A STORM Pulse a világ első elektromos túra-motorkerékpárja a maga 380 km-es hatótávolságával.

 

A STORM Pulse a világ első elektromos túra-motorkerékpárja a maga 380 km-es hatótávolságával.

 

– A STORM Pulse-t a „motorkerékpárok Teslájaként" is emlegetik a 380 km-es hatótávolsága miatt.

– A STORM Eindhoven csapata 80 nap alatt szeretné megkerülni a Földet, hogy demonstrálja a fenntartható közlekedésben rejlő potenciált.

– A RoadSmart III-ra az erősebb felépítésből adódó nagyobb teljesítmény miatt esett a választás: 82%-kal tartósabb elülső abroncs a vizsgált versenytársak átlagához képest

– A STORM Pulse abroncsot a Dunlop mirevali próbaterepén tesztelték.

 

Ezt a radikálisan új motorkerékpárt az Eindhoveni Műszaki Egyetem (TU/e) hallgatói fejlesztették, akik 2016-ban egy 80 napos világ körüli túrán vezetni is fogják ezt a motorkerékpárt. Ehhez a megmérettetéshez a csapat a Dunlop legújabb sport túra abroncsát – a RoadSmart III-at választotta.

 

A STORM Eindhovennek olyan abroncsra volt szüksége, amely megbirkózik a világ legnagyobb kihívást jelentő útjaival is. Azt követően választották a RoadSmart III-at, hogy tesztek igazolták, hogy elülső abroncsai a főbb versenytársak teljesítményénél 82%-kal magasabb futásteljesítményt érhetnek el.

(A német szabványnak megfelelő 1,6 mm-es minimális mintamélység szerint számolva. A Sport Touring radiál abroncsok szegmensében a 3 vezető versenytárs termékének átlagos teljesítményéhez viszonyítva (Michelin Pilot Road 4 GT, Bridgestone T30 Evo, Pirelli Angel GT). A Motorrad Test Center tesztelte 2015 novemberében a Goodyear Dunlop megrendelésére.  A gumiabroncs mérete: első -120/70ZR17 és hátsó – 180/55ZR17. Tesztmotor: Yamaha FJR 1300A; a közúti teszteket vegyes burkolatú utakon végezték Almeria környékén, Spanyolországban.)

 

Ez a teljesítmény elengedhetetlen egy olyan projektben, ahol a STORM motorosok Európa, Ázsia és Észak-Amerika legnehezebb útjain kanyarognak majd – összesen 26 000 kilométeren.

 

A STORM Pulse-t a „motorkerékpárok Teslájaként" is emlegetik. Az innovatív, moduláris akkumulátornak köszönhetően a motorosok percek alatt akkumulátort cserélhetnek. Rövidebb utak esetén lehetőség van arra, hogy csak az akkumulátor-egység egy részét használják, könnyebbé téve így a motorkerékpárt, illetve a kormányzást.

 

Egy másik ok, amiért a Dunlop RoadSmart III-ra esett a választás, hogy a motorkerékpár-abroncsok 190/55ZR17 hátsó méretkategóriájában a Dunlop gyárt GT és SP (Sport) verziót is, amely lehetővé teszti a motorosok számára, hogy a motorkerékpár karakterisztikájának legjobban megfelelő abroncsot válasszák. A STORM motorkerékpárra a GT verzió került fel, mivel ez a nyomaték és tapadás terén jobban megfelel a 240Nm forgatónyomatékot leadó hajtáslánc jelentette kihívásoknak.

 

A Dunlop Europe Moto marketing igazgatója, Andy Marfleet büszke arra, hogy a STORM Eindhoven a RoadSmart III-at választotta:

„Tesztek bizonyítják, hogy a RoadSmart III rendelkezik kategóriájában a legjobb tapadással és irányíthatósággal száraz útviszonyok között, illetve hihetetlen futásteljesítménnyel. Ahhoz, hogy egy 26 000 km-es világ körüli túra megvalósítható legyen egy ilyen nagy forgatónyomatékkal rendelkező motoron, optimális stabilitásra, tapadásra és tartósságra van szükség. Ezt az abroncsot erre tervezték."

 

www.dunlop.eu

www.storm-eindhoven.com

 

Lantai József

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük