Rendkívüli lehetőségeket tartogat a következő néhány év a telekommunikációs cégek számára. A felhő alapú szolgáltatásokhoz hasonló új technológiák, valamint a telekommunikációs, az informatikai és a média szektor egyre jelentősebb összekapcsolódása új növekedési távlatokat adhat az iparágnak. Azok a cégek azonban, amelyek nem képesek módosítani működési modelljükön, nem tudják újrapozícionálni szolgáltatásaikat, és nem találják meg új helyüket a megváltozott környezetben könnyen versenyhátrányba kerülhetnek – mutat rá az EY legfrissebb elemzése, a Top 10 kihívás a telekommunikációs szektorban. Az elemzés szerint a szabályozói környezet, valamint a személyiségi jogi és adatbiztonsági kérdések is a kockázati tényezők között szerepelnek.

Rendkívüli lehetőségeket tartogat a következő néhány év a telekommunikációs cégek számára. A felhő alapú szolgáltatásokhoz hasonló új technológiák, valamint a telekommunikációs, az informatikai és a média szektor egyre jelentősebb összekapcsolódása új növekedési távlatokat adhat az iparágnak. Azok a cégek azonban, amelyek nem képesek módosítani működési modelljükön, nem tudják újrapozícionálni szolgáltatásaikat, és nem találják meg új helyüket a megváltozott környezetben könnyen versenyhátrányba kerülhetnek – mutat rá az EY legfrissebb elemzése, a Top 10 kihívás a telekommunikációs szektorban. Az elemzés szerint a szabályozói környezet, valamint a személyiségi jogi és adatbiztonsági kérdések is a kockázati tényezők között szerepelnek.

„A technológiai fejlődés számos új üzleti lehetőséget teremt a telekommunikációs szektor szereplői számára. Ilyen növekedési terület például a felhő alapú szolgáltatások gyors térnyerése, a mobilhirdetések vagy a gépek közötti kommunikációs megoldások terjedése. Ezeken a növekedési területeken azonban a vállalatoknak az iparágat eddig jellemzőtől teljesen eltérő üzleti környezetre kell felkészülniük. Összetettségük miatt ezeken az új területeken már nem alkalmazhatóak a régi, akár korábban jól működő módszerek, minden korábbinál komplexebb stratégiára van szükség. A kockázati lista csúcsán épp ezért az új iparági ökoszisztémákhoz való alkalmazkodás sikeressége szerepel" – mondta Geist Ferenc, az EY iparágért felelős igazgatója.

Ezeknek az új szolgáltatási területeknek és újonnan kialakuló ökoszisztémáknak az egyik sajátossága például, hogy egy hosszú évtizedes múlttal rendelkező, eddig sikeresen működő telekommunikációs óriásnak egy-egy szegmensben adott esetben egy néhány éve működő start-up vállalkozás lehet az egyik legfontosabb együttműködő partnere, vagy akár vetélytársa – tette hozzá.

Az iparág számára szintén jelentős kihívást jelent, hogy megállítsa az ügyfelek bizalomcsökkenését és megtalálja azokat a megoldásokat, amelyek alkalmasak a felhasználók személyiségi jogainak hatékony védelmére.  

 

A telekommunikációs szektor fejlődésének szintén alapvető feltétele, hogy ne csak a piaci szereplők, hanem a szabályozó hatóságok is alkalmazkodjanak a változó piaci struktúrákhoz. A szolgáltatóknak és a jogszabályalkotóknak ugyanis együtt kell megteremteniük például az igen költséges hálózatfejlesztési beruházásokat ösztönző, illetve lehetővé tevő működési környezetet – mondta Geist Ferenc.

 

Tíz kihívás a telekommunikációs szektor előtt

A tíz legjelentősebb kockázatot felsorakoztató lista elején az új ökoszisztémákhoz való alkalmazkodás jelentette kihívások szerepelnek. Második helyen a technológiai változásokat nem elég gyorsan vagy nem megfelelő módon követő szabályozói környezet áll. A harmadik legfontosabb kihívást a felhasználók személyiségi jogaihoz és a biztonsághoz köthető kérdések jelentik.

 

A lista negyedik helyén a rugalmasabb működést és az innovációt minden területen segítő új vállalatirányítási, szervezeti megoldások kialakításának szükségessége áll. Az ötödik legfontosabb kihívás a cégeknél rendelkezésre álló rengeteg információ, adathalmaz hatékonyabb felhasználása. A tízes kockázati lista hatodik helyén az új stratégiához kapcsolódó hatékony teljesítménymérés és -elemzés szükségessége áll. Ezt követi a felhasználói szokások és elvárások még jobb megismerése és az azokhoz való alkalmazkodás. A nyolcadik legnagyobb kihívást a heterogén hálózati struktúrák jobb kihasználása jelenti a telekommunikációs cégeknek. A következő kockázati tényező a vállalati összeolvadásokról és felvásárlásokat érintő stratégiák átgondolatlansága. A lista utolsó helyén az innovációs lépések hatékonyabbá tétele áll – derül ki az EY jelentéséből.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük