Az elmúlt években statisztikái szerint külföldi vendégek több mint 17 százaléka Ausztriából érkezett a Balaton partjára. Az osztrák vendégforgalom további növelése érdekében a Magyar Turisztikai Ügynökség összefogásban a régió turisztikai egyesületeivel és szolgáltatóival, a főszezon alatt is aktív promóciós tevékenységet végez az osztrák piacon.

 

Az elmúlt években statisztikái szerint külföldi vendégek több mint 17 százaléka Ausztriából érkezett a Balaton partjára. Az osztrák vendégforgalom további növelése érdekében a Magyar Turisztikai Ügynökség összefogásban a régió turisztikai egyesületeivel és szolgáltatóival, a főszezon alatt is aktív promóciós tevékenységet végez az osztrák piacon.

 

A Balaton Sound fesztivál által képviselt fiatalos és modern életérzés megismertetése érdekében két osztrák blogger és a Brandnite TV forgatócsoportja jelentkezett élő helyszíni tudósításokkal az MTÜ meghívására. Ausztria piacvezető utazási magazinja, a REISE-aktuell friss nyári kiadásában a Balaton környéki művészeti fesztiválokra hívja fel a negyedmilliós olvasótábora figyelmét. Az osztrák ORF Ö1 közszolgálati rádió július közepén tűzi műsorára a Balatonról készült 1 órás összeállítását, amely a turisztikai ügynökség tanulmányútja alapján részletesen körbejárja a Balaton kulturális és turisztikai vonzerőit, a magyar tenger köztudatban és művészetben elfoglalt jelentőségét. Az osztrák államvasutak fedélzeti magazinja a Bahnmax színes összeállítással üzeni, hogy idén is a Balaton a jó választás.

A főszezon előtt ráhangolódásként Ausztria közkedvelt kereskedelmi rádiócsatornájának, a Radio Arabella turisztikai műsorának vendége volt Kovács Balázs, az MTÜ ausztriai képviseletének vezetője. A másfél órás turisztikai műsor keretében a hallgatók megismerkedtek Hévíz és Nyugat-Balaton természeti csodáival, turisztikai attrakcióival, s betekintést kaptak a régió egyedi gasztronómiai életébe is. Az osztrákok „szabadidős bibliájának" számító Weekend magazin június elején ugyancsak a „biztonságosan és könnyen elérhető" Balatonra irányította olvasói figyelmét. Szintén az MTÜ ausztriai képviseletének közreműködésével készült el a családos utazók évkönyvének Magyarország összeállítása, amelyet az Osztrák Kereskedelmi Kamara (WKO) minden alsó-ausztriai általános iskolába eljuttatott még a szünidő előtt. A Balaton-kampány keretében Ausztria legnépszerűbb portálcsaládjának (www.oe24.at) látogatói június elején két héten keresztül találkozhattak aktuális foglalható balatoni ajánlatokkal, a magyar tengerhez csábító hirdetésekkel. Ezzel egy időben, Bécsben és környékén a forgalmas csomópontokon megfordulók, valamint valamennyi frekventált villamos-, busz- és metrójárat utasai találkoztak az Infoscreen hirdetésekkel, amelyek a „Balaton – meglepően több" szlogen alatt mutatták be a családi ajánlatokat. A fizetett hirdetések a főszezon kezdetén naponta több százezer potenciális turistát céloztak és értek el. A Balaton idén kiemelt témája lesz a Nagy Magyar Turizmusnap elnevezésű őszi prémium katagóriás ausztriai üzleti rendezvénynek is. Az MTÜ ausztriai külképviseletének kampányairól folyamatosan frissülő információk itt: www.ungarn-tourismus.at/magyar-sarok.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük