Az Audi a legvonzóbb cég Magyarországon, és egyben a Randstad Award hazai nyertese a világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése alapján. A munkahely kiválasztásakor elsődleges szempontként a bér és a juttatások szerepelnek, megelőzve a foglalkoztatás biztonságát.

 

 Az Audi a legvonzóbb cég Magyarországon, és egyben a Randstad Award hazai nyertese a világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése alapján. A munkahely kiválasztásakor elsődleges szempontként a bér és a juttatások szerepelnek, megelőzve a foglalkoztatás biztonságát.

 

A magyar munkavállalók 67 százaléka szeretne az Audinál dolgozni, ezzel az eredménnyel a vállalat elnyerte hazánkban a legvonzóbb munkáltatónak járó Randstad Awardot. A világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése alapján a győri autógyár több szempontból is az élre került: a megkérdezettek szerint Magyarországon az Audira jellemző leginkább, hogy versenyképes bért és juttatásokat biztosít, hogy hosszú távon is garantálja a foglalkoztatást, illetve hogy megfelelő képzést nyújt az alkalmazottainak.

 

„Ha így értékelnek egy vállalatot, az azt jelenti, hogy a legjobb munkaerőből toborozhat és így komoly versenyelőnyre tehet szert" – értékelte az eredményeket az április 22-én rendezett díjátadó gálán Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója. Az első helyezettnek járó különleges trófeát, amely apró arany emberalakokból áll és a munkavállalók sokaságát jelképezi, az Audi Hungaria személyügyi marketingért és nemzetközi kiküldetésekért felelős vezetője, Manuela Meske-Schubert vette át.

 

A hazánkban első alkalommal végzett felmérés szerint a leginkább környezet- és társadalomtudatos munkaadónak a Mercedes-Benz, a legérdekesebb munkalehetőséget kínáló vállalatnak pedig az IBM bizonyult 2014-ben. A saját szektorában elért legjobb eredményért különdíjat kapott a Samsung Electronics, a Richter Gedeon, a Magyar Telekom és a Nestlé.

 

Az autóiparban akarunk a legtöbben dolgozni

 

A felmérés eredményei szerint az autóipari vállalatok még a telephelyüktől távol is nagy népszerűségnek örvendenek. Az Audi számít a legvonzóbb munkahelynek még a Dél-Dunántúlon is, a győri vállalatot csak a Mercedes-Benz tudta megelőzni Közép- és Észak-Magyarországon. Más szektorban tevékenykedő cégek közül a második helyig csak a Samsung Electronics és a Nokia tudott eljutni a Közép-Dunántúlon, illetve a Dél-Alföldön.

 

Ez alapján nem meglepő, hogy a szektorokat tekintve minden demográfiai csoportban az autóipar a legnépszerűbb a magyar munkavállalók körében. A második-harmadik helyen már kevésbé egysíkú a kép: az alacsonyabb végzettségűek és a férfiak inkább a gyártás-termelés területén szeretnének állást kapni, míg a magasabb végzettségűek, a nők és az idősebbek a gyógyszer- és vegyiparban helyezkednének el szívesebben. A nonprofit szektor elsősorban a fiatal munkavállalók körében népszerű, akiknek különösen fontos, hogy érdekes munkát végezhessenek.

 

A fizetés dönt az állásra jelentkezésnél

 

A kutatásból kiderült, hogy az állásajánlatok közötti választásnál a magyar munkavállalók 41 százaléka a fizetés alapján dönt, csak minden hatodik válaszadónál elsődleges szempont az, hogy a munkaadó hosszú távon is tudja-e garantálni a foglalkoztatást. „Ez nem magyar sajátosság, globális szinten hasonló tendenciák figyelhetők meg. A válság idején a foglalkoztatás biztonsága a legfontosabb szempont, míg a gazdasági fellendüléskor az emberek mindinkább a fizetésre koncentrálnak" – tette hozzá Baja Sándor.

 

A Randstad Award 2014 magyar díjazottai:

A Randstad Award nyertese, Magyarország legvonzóbb munkaadója: Audi

Leginkább környezet- és társadalomtudatos vállalat: Mercedes-Benz

Legérdekesebb munkatartalommal rendelkező és Legjobb karrierlehetőségeket kínáló vállalat: IBM

 

Különdíjak:

Legvonzóbb munkaadó – Ipari termelő kategória: Samsung Electronics

Legvonzóbb munkaadó – Gyógyszer- és vegyipar kategória: Richter Gedeon

Legvonzóbb munkaadó – Energetikai, közüzemi és távközlési kategória: Magyar Telekom

Legvonzóbb munkaadó – FMCG kategória: Nestlé

 

A 20 legvonzóbb vállalat Magyarországon 2014-ben (zárójelben a vállalatot ismerő válaszadók közül azoknak az aránya, akik szeretnének az adott munkáltatónál dolgozni):

1. Audi (67%)

2. Mercedes-Benz (64%)

3. IBM (59%)

4. Samsung Electronics (57%)

5. Nokia (54%)

6. Bosch (54%)

7. Nestlé (53%)

8. Continental Automotive (47%)

9. GE General Electric (46%)

10. Richter Gedeon (45%)

11. IT Services (44%)

12. Magyar Telekom (43%)

13. MOL (42%)

14. Honvédelmi Minisztérium (41%)

15. Pick (40%)

16. Egis (40%)

17. Michelin (38%)

18. Suzuki (37%)

19. Teva (36%)

20. Grundfos (36%)

 

A világ legnagyobb munkáltatói márka felmérésében 23 ország munkaerőpiacát vizsgálják, ami a világgazdaság 75 százalékát fedi le. A kutatás keretében a legnagyobb munkaadók és a különböző szektorok megítélése mellett a munkaerőpiac legfontosabb mozgatórugóit vizsgálják. Az adatok gyűjtését és feldolgozását egy független kutatóintézet, a belga ICMA csoport végzi, életkor, nem és régió szerint reprezentatív mintán, a 18-65 éves korosztályban. A kutatásban globális szinten mintegy kétszázezer, Magyarországon több mint 5500 potenciális munkavállaló vett részt. Az adatfelvétel hazánkban 2013 novemberében, online megkérdezéssel zajlott.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük