Az Avaya one-X™ Mobile :majd minden ismertebb készüléken
7 perc olvasásAz Avaya Inc. – amely világviszonylatban vezető az üzleti kommunikációs alkalmazások, szoftverek és szolgáltatások terén – ma bejelentette, hogy az Avaya one-XTM Mobile támogatja az Apple iPhone-t. A társaság azt is bejelentette, hogy az Avaya one-XTM Mobile a RIM, a Palm, a Java és a WAB mobil készülékek számára is rendelkezésre áll.
Az Avaya Inc. – amely világviszonylatban vezető az üzleti kommunikációs alkalmazások, szoftverek és szolgáltatások terén – ma bejelentette, hogy az Avaya one-XTM Mobile támogatja az Apple iPhone-t. A társaság azt is bejelentette, hogy az Avaya one-XTM Mobile a RIM, a Palm, a Java és a WAB mobil készülékek számára is rendelkezésre áll.
A társaság elsőként jelentette be a vállalati kommunikációs hálózatokhoz való hozzáférést az iPhone-ról, az Avaya pedig lehetővé teszi, hogy bármely gyártó által előállított mobil készülékek legszélesebb köréről is hozzáférhető legyen a szolgáltatás.
Az Avaya one-X Mobile szolgáltatása ezentúl biztosítja, hogy a vállalkozások és a dolgozók kiterjesszék egyesített kommunikációs alkalmazásaikat mind az Avayá-ról mind a Cisco-ról. Az Avaya one-X Mobile egyesíti a vállalati és a mobil hálózatokat, és lehetővé teszi hatékonyabb együttműködésüket, miközben növeli a kommunikációs infrastruktúrába történt befektetések értékét.
Az Avaya one-X Mobile-lal most egy könnyen használható, letölthető interfész konvertálja a RIM, Palm, Motorola, LG, Nokia, Samsung Sanyo, Sony Ericsson és egyéb mobil készülékeket a vállalati hálózat egy másik végpontjára. Az iPhone-ról a felhasználó az iPnone-ra optimalizált hozzáféréssel rendelkezik majd az Avaya one-X Mobile interfészhez, amely ugyanúgy biztosítja az iPhone-on keresztül a személyes távirányítás lehetőségét a vállalati kommunikációhoz.
"A valóság az, hogy számos vállalat rendelkezik mobil munkaerővel, akik különböző eladók különféle készülékeit használják. Azon vállalati megoldások számára, amelyek szerteágazó mobil operációs rendszereket és ezeknek megfelelően kialakított intelligens telefonokat és "céltelefonokat" használnak, egyértelmű előnyt jelent, ha egy mindent átfogó termelékeny eszközt kapnak a kezükbe" – mondja Sean Ryan, kutatási elemző, az IDC Mobile Enterprise Device Solutions részlegétől. "Míg a szervezetek domináns szerepre törekszenek a vállalati célú készülékek számát és típusát illetően, a mobil dolgozók és az üzleti döntéshozók az ellenkező irányba haladnak."
Minthogy a one-X Mobile végigviszi az üzleti hívásokat a vállalat hálózatán, a vállalkozások és szervezetek javítják munkatársaik reagálását az ügyfelek kéréseire, a dolgozók termelékenységét és az üzletmenet folytonosságát, miközben csökkentik a mobil hívások költségeit és támogatják a teljesítési követelményeket. A munkatársak egyetlen számmal elérhetők ügyfeleik és kollégáik számára tekintet nélkül tartózkodási helyükre, és elérhetők maradnak vészhelyzet vagy tervezett áramkimaradás esetén is. A teljesítési követelmények elé állított vállalatok nyilvántarthatják a fogadott vagy a mobil készülékre átirányított hívásokat, egyetlen forrást használva a hívásnyilvántartásokhoz.
A dolgozók most zsebükben hordják asztali telefonjuk lehetőségeit, plusz jobban tudják beosztani idejüket és elérhetőségüket. A mellékükre érkező bejövő hívások egyidejűleg öt kijelölt végpontra csöröghetnek ki, így ott fogadhatják a hívásokat, ahol éppen lenniük kell – az irodában vagy azon kívül, az utcán vagy otthon. Ugyanakkor a VIP-szűrés lehetővé teszi, hogy óvják magánéletüket olyan paraméterek beállításával, amelyek szabályozzák az élő hívások kicsengését és idejét. Ezen kívül a one-X Mobile-lal a munkatársak:
- Vizuálisan megtekinthetik a hangüzeneteket és kiválaszthatják, hogy melyiket játsszák le azonnal a készülékről a vállalati hangposta-platform tárcsázása nélkül.
