy sikerrel.

A Nextent vezetésének részvételével zajló programon a gyerekek és az Alapítvány munkatársai egyaránt elvarázsolták az irodai légkörhöz és a hosszan tartó értekezletekhez szokott felnőtteket. A programba saját munkatársain kívül a galgamácsai általános iskola tanulóit vonta be a cég. A hátrányos helyzetű gyermekek számára megrendezett tábori foglalkozásokon a cég képviselői maguk is lelkesen tanulták a nemezelés és gyöngyfűzés csínját-bínját, de önfeledten vettek részt a moldvai táncok tanulásában is.

A program során többek között elhangzott, hogy az óvodába járó gyermekek hetente egyszer, csütörtökönként maguk őrlik a kenyérhez való lisztet egy kis malomban és meg is sütik a kenyeret. A szüleik pedig évente többször közös lekvárbefőzést, illetve savanyúság elrakást szerveznek, amiből utána a gyerekek egész évben falatoznak.

A családi és munkahelyi kötelezettségek összehangolására rengeteg ötletet kaptak a résztvevők, amelyeket még a legelfoglaltabb szülő is be tud iktatni a napirendjébe. Nagy tanulság és hatalmas segítség volt mindez munkavállalóként és munkaadóként egyaránt.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük