APEHSzerkesztõségünk birtokába került, és a cikk végérõl letölthetõ az elvárt adó új verziójában alkalmazni szándékozott Elvárt adó mentességet indokló kérdõív. Nos, érdemes végigolvasni ezt a nagy mûgonddal elkészített darabot. Ugyanis amit kérdeznek benne az NEM KÖVETKEZIK EGYETLEN ÉRVÉNYES TÖRVÉNYBÕL, DEA SZÁMVITELI TÖRVÉNYBÕL SEM.

  APEHSzerkesztõségünk birtokába került, és a cikk végérõl letölthetõ az elvárt adó új verziójában alkalmazni szándékozott Elvárt adó mentességet indokló kérdõív. Nos, érdemes végigolvasni ezt a nagy mûgonddal elkészített darabot. Ugyanis amit kérdeznek benne az NEM KÖVETKEZIK EGYETLEN ÉRVÉNYES TÖRVÉNYBÕL, DEA SZÁMVITELI TÖRVÉNYBÕL SEM.


Márpedig az adózó nem kötelezhetõ olyan nyilvántartások készítésére és vezetésére, amelyek nem szerepelnek a számviteli törvényben. Nem kötelezhetõ, hogy jelentõs többlet költséget vállaljon. Márpedig ha ezeket a kérdéseket meg akarja válaszolnia, akkor egész könyvelési rendszerét le kell cserélnie.

Ugyanis a jelenlegi számviteli törvényben nem kell külön kezelni az EVAs, a nem evas, a közvetített szolgáltatsokat tartalmazó és azt nem tartalmazó számlákat.Egy ilyen nyilvántartás elõállítása, miként a két toplista (legtöbbet forgalmazó megrendelõ szállító) elõállítása, különösen a kis vállalkozásoknak enyhén szólva problémás.

A kérdõiv összeállítóinak a szándéka nyilvánvaló volt: olyan kérdõivet készíteni, ami elrettenti az adóalanyt és inkább fizet. Mert a kérdõiv helyesen gyakorlatilag kitolthetelen, még nagyobb költség ráforditása árán is.Pontosabban: az elvárt adónal mindenképpen nagyobb költségráfordítást igényel, és a speciális APEH szemlélet miatt ekkor természetesen az adóalanyt totális ellenörzés alá lehet vonni, és ha mást nem megbüntetni, mert nem jól töltötte ki a kérdõívet.

Az biztos, hogy ez nem volt nem formális egyeztetésen, mert nincsen olyan könyvelési szakember aki erre igent bólintana. Úgy tûnik, hogy a kisebbik koaliciós partner is érzi ezt az ellentmondást, mert egyre hangosabban morog, a FIDESZ meg tiltakozik az elvárt adó, és annak különösen eképpen történõ megvalósítása ellen. Ami ráadásul megint jó eséllyel pályázhat egy Alkotmánybírósági NEM-re. Mert ugyan megvan a polgár részérõl az ellentmondás lehetõsége, de ez formális, gyakorlatilag nem teljesíthetõ.

A kitoltési utasitás és az adatlap tervezete a cikk végén lévõ linkrõl letölthetõ

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük