Brother jubileum – 100 éve a szakmában
5 perc olvasásAz idén százéves, (Európában 50 éve jelenlévő) japán Brother cég megújította tintasugaras és lézer nyomtatóinak választékát. A Brother termékek az általuk nyújtott szolgáltatásokkal, valamint kedvező ár/érték arányukkal tűnnek ki a versenytársak közül, az évforduló alkalmából minden termék-kategóriában egy-egy „Anniversary" változat is szerepel, melyeket plusz ajándékszoftverekkel és kellékekkel kínál a cég.
Az idén százéves, (Európában 50 éve jelenlévő) japán Brother cég megújította tintasugaras és lézer nyomtatóinak választékát. A Brother termékek az általuk nyújtott szolgáltatásokkal, valamint kedvező ár/érték arányukkal tűnnek ki a versenytársak közül, az évforduló alkalmából minden termék-kategóriában egy-egy „Anniversary" változat is szerepel, melyeket plusz ajándékszoftverekkel és kellékekkel kínál a cég.
Melyek a 2008-as Brother nyomtatató-újdonságok?
A választ a cég magyarországi leányvállalata részéről Horváth Péter értékesítési és marketingvezetőtől és Fonyó Lilla értékesítés-támogató munkatárstól kaphatták meg a szakújságírók a Brother Hungary február 19-i tájékoztatóján. A Brother a hazai piacon 2007-ben jól szerepelt eladásaival; a multifunkciós készülékekkel 10%-os, a tintasugaras nyomtatókkal 18 %-os részesedést ért el.
A két technológiát, a tintasugaras és a lézer megoldásokat tekintve, mindkét terméksorban megújult a Brother választéka, a szóbanforgó termékek már kaphatók a magyar piacon.A Brother 10 éves periódusra, a 2004-13 évekre készített hosszútávú terveket, az időszak első periódusában a technológiai fejlesztésekre összpontosítottak, a másodikban a piaci stabilitás a fő cél, a harmadikban pedig a növekedés.
-Új tintasugaras, multifunkciós nyomtató-család; a BH7e széria.
A Brother új, öt tagból álló tintasugaras, multifunkciós nyomtatócsaládja a hazai „all in one" szegmensben a 3.-4. helyet foglalja el.
A termékcsalád tagjai:
-DCP-135C : olcsó színes tintasugaras gép,
-DCP-150C, általános használatra szánt berendezés,
-DCP-350C: házi használatra szánt készülék, 30 lap/perc mono és 25 lap/perc színes nyomtatási teljesítménnyel, fotoprinterként fényképezőgépet, memória kártyát vagy USB pendrive-ot tud fogadni, PC nélkül tud editálni a 2"-os LCD-n, 6.000×1.200 dpi felbontással,
-DCP-560C: irodai célú készülék,
-DCP-770CW : általános használatra szánt, vezeték nélküli színes tintasugaras készülék, megnövelt színes LCD kijelzővel, közvetlenül nyomtat fényképezőgépről vagy memória-kártyáról, felbontása 6 ezer dpi.
Külön kiemelendő a 3,3"-os kijelző, a wlan csatoló és a készülék alacsony ára. Ez a termék az első vezeték nélküli Brother tintasugaras hálózati nyomtató, melyet a cég Magyarországon is forgalmaz, nettó kiskereskedelmi ára kb. 39.900 forint.
Az új termékek egyedülálló előnyei:
-kiemelkedő ár/érték arány,
-az LCD kijelzős változatoknál a beépített program segítségével számítógép nélkül lehet a képet szerkeszteni,
-magán a nyomtatón korrigálható a vörös-szem effektus,
-a részletek kinagyíthatók,
-fekete-fehér, szépia-hatású, stb. kép hozható létre a nyomtatáshoz.
A készülékekhez a cég ajándékként adja a Reallusion cég Face Filter Studio fotószerkesztő szoftverét (kb. 60 dollár értékben), valamint automatikus elérhetőséget az internetes Brother Creative Center-hez, ahol a felhasználók technológiai segítséget kaphatnak a minél tökéletesebb fotónyomtatás eléréséhez és kész fotókereteket, naptárakat, fotóalbumokat is letölthetnek.
Az új nyomtatócsaládhoz új nyomtatási megoldást is nyújt a Brother, az Innobella kellékrendszert (inno : innovatív, bella : szép). Ez a rendszer a fotonyomtatás gazdaságosságát kívánja javítani, a Brother tájékoztatása szerint minőségromlás nélkül csökkentő vele az egyes képpontokhoz szükséges tinta mennyisége.
Az új nyomtatócsaládhoz kifejlesztett új tintacsomagok alkalmazásával a nyomtatási költség akár 20 százalékkal is csökkenthető. A tintapatronok egyenként mintegy 2 ezer Ft-os áron kaphatók.
Minden típushoz jár a szoftveres nyomtatástámogatás, ennek grafikus felületén figyelemmel kísérhető a nyomtató állapota, a tintaszint és más fontos adatok. A grafikus „szemaforon" a zöld jelzés a festék-állapotot, a sárga a kevés tintát, a piros pedig az elakadást mutatja.
Megújult OCR (optikai karakterfelismerő) szoftver; a Nuance cégnek a Brother számára fejlesztett, mintegy 100 dollár értékű Paperport 110 megoldása került a gépekbe, amely tökéletesen kezeli a magyar ékezetes betűket is.
További közös jellemzője az eszközcsaládnak, hogy a készülék frontján található USB-csatlakozón keresztül nem csak közvetlenül, számítógép nélkül nyomtathatunk képeket, de pendrive-unkra szkennelhetünk is.
A képeket a hálózati nyomtatók nem csak helyi adattárolókra tudják menteni, de akár egy előre meghatározott internetes szerverre is.
A BH7e termékcsalád a műveletek során JPG, TIFF és PDF formátumokat tud támogatni.
Az 1908-ban alapított BROTHER évtizedek óta meghatározó szereplője mind a varrógép, mind az irodatechnika világpiacának. Világméretű hálózatában 22 ezer munkatársat foglalkoztat, minden országban saját központot igyekszik kiépíteni. Európában 18 központja van, beleértve az oroszországit is. A gyártás Japánban, Kínában és Malájföldön összpontosul.
A cég 2007-es forgalma 3.347 milliárd euró volt, ennek egyharmadát Európában érte el.
Termékválasztékában nyomtató és képalkotó eszközökön kívül megtalálható a cég indulásától datálható varrógép és hímzőgép, ill. az Európában kevésbbé ismert termékek, mint a karaoke rendszerek és más termékek is.
A magyarországi képviselet 1990-ben, a BROTHER International Hungary Kft. négy évvel később alakult meg, amely a BROTHER termékek kizárólagos magyarországi márkaképviselete, importőre és nagykereskedése.
Harmat Lajos