BKV: Országblamázs és erre is költenek sokat…
3 perc olvasásEgyik olvasónk megkérdezte, miért jelöljük ezzel az olyan találó grafikával a BKV-ról szóló híreket lapunkban. Nos ez állapolgári tiltakozás, a BKV módszerei és gyakorlata ellen. Ami úgy már úgy tűnik, nemcsak nekünk és olvasóinknak, hanem Róna Ivánnak a Magyar Turizmus Zrt vezérigazgatójának is feltünt. Ennek hangot is adott az RTL vasárnap esti híradójában. (2008-08-10-én)
Egyik olvasónk megkérdezte, miért jelöljük ezzel az olyan találó grafikával a BKV-ról szóló híreket lapunkban. Nos ez állapolgári tiltakozás, a BKV módszerei és gyakorlata ellen. Ami úgy már úgy tűnik, nemcsak nekünk és olvasóinknak, hanem Róna Ivánnak a Magyar Turizmus Zrt vezérigazgatójának is feltünt. Ennek hangot is adott az RTL vasárnap esti híradójában. (2008-08-10-én)
Mint az RTL Híradó riportjában elmondta csak ők az idén már 18 ezer(!) telefonos panaszt kaptak a BKV ellenőreinek viselkedésével kapcsolatosan. Néhány napja egy japán turistát hagytak helyben az ellenőrök, amikor nem tudta, hogyan kell a jegyet kezelni. Ezek az esetek, sőt még ilyenebbek mindennaposak.
Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója a riportban külön kiemelte: A nyelveket nem beszélő ellenőrök nemhogy nem segítik, de sokszor inzultálják a turistákat. Így ők hiába építenek országképet, ha a turistákat megverik a jegyellenőrök.
Kiricsi Karola a BKV RT szóvivője kötelességét teljesítette, amikor a mundér becsületét védte: A BKV azon igyekszik évek óta, hogy ez a fajta megítélés megváltozzon, megszűnjön. Minden évben valamilyen plusszal próbálkozunk, kiadványokkal, együttműködéssel, vagy külső segítséggel.Ahhoz, hogy valakiből ellenőr legyen, elég egy érettségi. A BKV adatai szerint 400 budapesti ellenőrből 40-en beszélnek valamilyen nyelvet. De angolórákat is adnak az alkalmazottaknak.
Válasza tökéletesen hiteltelen, amikor az ember a városban járva látja, hogy a Kontroll című film rémálma immár megvalósult a BKV ellenőri köreiben. Napirenden vannak a hangoskodások, az utasok vegzálása (mint elhangzott főleg a külföldieké, de a magyaroké is) A Moszva téren az ember többször lehet ellenőr utas kerdetődzésnek szemtanúja, mintha a Kontroll második részét forgatnák. Ebben a "kellemes" hangulatban a BKV nem ezen a helyzeten javit, hanem tovább ront: a nagykörúti 6/4 villamos vonalán sokmillió forintért birkaketreceket alakít ki. Mint a hír hallatán egyik kollegánk megjegyezte, most már nemcsak a futást, hanem a ketrecharcot is gyakorlonia kell a magyar utasoknak, ha épségben túl akarják élni az utazást.
Az éjszakai járatok ellenőr közönsége miatt egyre többen letesznek ezek használatáról, helyette inkább a saját kocsit vagy a taxit választják. (Kedvenc állandó taxisofőrom rendszeresen mesél ilyen rémtörténeteket, de tény hogy neki jobban megéri éjszaka BKV üzemzárás után az éccakai járatok idejlében dolgozni…) Nem elég, hogy egyre rosszabb a BKV ilyen tipusu(ki) szolgáltatása, természetesen teljesen törvényesen a bliccelés jegyében, a vezetők ellenörzést javítónak nevezett szigorító ötletei egyre több pénzt emésztenek fel, elvéve az anyagi forrásokat a gépjárművek karbantartásától és sok egyéb fontosabb tételtől. Azt viszont senki sem kérdezte meg a Tisztelt vezetőktől, hogy ezekkel es a többi plusz kiadássa együtt 100 forint jegyárbevétel biztosítása mennyibe kerül? 200 Ft-ba, 300-ba, vagy esetleg még többe. Es ha hozzá számoljuk az összes tökleverő automatájával a jovendő elektronikus jegyrendszert az még mennyi pluszkiadást okoz. Nem lenne olcsóbb ingyen utaztatni?