Acer : minõség és külcsin
7 perc olvasás2007.június 28-án tartott tájékoztatóján az Acer Computer vezetése kinyilvánította szándékát a sajtókapcsolatok szorosabbra fûzése iránt. A cég 2007-es terveirõl és a notebook újdonságokról a vállalat magyarországi képviselet-vezetõje, Egri Csaba és a termékmenedzser Móritz Krisztina adott felvilágosítást.
2007.június 28-án tartott tájékoztatóján az Acer Computer vezetése kinyilvánította szándékát a sajtókapcsolatok szorosabbra fûzése iránt. A cég 2007-es terveirõl és a notebook újdonságokról a vállalat magyarországi képviselet-vezetõje, Egri Csaba és a termékmenedzser Móritz Krisztina adott felvilágosítást.
Az 1973-ban alapított taiwani cég a gyártásra összpontosít. Olyan vállalatoknak állított össze gépeket, mint az IBM, HP és társai. A '90-es évek végén vállalaton belüli átszervezés során a gyártást és a sales & marketing tevékenységet különválasztották, saját brand-et alakítottak ki, felvásárolva a Texas Instrument notebook részlegét.
Gyors felfutás produkáltak, a notebook terén számos saját szabadalmat jegyeztek be, így halmozva fel jelentõs tudásbázist. 2000-es évek elején az LCD monitorok gyártásában jeleskedtek, 2005-ben európai és magyarországi viszonylatban is forgalmukban második helyet sikerült elérniük a nagyon erõs versenyben.
A sikerekhez nagymértékben járult hozzá a cég emberi erõforrás stratégiája; más ázsiai gyártókkal ellentétben, az európai vezetést európai szakemberekre bízták, Milánó és Lugánó központtal. Az elmúlt néhány évben több mint 100%-os növekedést sikerült elérniük a notebook piacon, s a monitor piacon is nagyon jól teljesítettek.
A világ harmadik legnagyobb PC szállítójaként az Acer könnyen használható, megbízható IT-megoldásokat kíván a piacra vinni. Saját védjegyû termékeinek (asztali és hordozható számítógépek, szerverek és tárolóeszközök, LCD-kijelzõk és HD-TV-k, projektorok, kézi számítógépek és navigációs eszközök) globális szintû marketingjére és piacra vitelére összpontosít. Az Acer sajátos viszonteladói üzleti modellje alapvetõ szerepet játszott a sikerek elérésében. Az Acer törekvése, hogy mindig a legújabb technológiákkal és minõségi szolgáltatásokkal tudjon a felhasználók igényei elé menni. Az Acer-csoport 5.300 embert foglalkoztat és a világ több mint 100 országában támaszkodik viszonteladóira és disztribútoraira. 2006-ban bevételei elérték a 11,32 milliárd USD-t.
2007. elsõ negyedében a világrangsorban harmadik helyet foglalják el monitor-értékesítésben (a HP és a DELL után), Európában piacvezetõk notebook-ban. A cég a notebookpiac vezetõjeként szeretné zárni az évet.
Magyarországon a cég legsikeresebb éve 2005. volt, amikor piacvezetõként 33 ezer 300 drb notebook-ot adtak el,
az 59 ezer 500 drb monitor eladásával pedig a második helyen álltak. A 2005-ös év végén a magyar piac kedvezõtlen fordulatot vett, a Sulinet beszerzések monitor-korlátai szûkítették lehetõségeiket. Készletek halmozódtak fel minden gyártónál, árverseny alakult, irreális árakkal. A visszaesés a notebook-okat is érintette, még az elmúlt évben is gondok voltak, de az év végére második helyre került notebook értékesítésben az Acer,
monitorok terén pedig a harmadik helyre.
A jövõre vonatkozóan, a nagyáruházi láncoknál erõsíteni kíván a cég, de kompromisszumok és elvtelen árverseny nélkül. Továbbra is épít a nagyszámú lojális Acer-értékesítõ partnerre, melyek a kis- és középvállalatokat látják el.
A 2007-es év gyengén indult a cégnél a megszorítások miatt. A világban a monitor árak hetente változtak, amit szállítással nem lehet követni… (A notebook-okat repülõvel, a monitorokat 2 hónapos hajóúttal szállítják Taiwanról). Az áruházi értékesítések stabilizáló hatását csak a márka erõsségeinek megtartása mellett kívánják használni.
Gondot fordítanak a kommunikációra, a kiemelt szervízellátásra, mely nem jellemzõ minden versenytársra…
Az ügyfelek igénye szerint akarják alakítani kínálatukat, s az eredményeket a nagy nyilvánosság elé tárni.
Az elmúlt évben a szerviz-bírálatok hatására saját kezelésbe vették ezt a szolgáltatást, zöldmezõs beruházással Brno-ban az egész közép-európai térségre kiterjedõ hatáskörû logisztikai központot alakítottak ki. A szerviz közvetlenül ott zajlik, a berendezésekért az ügyfél helyszínére mennek, oda is szállítják vissza, ingyenes garanciával. A javítás folyamatát az ügyfél interneten keresztül követheti. A brnoi call-center magyarul is beszél.
A szolgáltatás minõségének javítását folytatják, a lehetõ legtökéletesebbre kívánják alakítani.
Az egyes értékesítési szegmensekre külön business-unit-okat hoztak létre, a hazai csapat retail managerrel fog kiegészülni. A teljesen indirekt értékesítést úgy az üzleti, mint az otthoni igények vonatkozásában az igényekre akarják szabni. Nagy értékesítõ partnereik közé tartozik a Metro, Media Markt, Elektro World, stb.
Úgynevezett Acer Point-okat alakítanak ki az értékesítõ helyeken, ami legalább egy sarok erejéig csak a céget jeleníti meg.
Idén 45 ezer notebook értékesítésével tervezik visszavenni a noteszgépek piacán a vezetõ pozíciót.
Fentiek szerint, a cég stratégiája a minõségre, a megbízhatóságra és a csúcstechnikára épül. A vásárlókat a gépek újonnan kialakított formáival és az erõs szervíz-háttérrel akarják magukhoz csábítani.
Egri Csaba elmondta, projektor-eladásban az élen állnak, s biztos benne, hogy ezt a helyet a noteszgépek esetében is sikerül elérni az idén. Az Acer terveiben nem szerepel a hosszú távon öngyilkosnak tûnõ árversenybe való beszállás. Több gyártó végletekig lebutított, kétes minõségû gépeket kínál, ezzel szemben az Acer arra törekszik, hogy a kiváló minõség, a megbízhatóság, illetve a csúcstechnika miatt vásárolják termékeit.
A cég laptopjai két, jól elkülöníthetõ családba szervezõdnek: az egyik az otthoni, a másik az üzleti felhasználóknak készült. A gépek gyártásánál a kellemes külsõ mellett fontos szempont a megfelelõ ergonómia, illetve a felhasználók által szükségesnek tartott csatlakozási lehetõségek megteremtése is, ha kell, több sorban alakítanak ki csatlakozási helyeket a notebook-on… A notebook-ok dokkolhatók, így asztali gépként is funkcionálhatnak.
Legnagyobb notebook-juk 20 hüvelykes képernyõvel rendelkezik. A számítógépeket igény szerint telepített operációs rendszerrel szállítják, Vista-val vagy Linux-al, üzleti felhasználók számára legalább egy évig még XP-vel.
A berendezések kialakításánál az otthoni ügyfelek számára a multimédiás képességekre (pl. Dolby) hegyezték ki a gépek tudását (az új Aspire sorozat).
Az üzleti felhasználóknál, kerülve a csillogást, a praktikumra fektettek súlyt (az új TravelMate ProFile sorozat).
Alkalmazzák az új Intel Centrino Duo és Robson technológiát. Robson a kódneve az új platform technológiának, a TurboMemory-nak, mely nem felejtõ (Flash) memóriát alkalmaz, így az alkalmazások munkaterhelése a system cachen keresztül futhat a HDD helyett, s az akkumulátor is tovább mûködhet.
Az új Professional notebook család az Intel Santa Rosa platformra épül, a következõ két hónap során kerül piacra.
Nagyfokú feldolgozó képességet, jobb grafikát, hálózat nélküli csatlakozást, továbbfejlesztett biztonsági megoldásokat tartalmaz.
A gépek karcálló bevonatú notebook fedõlapján a 3D-s Acer logot egyetlen japán cég tudja csak produkálni…
A berendezések áramellátásánál használható az akkumulátorok un. Quick Charge üzemmódja, amikor folyamatos használat közben is, egy óra alatt fel lehet tölteni azokat.
Az LCD monitor piacon a tavalyi 40 ezres értékesítés a harmadik helyre sorolta a céget, ezt az idén is tartani szeretnék.
Az összes Acer notebook szabványos 1 éves garanciával rendelkezik (ITW), melyet 3 évre lehet meghosszabbítani az Acer Advantage szolgáltatással. Utóbbi baleset esetén is fedezi a gépet ért károkat.
Harmat Lajos