MÁVA MÁV ZRt. engedélykérelmeivel és a MÁV-START személyi kérdéseivel kapcsolatban a vasúttársaság a következõ tájékoztatást adja.

MÁVA MÁV ZRt. engedélykérelmeivel és a MÁV-START személyi kérdéseivel kapcsolatban a vasúttársaság a következõ tájékoztatást adja.

A szükséges engedélyek megszerzése

A vasúti közlekedésrõl szóló törvény (Vtv) rendelkezései alapján a MÁV ZRt. egyidejûleg több engedélykérelmet is benyújtott a Magyar Vasúti Hivatalhoz, amely kérelmek, illetve az azokhoz kapcsolódó dokumentumok elkészítése, egyeztetése és belsõ jóváhagyása  – komplexitása miatt – a vártnál több idõt vett igénybe.    

  • A MÁV-START engedélykérelme kapcsán folyamatos az egyeztetés a MÁV és a Vasúti Hivatal között, a Hivatal által kért kiegészítéseket a vasúttársaság az egyeztetések mentén folyamatosan teljesíti, az átdolgozott kérelem alapján komoly esélyt látunk arra, hogy az új határozat megfelelõ idõben megszületik és a július 1-jei induláshoz a szükséges engedélyt MÁV-START Zrt. megfelelõ idõben megkapja.
  • Pályamûködtetésre vonatkozó hatósági engedély:

A Vtv. az uniós irányelvben foglaltak alapján tevékenységalapú engedélyezési rendszert vezetett be.

Az engedélyezési szabályrendszer további alapelve, hogy a mûködési engedélyt – akár a vasúti pályahálózat mûködtetésére, akár valamely vállalkozó vasúti tevékenység végzésére vonatkozik – egy meghatározott vasúti pályahálózat vonatkozásában adják ki.

A MÁV Zrt. engedélykérelmét benyújtotta, a jogszabályi elírások szerint önálló rendszerként. A szóban forgó tevékenység a korábban hatályos Vtv. szerint nem volt hatósági engedélyköteles.

A Vasúti Hivatal közleménye

?Egyes sajtóhírekkel ellentétben a MÁV Zrt. rendelkezik a megfelelõséget tanúsító személyszállítási és áruszállítási engedéllyel…A Magyar Vasúti Hivatal feladata igazolni, hogy a 2185/2005.(IX.9.) Korm. határozatban foglalt szerkezetátalakítás után a MÁV Csoport tagjai külön-külön és egészében is megfeleljenek azoknak a szakmai minimumfeltételeknek, amelyeknek az Európai Unió minden tagországa Romániától Írországig megfelel. Ez azt jelenti, hogy a folyamatban lévõ hivatalos eljárások az áruszállítási, személyszállítási és pályavasúti tevékenységek szétválasztását semmilyen módon nem hátráltatják, vagy akadályozzák meg….Jelenleg a Magyar Vasúti Hivatalnál tizenkét olyan mûködési engedéllyel kapcsolatos eljárás van folyamatban, amelynek célja a korábbi magyar engedélyeknek az Európai Unió normái szerinti engedéllyel való felváltása. Az átalakuló MÁV Csoport engedélyei ezek közé tartoznak." (Magyar Vasúti Hivatal közleménye a vasúttársaságok engedélyezésérõl, 2007. június 14.)

Személyi kérdések

Devecz Miklós a szolgáltatásfejlesztésre helyezte a hangsúlyt: nevéhez fûzõdik az ütemes menetrend kiterjesztése és üzemszerû mûködtetése. Ebben a vonatkozásban a szükséges, és a vállalatvezetés részérõl támogatott fordulatot képviselte az átalakításban.

Ugyanakkor a vasút komplex rendszer, az üzemeltetés mûszaki-technológiai folyamatok bonyolult láncolata. A szolgáltatásfejlesztés és a vasútüzem biztonságos mûködtetése közötti összhang megteremtése nélkülözhetetlen. Az együttmûködés nem volt problémamentes, így az átalakítás és a fejlesztések végrehajtásához nem tudta megszerezni a kellõ támogatást.

     Dr. Mosóczi László a MÁV-START július 1-jétõl kinevezett vezérigazgatója az átalakítás és szemléletváltás közismerten elkötelezett képviselõje. A MÁV ZRt. üzletági általános vezérigazgató-helyetteseként végzett eddigi tevékenységével szakmai felkészültségét, konszenzuskészségét és integráló képességét egyaránt bizonyította. A személyszállítás színvonalas és hatékony mûködéséért tenni akaró, a változások iránt elkötelezett új összetételû menedzsment révén a MÁV vezetése biztosítottnak látja a reformléptékû átalakítás zökkenõmentes továbbvitelét.    

     Devecz Miklós vezérigazgatói megbízatása a MÁV-START Zrt.-nél 2007. június 30-ával jár le, egyidejûleg a MÁV ZRt. Személyszállítási Üzletágánál betöltött fõigazgatói pozíciójából – a pozíció megszûnésére tekintettel – közös megegyezéssel távozik.

Budapest, 2007-06-21

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük