Casco csak nyaralásra?
Idén nyáron akár ingyenes minicascóval is csökkenthető a kockázat külföldön. A nyári szabadságok idején több százezren autóval indulnak útnak külföldi nyaralásukra. A statisztikák szerint tavaly csaknem négyezer magyar autós szenvedett kárt külföldön, ezért aggasztó, hogy a hazai autósok közel 80 százaléka nem rendelkezik a külföldi kockázatok fedezetét is jelentő casco-biztosítással. A Genertel alábbi összegzése bemutatja, hogy milyen alternatív lehetőségei vannak azoknak, akik nem rendelkeznek cascóval, illetve kiemeli, hogy casco mellett is mire érdemes odafigyelni, ha a lehető legteljesebb körű biztonságra törekszünk.
Idén nyáron akár ingyenes minicascóval is csökkenthető a kockázat külföldön. A nyári szabadságok idején több százezren autóval indulnak útnak külföldi nyaralásukra. A statisztikák szerint tavaly csaknem négyezer magyar autós szenvedett kárt külföldön, ezért aggasztó, hogy a hazai autósok közel 80 százaléka nem rendelkezik a külföldi kockázatok fedezetét is jelentő casco-biztosítással. A Genertel alábbi összegzése bemutatja, hogy milyen alternatív lehetőségei vannak azoknak, akik nem rendelkeznek cascóval, illetve kiemeli, hogy casco mellett is mire érdemes odafigyelni, ha a lehető legteljesebb körű biztonságra törekszünk.
„A külföldi autózás jelentős többletkockázatot hordoz magában, hiszen idegen környezetben, sokszor hosszú távokat vezetve kell az autó vezetőjének helytállnia – figyelmeztet Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója. – Sok autós gondolja úgy, hogy a nemzetközi zöldkártya megfelelő védelmet jelent a külföldön bekövetkező balesetekre, ám tisztában kell lenni azzal, hogy ez a kötelező biztosítás meglétét igazoló dokumentum csupán az általunk másoknak okozott kárt téríti meg helyettünk."
Teljes védelmet külföldön is a casco nyújthat. Fontos tudni, hogy amennyiben nem bizonyítható, hogy a külföldi javítás olcsóbban elvégezhető, a casco is csak a magyarországi helyreállítás költségeit téríti. Kivételt a szükségjavítás képez, amellyel a gépjármű szabályszerű és biztonságos közlekedésre alkalmassá tehető. Ugyanakkor a casco önmagában is kiterjed a tárolásra, az autó hazaszállítására, illetve az autóban utazó személyek hazaszállítására. Mindezekre általában egy limitösszeget határoz meg a szerződés, távolabbi úti cél esetén célszerű ellenőrizni ezeket a feltételeket, és adott esetben megfelelő kiegészítő biztosítást is kötni.
Közel két és félmilliónyi hazai autóra azonban – elsősorban anyagi okokból – nem kötnek cascót. Létezik ugyanakkor rövid, akár egy-két hétre köthető, úgynevezett határozott idejű casco is, amely a kockázatosabb külföldi tartózkodás idejére biztosíthat nyugalmat a kiutazóknak. Ennek díja általában az éves casco időarányos díjának három-négyszerese, ezért a díjért általában az adott időszakra az éves cascóhoz hasonló teljes körű fedezetet biztosít. E lehetőségnek további hátránya, hogy csak néhány biztosítónál vehető igénybe külön utánajárással, mivel ezt a termékkört az összehasonlító portálok kínálatába sem szokták felvenni a szolgáltatók.
Saját hibás töréskárra Idén nyáron egy további lehetőséget is választhat a kedvezményekre, kuponokra, próbaidőkre nyitott hazai közönség, mivel már megjelent a piacon olyan, egy hónapra ingyenesen járó, további kötelezettségeket nem jelentő minicasco is. Ennek igénybe vételét a külföldi útra időzítve fedezet szerezhető a figyelmetlenségből, a helyismeret hiányából fakadó kisebb koccanásos balesetekre.
Bár az utasbiztosítások is egyre szélesebb körű szolgáltatásokat kínálnak, az autóval kapcsolatos problémák esetén legfeljebb assistance-szolgáltatások nyújtásában számíthatunk rájuk. A napi száz forint körül köthető kiegészítő assistance-biztosítás baleset vagy nagyobb műszaki hiba esetén fontos segítség lehet, hiszen többségük fedezi a bérautó, a szállás vagy a hazautazás költségeit. A javítás költségeit azonban nem téríti, legfeljebb az autó mentését, tárolását, hazautaztatásának megszervezését vagy az alkatrészküldés költségeit.