Budapesti járattal avatták Norvégia új fapados repterét Valentin napon- „Love at first flight – Budapest”
4 perc olvasás2008. február 14-én szállt fel a Norwegian Airlines első járata az Oslo-tól 60 km-re fekvő norvégiai Rygge repülőtérről, amelyet ezzel a járattal nyitottak meg ünnepélyesen. A Norwegian Air Shuttle számos járatot indít majd ebből a légi kikötőből, a célállomások között szerepel például Athén, Barcelona, Berlin, Varsó és London is, de az első felszálló gép úti célja Magyarország, Budapest-Ferihegy. A járat indítását segítette a Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezésére létrejött ún. Légi Marketing Alap is, amelynek felhasználásával az érintett norvég és svéd területeken népszerűsítik az új járatot és Magyarországot mint turisztikai célpontot.
2008. február 14-én szállt fel a Norwegian Airlines első járata az Oslo-tól 60 km-re fekvő norvégiai Rygge repülőtérről, amelyet ezzel a járattal nyitottak meg ünnepélyesen. A Norwegian Air Shuttle számos járatot indít majd ebből a légi kikötőből, a célállomások között szerepel például Athén, Barcelona, Berlin, Varsó és London is, de az első felszálló gép úti célja Magyarország, Budapest-Ferihegy. A járat indítását segítette a Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezésére létrejött ún. Légi Marketing Alap is, amelynek felhasználásával az érintett norvég és svéd területeken népszerűsítik az új járatot és Magyarországot mint turisztikai célpontot.
A járatnyitáshoz a Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezésére egy nagyszabású nyitórendezvény is társult az MT Zrt., a Norwegian és a Rygge repülőtér szervezésében, amelyen részt vett a norvég közlekedési miniszter, a reptértulajdonos konzorcium elnöke és a Norwegian elnök-vezérigazgatója (a cég fő tulajdonosa), valamint Bozi Lajos, hazánk Olso-i nagykövete. A mintegy hatszáz meghívott vendégnek (ebből 300 fő a sajtótól) és az első járat 178 utasának (a járaton csak 2 üres hely maradt!) a Magyar Turizmus Zrt. képviselői hazánkat népszerűsítő prospektusokkal és szóró ajándékokkal kedveskedtek. A magyar gasztronómiát a Danubius Hotels (Radisson SAS Béke) szakácsainak ételkülönlegességei, továbbá magyar pezsgők és borok képviselték, kultúránk bemutatásáról pedig a Duna Együttes zenészei és táncosai, valamint a Balázs Jazz Trió gondoskodott.
A jó hangulatú rendezvényre ünnepélyesen, a norvég légierő vadászgépeinek kíséretében érkezett meg – a magas rangú vendégekkel a fedélzetén – a Norwegian legújabb, B-737-800-NG típusú, 180 személyes, környezetkímélő technológiákkal felszerelt repülőgépe, amely az esemény záróakkordjaként 18:00-kor rajtolt 178 utasával Budapest-Ferihegy felé.
A játékos kedvűek a járatindítást kísérő reklámkampány keretében rendezett rádióvetélkedőn is részt vehettek. A három legügyesebb pár meghívást kapott a repülőtéren tartott döntőre, ahova a szervezők javaslatának megfelelően csomagokkal és útlevéllel érkeztek, hiszen a győztes azonnal indulhatott a nyitó járattal egy budapesti hétvégére. Valentin napi meglepetésként, végül mindhárom pár elutazhatott – a Danubius Hotels által biztosított wellness hétvégére a margitszigeti Grand Hotelbe (erről azonban csak a helyszínen, az első díj átadása után értesültek az érintettek).
A Valentin napi járatnyitásra utalva „Love at first flight – Budapest" szlogennel intenzív reklámkampányt folytat a Magyar Turizmus Zrt. február és április között az Oslo-tól dél-keletre, a svéd határ közelében fekvő repülőtér körzetében (Dél-kelet-Norvégia, Nyugat-Svédország).
A Magyar Turizmus Zrt. 2008. évi marketingtervében az észak-európai országok a legígéretesebb küldőpiacok között szerepelnek.
Az észak-európai országok (Dánia, Finnország, Norvégia, Svédország és a baltikumi országok) lakosai 2007-ben 671.000 vendégéjszakát töltöttek el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, amely a harmadik legmagasabb érték a Németországból és az Ausztriából hazánkba irányuló vendégforgalmi adatok után.
A 2007. decemberi vendégforgalmi adatok egyértelműen alátámasztják az észak-európai országokban folytatott Budapest Winter Invasion kapmány sikerét: decemberben Dániából 24%-kal, Finnországból 18%-kal, Norvégiából 60%-kal, Svédországból pedig 27%-kal több vendégéjszakát realizáltak a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek.