A toplista tetején a Google.hu, az iWIW.hu és a Startlap.hu
3 perc olvasásA Szonda Ipsos és a Gemius Hungary által készített gemius/Ipsos Audience online közönségmérés eredményei alapján az év első hónapjában a google.hu volt Magyarországon a legnagyobb látogatottságú oldal, közel 2,9 millióan keresték fel legalább egyszer január folyamán.
A Szonda Ipsos és a Gemius Hungary által készített gemius/Ipsos Audience online közönségmérés eredményei alapján az év első hónapjában a google.hu volt Magyarországon a legnagyobb látogatottságú oldal, közel 2,9 millióan keresték fel legalább egyszer január folyamán.
A valós felhasználószám alapján készített rangsorban a kereső, levelező, térkép és egyéb szolgáltatásokat tömörítő nemzetközi webhelyet az iwiw.hu követi 2,6 millió látogatóval, a harmadik helyen a starlap.hu található 2,2 millió valós felhasználóval. Ezeken az oldalakon kívül egyedül a freemail.hu lépte még át ebben a hónapban a 2 milliós látogatottsági küszöböt. A mellékelt táblázatok bemutatják a januári leglátogatottabb 50 webhely látogatottsági statisztikáit a 15 évnél idősebb belföldi népességre vonatkozóan.
A látogatottság mellett fontos információ a webhelyekről, hogy az ezeket felkeresők mennyi időt töltenek el a tartalmat böngészve, használva. Ebben a dimenzióban vizsgálva az oldalakat az első három helyen nincs változás, a negyedik helyen azonban már az index.hu áll.
A legnagyobb öt hálózat látogatottsági rangsorban az Origo csoport, a Google, a Sanoma csoport, az Adaptive Media és az Index csoport. Az Origo csoport portfoliója lépte át egyedül a 3 milliós látogatottsági határt januárban.
A gIA közönségmérés olyan új eszköz az online piac számára, amely folyamatosan elérhetővé teszi az összes releváns weboldal hazai látogatottságát, beleértve nem csak a hazai nagy webhelyeket, hanem a nemzetközi szereplők statisztikáit is. Fontos különbség a korábban elérhető piaci adatokhoz képest, hogy a mérés elsődlegesen domain szerint azonosítja a felületeket és ezeket függetlenül jeleníti meg a rangsorban. A webhelyek viszont a kutatás felhasználói számára szabadon összevonhatóak és együtt tudják kezelni ezeket többek között tematikus vagy értékesítési csoportosítások szerint.
A gIA két mérési módszer ötvözésével biztosítja a teljes körű piaci információt, illetve az oldalak részletes elemezhetőségének lehetőségét ügyfelei részére mind a forgalom mind a közönség szociodemográfiai bontása tekintetében. A több mint 3000 fős felhasználói szoftverpanelen keresztül minden releváns oldal eredményei mérhetők, illetve a tartalomszolgáltató partnerek számára nyújtott mérőkódos méréssel (melyhez 40.000 fős úgynevezett cookie-panel kapcsolódik) még részletesebb elemzések válnak elérhetővé. A más forrásból nem elérhető mérési alapú teljes piaci körkép üzletfejlesztési felhasználhatósága mellett az új adatok jelentősen támogatják a médiatervezési munkát is, amelyet az is jelez, hogy 2008 eleje óta jelentős médiaügynökségek – az OMD, a Mediaedge:cia és a Kirowski – a közönségmérési projekt hivatalos partnerei és előfizetői.