A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. 1991-ben nyitotta meg első SPAR áruházát Tatán. 2014. év végére az üzlethálózat nem kevesebb, mint 419 egységet üzemeltetett Magyarországon: 32 INTERSPAR hipermarketet, 363 SPAR szupermarketet, köztük 14 City SPAR üzletet, valamint 24 franchise üzletet. A SPAR-csoport 2014-ben 473,7 milliárd forint forgalmat realizált, amely közel 4,5%-os növekedést jelent az előző évhez képest. 2014-ben a cég stratégiájának fókuszába a franchise hálózat került: ez jelenti a jövőben növekedésének alapját, s így kíván lehetőséget biztosítani a családi vállalkozások számára a fejlődésre. A hosszú évek munkájának, a folyamatos fejlesztéseknek és bővülésnek köszönhetően a SPAR márkanév ma már Magyarországon is egyet jelent a magas színvonalat garantáló kereskedelemmel.

A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. 1991-ben nyitotta meg első SPAR áruházát Tatán. 2014. év végére az üzlethálózat nem kevesebb, mint 419 egységet üzemeltetett Magyarországon: 32 INTERSPAR hipermarketet, 363 SPAR szupermarketet, köztük 14 City SPAR üzletet, valamint 24 franchise üzletet. A SPAR-csoport 2014-ben 473,7 milliárd forint forgalmat realizált, amely közel 4,5%-os növekedést jelent az előző évhez képest. 2014-ben a cég stratégiájának fókuszába a franchise hálózat került: ez jelenti a jövőben növekedésének alapját, s így kíván lehetőséget biztosítani a családi vállalkozások számára a fejlődésre. A hosszú évek munkájának, a folyamatos fejlesztéseknek és bővülésnek köszönhetően a SPAR márkanév ma már Magyarországon is egyet jelent a magas színvonalat garantáló kereskedelemmel.

 

Hálózatfejlesztés

 

A SPAR az elmúlt 23 évben mintegy 1 milliárd eurót fektetett be a hazai piacon, ebből csaknem 55 millió eurót 2014-ben, és ezzel egy időben 800 új munkahelyet is teremtett bolthálózatának bővítésével.

 

Franchise hálózatának kiépítését 2012-ben kezdte el, és a tavalyi év végére már 24 partnerüzletet számlált, amelyek alapterületüktől függően SPAR market vagy SPAR partner néven működnek. Ezen felül a vállalat tovább bővítette termékeinek elérhetőségét az OMV-vel való együttműködés során. Az új töltőállomás shop koncepciót a SPAR express embléma jelzi a vásárlóknak. Ez idáig 20 OMV shop újult meg, és az év végéig ezt még továbbiak követik. A vállalat újragondolt stratégiája szerint a 2015-ös üzleti évben a franchise partnerek száma jelentősen növekedni fog.

 

A SPAR a partnerüzleteken túl 2014-ben saját áruházakat is nyitott a már meglévő üzletek modernizálása mellett. SPAR szupermarket nyílt Taksonyban, Velencén, Szigetszentmiklóson és Kaposváron, City SPAR üzlet nyílt Egerben, valamint egy INTERSPAR áruház Szekszárdon. Továbbá a modernizációs offenzíva részeként több más áruház mellett teljes körű felújítás után újranyitott a Mammut Bevásárlóközpontban lévő szupermarket is.

 

10 éves a SPAR Húsüzem

 

2014-ben ünnepelte alapításának 10. évfordulóját a SPAR Magyarország saját húsfeldolgozó üzeme Bicskén. A tízéves évfordulót nemcsak új termékekkel és kapacitásbővítéssel, hanem számos akcióval, marketingaktivitással, valamint egy nagyszabású jubileumi rendezvénnyel is megünnepelte a cég, amelyen köszönetet mondott a dolgozóknak. Egy másik fontos mérföldkő a húsüzem életében, hogy tavaly megkezdte a laktóz-, glutén- és szójamentes biotermékek gyártását. Ez utóbbi esetében SPAR Natur*-pur márkanév alatt többféle tálcás friss bio sertéshús kapható, amely 100%-ban magyar tenyésztésből származik, és a kínálat folyamatosan bővül.

 

Az ország egyik legmodernebb technológiával működő húsfeldolgozó üzeme megnyitása óta több lépcsőben bővült, fejlődött. 2014-ben az üzem 453 millió forintos beruházás keretében mintegy 30%-kal növelte kapacitását. Tavaly a 7900 négyzetméteres üzemben 2560 szarvasmarha, 1,2 millió kg bontott marhahús, valamint 380 000 darab félsertés és 8,3 millió kg bontott sertéshús került feldolgozásra. Az üzem összesen 7400 tonna sajátmárkás húskészítményt gyártott és 5,6 millió tálca húst csomagolt a SPAR, INTERSPAR, valamint partner áruházak számára. A 2015-ös tervek között egy szeletelőüzem és egy oktatási és kutatási központ felépítése is szerepel.

 

Egyre népszerűbbek a SPAR márkatermékek

 

A SPAR Magyarország választékában fontos szerep jut a SPAR márkatermékeknek és azoknak az exkluzív márkáknak, amelyek csak a SPAR-csoport üzleteiben kaphatók. A gyártói márkáknál általában 20-30%-kal olcsóbb termékek kiváló minőséget képviselnek, így a kedvező ár-érték arányuk miatt a fogyasztók körében gyorsan népszerűvé váltak. Minden saját márkás terméket olyan neves gyártó állít elő a SPAR számára, amely a saját termékeivel már bizonyított a vevőknél.

 

Jelenleg több mint 1200-féle élelmiszer és vegyi áru, valamint több mint 900-féle „nonfood" saját márka (SPAR vagy más, saját márkanév alatt forgalmazott exkluzív márka) szerepel a választékban, szinte minden árucsoportban. 2014-ben a saját márka forgalmi aránya 26,46% volt, amely 5,5%-os növekedést jelent a korábbi évhez képest. A legnépszerűbb saját márkás termékcsaládok a SPAR saját márka (41,2%), az S-BUDGET (29,2%) és a Regnum (20,6%). A választékba mintegy 100 új hazai termék került be.

 

Élen a marketing területén is

 

2014-ben négy hűségakcióba kapcsolódhattak be a vevők. Az év elején az olasz konyha és az olasz design világa került terítékre, nevezetesen az ALESSI egyedi formatervezésű, ergonomikus evőeszköz- és étkészletei, melyeket az akció ideje alatt akár 90% kedvezménnyel lehetett megvásárolni. A tavalyi év során két újabb GARFIELD kiadvány, a Hegymánia és a Szigetmánia matricagyűjtő album jelent meg. A Hegymánia album promóciójához kapcsolódott a SPAR Everest Expedíció, melynek során Klein Dávid megkísérelte a Mount Everest oxigénpalack nélküli megmászását. Ezen kívül az év közepén zajló FRETTE promócióban az olasz gyártó prémiumminőségű ágyneműhuzatait, paplanjait, párnáit próbálhatták ki az elegendő matricát összegyűjtő vásárlók, amelyekhez akár 78%-os kedvezménnyel juthattak hozzá.

 

A törzsvásárlók 2014-ben is kitüntetett figyelmet kaptak a SPAR-csoport üzleteiben: kizárólag nekik szóló kedvezményes ajánlatokkal, egyedi akciós árakkal és játékvásárral is jutalmazták a hűségüket. Az INTERSPAR Hűségkuponnal továbbá 15% vásárlási kedvezményhez juthattak a leghűségesebb vásárlók. Ez az igen népszerű törzsvásárlói akció méltán vívta ki a marketingszakma elismerését is: a Hűségkupon 2014-ben EFFIE díjat nyert a „Kis költségvetésű, gazdasági célú kampányok" kategóriában.

 

A SPAR Facebook-oldala egész évben érdekes és szórakoztató alkalmazásokkal várja a felhasználókat, 2014-ben összesen 79 játékban vehettek részt az érdeklődők, s minden alkalommal értékes nyereményeket vihettek el. A szórakoztató applikációknak és a jó közösségi hangulatnak köszönhetően 2014. év elején a magyarországi SPAR elsőként érte el a SPAR országok között a 300 ezer követőt. Év végén több mint 500 ezerre nőtt a rajongók száma, mellyel a cég az első helyet szerezte meg rajongószám tekintetében a hazai kiskereskedelmi szektorban.

 

Céges képzések a szakmai fejlődésért

 

A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. egyik alapelve, hogy a biztos jövő az utánpótlás nevelésében és a kollégák folyamatos képzésében rejlik. Ezért a kereskedelmi szakmát tanuló diákok tapasztalatokat szerezhetnek a SPAR szupermarketekben és az INTERSPAR hipermarketekben a kötelező iskolai gyakorlat keretein belül. 2014-ben több mint 1200 diák választotta a SPAR-csoportot.

 

A középiskolásokon kívül a főiskolai hallgatóknak is gyakorlati helyet biztosít a SPAR. Széles körű ismereteket kaphatnak egy kereskedelmi vállalat gazdasági környezetben való működéséről, és elméleti ismereteiket hasznosíthatják a gyakorlatban. A tehetséges fiatalok a gyakorlati idő lejárta után a SPAR csapatát erősíthetik. Ezen kívül évek óta működik a Trainee program, amelynek célja, hogy a németül beszélő, kereskedelmi orientáltságú friss diplomások számára segítséget nyújtson a pályakezdésben. A programban a rotációs folyamat során a vállalat egészének működését megtapasztalják, így teljes körű képet kapnak a vállalat működéséről, felépítéséről.

 

Fókuszban a dolgozók

 

A SPAR Magyarország 2014-ben több mint 14 ezer főt foglalkoztatott, s mint az ország ötödik legnagyobb munkaadója, folyamatosan bővíti a béren kívüli juttatások körét. A kedvező bankszámlacsomagok és biztosítási csomagajánlatok, alacsony mobiltelefon- előfizetési díjak és kedvezményes üdülési lehetőségek minden munkatárs számára évek óta elérhetőek. A cég a tavalyi évben is egyedi vásárlási akciókat nyújtott kuponok formájában a munkatársainak, valamint felvette a béren kívüli juttatások közé az Erzsébet-utalványt is. Ezen kívül a SPAR 2014-ben két helyszínen biztosított ingyenes szórakozási lehetőséget a dolgozók gyermekei számára: a vértesboglári lovastábor és a zánkai üdülőközpont közül választhattak. Négy turnusban több mint 500 diák élvezhette a nyár örömeit.

 

A SPAR Magyarország 2014-ben is rendelkezett a Fogyatékosságbarát munkahely címmel. A társaságnál több mint 200 megváltozott munkaképességű kolléga dolgozik különböző részlegeken. Esélyegyenlőségi referens került kinevezésre a cégnél, aki irányelveket dolgozott ki a munkatársak megtartására és foglalkoztatására. A vezetők és munkatársak részére érzékenyítő tréninget tartottak, továbbá kiemelt figyelmet fordítottak a megváltozott munkaképességű kollégák beilleszkedésének segítésére is.

 

Társadalmi szerepvállalással a közösségért

 

A SPAR Magyarország számos területen hozzájárul a társadalom fejlődéséhez, hiszen a minőségi kereskedelmi tevékenység mellett a társadalmi szerepvállalás is szerves részét képezi a cégfilozófiájának. Tizennyolc éves stratégiai együttműködés köti össze a cégcsoportot és a Magyar Máltai Szeretetszolgálatot: valamennyi áruházban adománykártyák vásárolhatók 200 és 500 forintos címletekben, ezek értékesítéséből 2014-ben több mint 10 millió forint folyt be, míg valamennyi, a SPAR áruházakban eladott szalagfüles táska után 1 forint a Szeretetszolgálat tevékenységét segíti, ami 2014-ben közel 8 millió forintot jelentett. A karácsonyi adománygyűjtés során rekordmennyiségű, 261,5 tonna tartós élelmiszer gyűlt össze 2014-ben. A SPAR ezen kívül csatlakozott a SZÜMA Kft. lakossági használtruha gyűjtéséhez is: 2005 óta biztosít helyet a SZÜMA gyűjtőkonténereinek 125 áruház parkolójában. 2014-ben közel 20 tonna ruhaadományt sikerült összegyűjteni a rászorulóknak.

 

Környezetvédelem és minőség

 

A SPAR Magyarország az üzleti szempontok mellett környezeti tényezőket is figyelembe véve végzi tevékenységét. A vállalat egész működésére jellemző a környezettudatosság a hulladékkezeléstől a logisztikán át a reklámtevékenységig. 2014-ben a vállalat folytatta a korábban megkezdett korszerű és környezettudatos hulladékgazdálkodását: az áruházakban keletkező csomagolóanyagokat szelektíven gyűjtik, a munkatársakat külön oktatják a hulladékok gyűjtésére. Bevezetésre került az RDF (Refuse Derived Fuel) technológiával hasznosítható hulladékok külön gyűjtése, elektronikai gyűjtőkonténerek, szelektív szigetek, valamint alumíniumdobozt beváltó automaták állnak a lakosság rendelkezésére az áruházakban, illetve azokat az élelmiszer-melléktermékeket, melyek még alkalmasak állati takarmányozásra, szervezeteknek adományozza.

 

A SPAR Magyarországon elsőként teljesítette a Nemzetközi Élelmiszeripari Szabvány Logisztikai részének (IFS Logistics Standard) legújabb, 2.1-es verziójának elvárásait, ezáltal biztosítva a korábban is működtetett HACCP-rendszeren túlmutató, magasabb szintű élelmiszer-biztonsági és -védelmi szempontokat mindkét logisztikai központjának

tevékenységében. A minőségbiztosítás célja, hogy a SPAR több mint négyszáz üzletében a vásárlók állandóan magas minőségű termékekkel és szolgáltatásokkal találkozzanak.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük