BKV Zrt. műszaki állapotok, szakszervezetek egységes álláspontja
3 perc olvasásCinkota Autóbusz Szakszervezet a következő, a ztöbbi BKV-nál működö társszervezet aláírásával is ellátott közleményt juttatott el szerkesztőségünkhoz. A napi média háború kapcsán éppen azok véleménye sikkad el, akik a valós, és láthatóan egyre rosszabb helyzetre akarják felhivni a figyelmet. A szakszervezete közleményét az alábbiakban szószerint idézzük:
Cinkota Autóbusz Szakszervezet a következő, a ztöbbi BKV-nál működö társszervezet aláírásával is ellátott közleményt juttatott el szerkesztőségünkhoz. A napi média háború kapcsán éppen azok véleménye sikkad el, akik a valós, és láthatóan egyre rosszabb helyzetre akarják felhivni a figyelmet. A szakszervezete közleményét az alábbiakban szószerint idézzük:
Elsősorban a gumikerekes ágazat szakszervezeteinek kitartásának köszönhetően 2008. május 27-én kötöttünk a BKV Zrt. vezetésével, egy olyan több pontból álló megállapodást, melyben szeptember 30-ig vállalt határidővel kidolgozásra kerül a BKV Zrt. közép és hosszú távú stratégiája. A Főváros vezetése erre garanciát vállalt!!! Ennek eredményeként függesztettük fel a május végén meghirdetett sztrájkunkat. A megállapodás a stratégia kidolgozása mellett kitért a munkakörülmények és a finanszírozatlanságból fakadó problémák rendezésére is. Ide tartozik, hogy már tavasszal jeleztük az alkatrészhiány és az egyre jobban elöregedő járműpark problémáját. Úgy tűnik, hogy a szeptember 30-i határidő közeledtével a megoldás még nem látszik, de az egyre súlyosabb problémák mindinkább a felszínen jelennek meg és utasaink biztonsága is egyre inkább veszélybe kerül.
Többször elmondtuk már, nem a karbantartók, nem a járművezetők tehetnek arról, hogy a Tulajdonos felelős döntéshozói nem tesznek meg mindent a közösségi közlekedés megnyugtató finanszírozása érdekében. Nem engedhetjük meg, hogy a munkavállalók – a cég iránti lojalitásukat kihasználva – saját maguk kerüljenek olyan helyzetbe, hogy munkahelyüket féltve, a törvényi előírásokat, a belső utasításokat átlépve kockáztassák saját feladataik szabályos ellátását.
Éppen ezért felhívtuk – egy belső közleményben – munkavállalóink figyelmét, a szabályszerű munkavégzésre és mindent kövessenek el az utazóközönség, és Budapest összes közlekedő biztonsága érdekében. Ez azt is jelenti, hogy amennyiben a biztonság úgy kívánja, a szerelők ne engedjenek ki a forgalomba járműveket és a járművezetők a legkisebb hiba esetén is, álljanak ki a forgalomból.
A szakszervezetek megragadnak minden belső és nyilvános fórumot, hogy a közösségi közlekedésért felelős városvezetők, politikusok figyelmét is felhívjuk.
Nem engedhetjük meg, hogy hátat fordítsanak a köz szolgáltatásának a BKV Zrt., és a Főváros felelős vezetői május 27-i ígéretükkel ellentétben.
A nyilvánosságon keresztül újból felhívjuk a figyelmet, hogy a szeptember 30. határidő ne legyen kőbe véset dátum.
Már most tegyen meg mindent a Tulajdonos és a BKV Zrt. vezetése, hogy a szolgáltatási kötelezettségnek meg tudjunk felelni, és ne veszélyeztessék halogató taktikájukkal az utazóközönség biztonságát.
2008. május 27. napjára sztrájkot hirdető és a megállapodás megkötése miatt felfüggesztett munkabeszüntetést aláíró szakszervezetek.
BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet
Cinasz Közlekedési Szakszervezet
Kilián Autóbusz Üzemegység Szakszervezet
Óbuda Autóbusz Szakszervezet
Récsei Üzemegység Autóbusz Szakszervezet
Budapesti Trolibuisz Dolgozók Szakszervezete
Trolib
Kiadó: Cinkota Autóbusz Szakszervezet