- Kereshetnek a vállalati telefonkönyvben, személyes telefonjegyzékben, hozzáférnek a hívásnaplókhoz, és távolról kezdeményezhetnek hívást ill. visszahívást a vállalati melléken keresztül, miközben saját személyes mobilszámuk magánjellegét megtartják.
- Szükségtelenné válik a mobil levélszekrény (ha kívánják), ami biztosítja, hogy üzenetek ne maradjanak figyelmen kívül.
- Zökkenőmentesen át lehet kapcsolni a mobil készülékről az asztali telefonra közbejött hívás esetén egy gomb megnyomásával.
- Speciális híváskezelési szabályokat lehet beállítani a GPS helymeghatározás, a nap adott időpontja, stb. alapján.
A Western Kentucky Egyetem számára – amely egy nagy, gyorsan növekvő intézmény számos távoli kampusszal – a rugalmas, könnyen használható és a felhasználó által vezérelt Avaya one-X Mobile igen vonzó és "szilárd" megoldás. A diákok, a munkatársak és a fakultás bekapcsolható az egyetem hálózatába saját tetszőleges mobil készülékükön keresztül. Edwin Craft, a Telecommunications for WKU igazgatója szerint a felhasználói interfész és a web-kliens eléggé leegyszerűsíti a hozzáférési jellemzőket, a beállítási és beállítás nélküli preferenciákat mint a változó helyszínek, a hívástovábbítás vagy a VIP-hívás útvonalmeghatározása – ez ösztönözheti a használatot még azok körében is, akik a legjobban vonakodnak az új technikák elfogadásától. A Craft már a jövőre szóló terveken töpreng:
"Az egyetemek előtt álló egyik legnagyobb akadály a bentlakás. A diákok ma celluláris telefonokat és mobil készülékeket használnak a kollégiumi telefonok helyett. Minthogy azonban ezeket a celluláris telefonokat gyakran otthonról hozzák magukkal, az iskoláknak nincs pontos információjuk arról, ha a változásokat frissítik-e, az egyetemnek pedig távhívást kell fizetnie, amikor megpróbál kapcsolatba lépni egy hallgatóval, aki ugyan a kampuszon tartózkodik, de hívása otthoni körzeti kódjára fut.
A Craft a one-X Mobile használatát szem előtt tartva minden diákhoz egy számot rendel, amelyet az megtart az iskola látogatásának egész ideje alatt. A diák továbbra is az általa kedvelt készüléket használhatja – még az otthoni körzetszámát is megtarthatja – mégis elérhető egy négy- vagy ötjegyű számon keresztül az egyetemi hálózaton kívül, akár a kampuszon él akár nem. Az egyetem közvetíthet hangüzeneteket és riasztásokat, tartalmat küldhet a készülékre, és mindezzel erősíti a kampusz közösségét és biztonságát.
Az Avaya one-X Mobile olyan szerver-szoftver megoldás, amely támogatja az Avaya Kommunikációs és Moduláris Üzenettovábbító szoftvert, valamint a Cisco CallManager-t és a Unity üzenettovábbítást, és így lehetővé teszi, hogy a vállalatok következetesen támogassák a mobil készülékek használatát akár vegyes környezetben is. Ezen kívül a megoldás a Microsoft Active Directory-hoz és az LDAP telefonkönyvekhez is hozzáférést biztosít.
A megoldás az Avaya Unified Communications Standard Edition keretében áll rendelkezésre. Az Avaya Unified Communications Standard Edition egy alkalmazási készlet, amely magában foglalja a vállalati telefonrendszert, konferencia és mobilitási megoldásokat. Ily módon biztosítja, hogy a dolgozók bárhol hatékonyan dolgozhassanak és elérhetők legyenek Avaya kliensen, Web portálokon, Microsoft Office Communicator-on vagy IBM Lotus Sametime-on keresztül. Az Avaya one-X Mobile külön is megvásárolható.
Az Avaya one-X Mobile most RIM-hez, Palm OS-hez, Java-hoz, WAP-hoz, Symbian-hoz és a Windows Mobile-hoz kapható Észak-Amerikában az Avaya közvetlen értékesítőin és engedélyezett csatornapartnerein keresztül. Az Avaya one-X Mobile iPhone-hoz Észak-Amerikában 2008 elején lesz kapható és a one-X Mobile új ügyfelei automatikusan megkapják.