Tavaly Magyarországon már mintegy 160 milliárd forintot költöttünk el a világhálón keresztül. Ezen belül jelentős részt tett ki az általában luxuscikkekként emlegetett felsőkategóriás karórák, ékszerek, numizmatikai érmék és különféle gyűjtemények értékesítése. Az értékszállító iparág folyamatosan igyekszik követni a kereskedelmi trendek változását, így nem meglepő, hogy az iparág új szolgáltatását egyértelműen a luxus-cikkek internetes kereskedelme hívta életre.

 

Tavaly Magyarországon már mintegy 160 milliárd forintot költöttünk el a világhálón keresztül. Ezen belül jelentős részt tett ki az általában luxuscikkekként emlegetett felsőkategóriás karórák, ékszerek, numizmatikai érmék és különféle gyűjtemények értékesítése. Az értékszállító iparág folyamatosan igyekszik követni a kereskedelmi trendek változását, így nem meglepő, hogy az iparág új szolgáltatását egyértelműen a luxus-cikkek internetes kereskedelme hívta életre.

 

Amelyik csomag számára egy páncélautó már sok, de futárszolgálatra mégsem szívesen bízná a vevő vagy az eladó, annak továbbítására tökéletes megoldás az alacsony értékű szállítmányok biztonságos háztól-házig továbbítására életre hívott LVP-szolgáltatás (LVP – Low Value Parcel), vallják a Brink's Magyarország szakértői, amely már hazánkból is elérhető.

 

Az elmúlt években a hazai internetes kereskedelem részesedése jelentősen emelkedett a magyar kereskedelmi forgalmon belül. Tavaly ennek már 2,4 százaléka online áruházakon és értékesítési felületeken keresztül zajlott, a 14 év feletti internetezők közel 35 százaléka már vásárolt világhálón. A weben kötött üzletek értéke elérte a 155 milliárd forintot, de a bővülést továbbra is dinamikusnak várják a szakemberek. „Az interneten vásárolt termékeket viszont valahogy el is kell juttatni a címzetthez. Amennyiben a vevő nem a személyes átvételt választja, általában futárcégekkel oldják meg a szállítást, viszont a nagyobb értékű termékek – aranyórák, ékszerek, numizmatikai érmék, gyűjtemények – esetében már nem biztos, hogy kielégítő felelősségvállalást biztosítanak ezek a vállalkozások" – hívja fel a figyelmet Kárpáti Balázs, a Brink's Magyarország vezérigazgatója.

 

A megoldást ez esetben is az értékszállításra szakosodott cégeknek köszönhetjük. Az LVP-szolgáltatás lényege, hogy a nagyobb értékű, de nem kiemelkedően értékes csomagok szállítását ugyan egy hagyományos logisztikai cég végzi, de a csomag mögött álló biztosítási és felelősségvállalási rendszert már egy kifejezetten értéktárgyak mozgatására szakosodott cég jóval kiterjedtebb biztosítása fedezi. „Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a csomagot egy hagyományos futárcég juttatja el a saját eszközeivel és erőforrásaival a feladótól a címzettig, de a csomag sértetlenségéért és továbbításáéért a felelősséget az értékszállító partner vállalja" – magyarázza a hazai értékszállító piacon egyik legnagyobb szereplőnek számító Brink's Magyarország első embere.

A hazai internetes kiskereskedelemben még mindig jellemző az, hogy az online vásárolt terméket személyesen veszik át a vásárlók, így az LVP-szolgáltatások is inkább a külföldi szállítások esetében tűnnek valós alternatívának, azonban Kárpáti Balázs szerint ez nem feltétlenül van így. „Egyrészt aki magasabb értékű termékeket vásárol annak igazából nem jelent megterhelést a házhozszállítás kifizetése, ugyanakkor egy drága ékszer vagy karóra már képvisel akkora értéket a számára, hogy a tapasztalatok szerint hajlandó rászánni az extra biztonság árát a termék kiszállítására" – mondja.

De mennyibe kerül is ez az extra biztonság? A Brink's Magyarország működése során már százas nagyságrendben történtek ilyen jellegű szállítások. Ezek esetében az extra felelősségvállalás a szállított értékek nagyjából 1 százalékát tette ki – átlagosan 50-70 ezer forintot. „Ez elsőre soknak tűnik, de belegondolva, hogy itt 5-7 millió forint értékű csomagokról van szó, egyáltalán nem mindegy, hogy azok elvesztése, sérülése esetén kap-e megfelelő kártérítést az ügyfél. A szállítócégek általában ekkora értékre már nem vállalnak biztosítást, míg ez az összeg egy értékszállító cég esetében egyáltalán nem kiugró" – mondja Kárpáti Balázs.

A Brink's Magyarország eddigi szállításainak nagyobb része eddig külföldre – Belgium, Anglia, Szlovákia – irányultak. Ugyanakkor az ékszerészek, órakereskedők idehaza is egyre inkább felismerik az új szolgáltatásban rejlő költségoptimalizációs, biztonsági lehetőséget. „Egyértelműen szezonális felfutásra számítunk, az előzetes várakozások szerint az LVP-szolgáltatás legnagyobb forgalma az év végi ünnepi időszakra esik majd. Ugyanakkor a speciális kiskereskedelmi szektorból érkező megrendelések évközben is fenntartják majd a piacot" – véli a vezérigazgató.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük