2013. november 6-án a budapesti Intercontinentál Szállóban idén tizenharmadik alkalommal adták át a Legjobb Munkahely díjakat Magyarországon. A rangos elismerés, amely az üzleti sikeresség szempontjából kiemelkedő jelentőségű dolgozói elkötelezettség tükrözője, az Aon Hewitt által végzett országos kutatáson alapul, melyben közel 90 vállalat 35 ezer dolgozója vett részt. A konferenciával egybekötött díjátadó gálán, a három meghirdetett kategóriában a Janssen-Cilag gyógyszercég, a FGSZ Földgázszállító Zrt., valamint a Szerencsejáték Zrt. kapta az első helyezésért járó elismerést.  

 

2013. november 6-án a budapesti Intercontinentál Szállóban idén tizenharmadik alkalommal adták át a Legjobb Munkahely díjakat Magyarországon. A rangos elismerés, amely az üzleti sikeresség szempontjából kiemelkedő jelentőségű dolgozói elkötelezettség tükrözője, az Aon Hewitt által végzett országos kutatáson alapul, melyben közel 90 vállalat 35 ezer dolgozója vett részt. A konferenciával egybekötött díjátadó gálán, a három meghirdetett kategóriában a Janssen-Cilag gyógyszercég, a FGSZ Földgázszállító Zrt., valamint a Szerencsejáték Zrt. kapta az első helyezésért járó elismerést.  

 

A Legjobb Munkahelyek főbb megkülönböztető jegyei:  

emberközpontú és üzletileg sikeres vezetés,  

vonzó és hiteles vállalati kép, valamint  

transzparens és teljesítményarányos elismerés.  

 

A Legjobb Munkahely Felmérésben minden, Magyarországon legalább két éve működő, 50-nél több alkalmazottat foglalkoztató vállalat vehetett részt. Az értékelési rendszer az Aon Hewitt nemzetközi standardjait követi, a rangsorolás a résztvevő vállalatok objektív szempontok szerinti elbírálásán alapul.  

Azt, hogy egy szervezet bekerülhet-e a Legjobbak közé, meghatározott mutatók döntik el, ezek;

az üzleti eredményesség kulcsát jelentő magas elkötelezettség,

a hiteles és emberközpontú vezetés,  

a teljesítményközpontúság,  

a vonzó munkáltatói arculat,

a fenntartható-fejlődés mutatók, valamint    

a különböző szervezeti szintek közötti összehangoltság.

 

A felmérés három kategóriában vizsgálódott a vállalatok dolgozóinak elkötelezettségéről;

a 250 fő alatti, a 250-­1000 főt foglalkoztató és az 1.000 fő feletti vállalatok körében. Idén a 35 ezer munkavállaló mellett, 400 felsővezető töltötte ki a kutatás kérdőívét.  

 

Az idei Legjobb Munkahely díjakat tehát ezen a konferenciával egybekötött gálaünnepségen vehették át a cégvezetők Czomba Sándor foglalkoztatás-ügyi államtitkártól.  

 

 

A 2013-as Legjobb Munkahely Felmérés díjazottjai

 

250 fő alatti vállalatoknál:

1.Janssen- Cilag Kft.

2.Debreceni Hőszolgáltató Zrt.

3.Budapest InterContinental

 

250 – 1000 fő közötti vállalatoknál:

1.FGSZ Főldgázszállító Zrt.

2. Fundamenta Lakáskassza Zrt.

3. Mars Magyarország Kisállateledel Gyártó Kft.  

 

1000 fő feletti vállalatoknál:

1.Szerencseiáték Zrt.

2. McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft.  

 

 

A díjazottak méltatása során felvetődött a kérdés, milyen előnyökkel szembesülnénk, ha minden vállalat Legjobb Munkahely lenne?

 

A vezetők többsége számára nyilvánvaló, hogy az elkötelezettségnek egyértelműen pozitív hatása van a vállalat üzleti eredményességére, azonban a dolgozók motivációjának makrogazdasági hatásáról eddig kevés szó esett.

A Felmérés adatait országos szintre vetítve látható, hogy a magyar dolgozók 41%-a nem elkötelezett vállalata felé, azaz, a 4 millió hazai foglalkoztatottból több mint másfél millió nem hozza ki magából a maximumot.  

Ezzel szemben, a Legjobb Munkahelyeknél az elkötelezett kollégák aránya 86%, ők azok, akik nap nap után a legtöbbet teszik le az asztalra és az elvárásokon felül teljesítenek munkájukban. Amennyiben Magyarországon minden vállalat a Legjobbakhoz hasonlítana, akkor 3 és fél millió elkötelezett, lelkes, motivált és elvárásokon felül teljesítő munkavállalóval számolhatnánk országos szinten.

 

Mi a Legjobbak titka?

 

Szirbik Edina, a Legjobb Munkahely Felmérés projektvezetője szerint, a Legjobb Munkahelyek felismerték és vallják,  hogy az emberi erőforrás a szervezet legnagyobb értéke, amely megállapítás válságos időkre még inkább érvényes. Ezek a munkahelyek tudatosan törekszenek ezen érték megtartására. A Legjobbakat a felsővezetés, a vállalati hírnév és az elismerés hármasa emeli ki leginkább az átlagos vállalatok közül.  

A díjazott cégek felsővezetése a szervezet legértékesebb erőforrásának tekinti a dolgozókat, s úgy is bánik velük. 

Megfelelően tájékoztatja őket a szervezet hosszú távú célkitűzéseiről és őszintén szól a kollégáknak a vállalatot érintő kérdésekről. A Legjobbaknál dolgozók munkahelyüket vonzónak, hitelesnek tartják, s a vezetők bíznak a jó munkaerő megtartásában. Ehhez bizonyosan az is hozzájárul, hogy a nyerteseknél a kiemelkedő teljesítményt elismerik és díjazzák, az ott dolgozók úgy vélik, teljesítményük tükröződik a javadalmazásukban, fizetésüket pedig versenyképesnek találják.

 

Óvatos optimizmus?

 

Bakos Réka, az Aon Hewitt tanácsadója szerint, a Legjobb Munkahely Felmérés keretében megkérdezett több mint 400 felsővezető többsége a menedzsment előtt álló legnagyobb kihívásként továbbra is a bizonytalan, változó gazdasági környezetben való sikeres működést, a pénzügyi és növekedési célok elérését nevezte meg. A szakértő rámutatott, a számadatok alapján a felsővezetők az elmúlt évhez képest már bizakodóbbak, mind a várható leépítésekkel, mind a források esetleges növekedésével kapcsolatban, sőt mintha némi stablitás is mutatkozna a mindennapokban. A magyar vezetők közel fele nem vár jelentős változást az iparág termékei és szolgáltatásai területén, és nem számít az üzleti stratégia alapvető változására sem. A bizonytalan gazdasági helyzet elhúzódása ellenére mind a dolgozók, mind a vezetők bizalma töretlen a vállalat jövőjében.  

Az elmúlt évben a munkavállalók kétharmada, a felsővezetők 89%-a volt biztos abban, hogy cége sikeresen helytáll a jövőben, idén ez a szám közel 70% a munkatársaknál, és 92%-ra nőtt a vezetők körében.  

 

Munkahelyi videókat is díjaztak

 A Legjobb Munkahelyek mellett, idén először Munkahelyi Videókat is díjazott az Aon Hewitt.  

A HR tanácsadó cég olyan vállalati videókat várt a versenyre, melyek munkáltatóként mutatják be a céget a jövőbeni munkavállalók számára. A 2-5 perces időtartamú pályaműveket független szakértői zsűri bírálta el.

Tagjai: Szűts Ildikó, az Qrszágos Humánerőforrás Egyesület elnöke, Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség elnöke, valarnint Veres Rita, az Aon Hewitt ügyvezetöje.  

Az idei MuVi Fődíjával a National Instruments Hungary Kft videóját ismerték el, a Legdinamikusabb Díjat a Provident Pénzügyi Zrt videója, míg a Legőszintéb Díjat a Tesco-Global Zrt. kapta.

Az Aon Hewitt a kilencvenes évek óta foglalkozik munkatársi véleményméréssel, a szervezeteket alapvetően az elkötelezettség vizsgálatán keresztül támogatja céljaik elérésében. A Legjobb Munkahely Felmérés 2001-ben jutott el először Magyarországra, Németország mellett az első európai országként. A kutatás több mint 30 országban zajlik világszerte, számos kelet-közép európai ország részvételével.

Itthon az elmúlt 13 évben több mint 1.500 vállalat, közel 350 ezer dolgozóját és 4 ezer felsővezetőjét kérdezték meg munkahelyéről. A Felmérés hiteles tükröt tart a résztvevő vállalatok elé, és cselekvéssé fordítható adatokat biztosít számukra a dolgozói vélemények alapján azonosított erősségek és fejlesztendő területek részletes bemutatásával.  

A kutatás emellett rávilágít arra, hogy a szervezetek hogyan tudnak versenyelőnyre szert tenni munkavállalóik elkötelezettségén keresztül.  

 

 

www.aonhewitt.com  

http://www.aon.com/hungary/

 

 

 

Harmat Lajos

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük