Az Apple-részvények kilátásai kapcsán három dolgot ajánlok a befektetők figyelmébe. Az első: az értékesítési számok alapján arra lehet következtetni, hogy az iPhone-eladások valószínűleg elértek egy bizonyos telítettségi szintet. Azok a vásárlók, akik már rendelkeznek iPhone 4 vagy iPhone 5 készülékkel, nem feltétlenül fognak iPhone 6-ra, vagy a hamarosan piacra kerülő iPhone 7-re váltani. A kiszivárgott információkból már most tudni lehet egyébként, hogy az iPhone 7 nem lesz az az igazi, forradalmian új telefon. Az új készülékben az Apple elvégzi az ilyenkor elvárható szoftverfrissítést és hardverfejlesztést, de semmi igazán újat nem fognak mutatni (legalábbis ez látszik a hardver specifikációkat böngészve).

 

Az Apple-részvények kilátásai kapcsán három dolgot ajánlok a befektetők figyelmébe. Az első: az értékesítési számok alapján arra lehet következtetni, hogy az iPhone-eladások valószínűleg elértek egy bizonyos telítettségi szintet. Azok a vásárlók, akik már rendelkeznek iPhone 4 vagy iPhone 5 készülékkel, nem feltétlenül fognak iPhone 6-ra, vagy a hamarosan piacra kerülő iPhone 7-re váltani. A kiszivárgott információkból már most tudni lehet egyébként, hogy az iPhone 7 nem lesz az az igazi, forradalmian új telefon. Az új készülékben az Apple elvégzi az ilyenkor elvárható szoftverfrissítést és hardverfejlesztést, de semmi igazán újat nem fognak mutatni (legalábbis ez látszik a hardver specifikációkat böngészve).

 

A második: ha megnézzük az Apple számait Kínában, akkor azt tapasztalhatjuk, hogy gyors ütemben romlik a pozíciója. A legfrissebb negyedéves beszámolók alapján az Apple bevételei 33 százalékkal csökkentek az előző év hasonló időszakához képest. Ez nem csupán átmeneti állapot (ahogy azt Tim Cook szeretné láttatni), ez ennél jóval tartósabb folyamat. A gond az, hogy az ázsiai okostelefon gyártók (kínaiak, dél-koreaiak) termékei szoftveres és hardveres alapon is rohamosan fejlődnek, sok esetben már erősen megkérdőjelezhető az Apple aktuális csúcsgépének a technológiai előnye – ez pedig már érezhetően csökkenti az Apple piaci részesedését. Itt kell megjegyezni, hogy az Apple ráadásul erősen túlárazza a termékeit.

 

A harmadik ok, amiért úgy vélem, hogy az Apple veszített a vonzerejéből, az az a tény, hogy a nagy dobást mindenki az előfizetős zeneszolgáltatástól, a Beats-től, illetve az Apple Watch-tól várta, azonban ha jobban megnézzük ezeket a szegmenseket, akkor látható, hogy a bevételek az elmúlt évhez képest körülbelül 10 százalékkal csökkentek. Mindez azt jelenti, hogy a hosszú távú bevételnövekedési kilátások rendkívül alacsonyak az Apple esetében, és ennek következtében az Apple részvények árfolyama valószínűleg nem fog üstökösként szárnyalni az elkövetkező egy éven belül.

Peter Garnry, Saxo Bank

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük