A Goodyear az idei Genfi Nemzetközi Autószalonon bemutatja legújabb gumiabroncs-koncepcióját – egy futurisztikus abroncsot, amely saját maga képes villamos energiát termelni. Ez a gumiabroncs, amely a Goodyear Innovációs Központja tervezőinek agyszüleménye, és fejlesztési azonosító kódja alapján az egyszerű „BH03" elnevezést kapta, képes a keletkező nyomást és hőt villamos energiává alakítani. Ahogyan a globális piacon növekszik az elektromos autók iránti kereslet, az ilyen jellegű innovációk várhatóan szerepet fognak játszani a mobilitás jövőjével kapcsolatban zajló tárgyalásokon. Az abroncs tisztán koncepciós fejlesztés, azért tervezték, hogy a társaság innovációs gondolkodási folyamatának része legyen. A vállalat egyelőre nem tervezi, hogy a gumiabroncsot piacra dobja.

 

A Goodyear az idei Genfi Nemzetközi Autószalonon bemutatja legújabb gumiabroncs-koncepcióját – egy futurisztikus abroncsot, amely saját maga képes villamos energiát termelni. Ez a gumiabroncs, amely a Goodyear Innovációs Központja tervezőinek agyszüleménye, és fejlesztési azonosító kódja alapján az egyszerű „BH03" elnevezést kapta, képes a keletkező nyomást és hőt villamos energiává alakítani. Ahogyan a globális piacon növekszik az elektromos autók iránti kereslet, az ilyen jellegű innovációk várhatóan szerepet fognak játszani a mobilitás jövőjével kapcsolatban zajló tárgyalásokon. Az abroncs tisztán koncepciós fejlesztés, azért tervezték, hogy a társaság innovációs gondolkodási folyamatának része legyen. A vállalat egyelőre nem tervezi, hogy a gumiabroncsot piacra dobja.

 

„Az energiaellátással és környezetvédelemmel kapcsolatos aggályok vezettek bennünket oda, hogy kifejlesszük ezt az energiatermelő koncepció-abroncsot. Minden futurisztikus ötlet valamilyen társadalmi kihívásból fakad, amelyre keressük a lehetséges megoldásokat, és mindeközben egy jobb jövő építésén fáradozunk. Reméljük, hogy ez az abroncs inspiráló hatással bír majd, és a benne rejlő ötletnek helye lesz a jövőbeli fejlesztésekben" – mondta Jean-Pierre Jeusette, a koncepciót kidolgozó luxembourgi Goodyear Innovációs Központ főigazgatója.

 

A koncepció-abroncs által termelt villamos energia az autó hibrid erőátviteli berendezéseinek akkumulátorait, valamint az egyéb fedélzeti eszközöket táplálja. A gumiabroncs kétféle anyag segítségével termel villamos energiát:

 

  • A termoelektromos anyagok – az ultra-fekete textúrának köszönhetően statikus állapotban a fény- és hőelnyelésből, mozgás közben a gördülésből származó, az abroncs belsejében keletkező – hőt alakítják át villamos energiává;
  • A piezoelektromos anyagok az abroncs szerkezeti deformációjából és a rezgésekből származó nyomást alakítják át villamos energiává.

 

Az érzékelők egy 3D-s hálózatot alkotnak, ez képezi a gumiabroncs belső szerkezetét. Ez a struktúra megtartja az autó súlyát defektes abroncs esetén, ami a RunOnFlat technológiában egy alternatív megközelítést jelent. További jellemzői a felületén lévő nagy vízelvezető csatorna, amely csökkenti a vízen felúszás veszélyét, és az egyedi zajelnyelő futófelület.

 

„Ez a villamosenergia-termelő koncepció-abroncs a Goodyear luxembourgi Innovációs Központjában található Advanced Design Studio tervező szakemberei által kidolgozott lenyűgöző fejlesztések egy további bizonyítéka, és nagy örömünkre szolgál, hogy Genfben bemutathatjuk" – mondta Jean-Pierre Jeusette, a Goodyear Luxemburgban található Innovációs Központjának főigazgatója. „Az abroncs leglenyűgözőbb tulajdonsága az, hogy ezt a kiemelkedő technológiát olyan módon sikerült létrehozni, amely elősegíti a Goodyear fenntarthatóságra, minőségre és biztonságra való szakadatlan törekvését. A futófelület szerkezete zajelnyelő, a széles hosszirányú vízelvezető csatorna pedig javítja a vízen felúszás megakadályozásában nyújtott teljesítményét."

 

Az abroncs pusztán koncepciós fejlesztés, és nem kerül sorozatgyártásra. A koncepció-abroncsok a vállalat innovációs folyamatainak részeként kerülnek kifejlesztésre, céljuk, hogy szakmai vitát gerjesszenek, és ezek kapcsán átgondolják a lehetséges megoldásokat, illetve lehetővé teszik a mérnökök számára, hogy kitörjenek a megszokott sémákból, és megalkothassák az „okos" jövő intelligens megoldásait.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük