Csepeli Lajos, a Co-op Zrt. elnökeCsepeli Lajos, a Co-op Zrt. elnökeA Co-op Hungary Zrt. 2007.szeptember 19-én adott tájékoztatást a  II. Coop Rally  megrendezéséről, az üzletlánc eredményeiről, terveiről. Az eseményen Csepeli Lajost, a Co-op Hungary Zrt. elnökét és Murányi László vezérigazgatót hallhatták a megjelentek, meghívott fővendég Sirman Ferenc, a Földművelési és Vidékfejlesztési Minisztérium kabinetfőnöke volt.

 

Csepeli Lajos, a Co-op Zrt. elnökeCsepeli Lajos, a Co-op Zrt. elnökeA Co-op Hungary Zrt. 2007.szeptember 19-én adott tájékoztatást a  II. Coop Rally  megrendezéséről, az üzletlánc eredményeiről, terveiről. Az eseményen Csepeli Lajost, a Co-op Hungary Zrt. elnökét és Murányi László vezérigazgatót hallhatták a megjelentek, meghívott fővendég Sirman Ferenc, a Földművelési és Vidékfejlesztési Minisztérium kabinetfőnöke volt.

 

Elmondták, a tavalyi sikeres kezdeményezés folytatásaként kerül ismét megrendezésre a „Coop Rally, a minőségi Magyar Teremékekért"  címet viselő autós verseny 2007.szeptember 20-22 között, most az ország észak-keleti régiójában.  A Coop Üzletlánc fel kívánja hívni a figyelmet a Magyarországon előállított, biztonságos élelmiszeripari termékekre, összefogva a magyar termelői és vállalkozói réteget a jóminőségű hazai termékek védelme érdekében.

A rendezvény fővédnökségét Gráf József  földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter látja el.

Murányi László, a Co-op Zrt. vezérigazgatójaMurányi László, a Co-op Zrt. vezérigazgatójaA verseny résztvevői 2007. szeptember 20-án rajtolnak, s végigjárják Kelet-Magyarország kiemelt gyártói és kereskedelmi központjait.  Az első versenyen is már több tucat gépkocsi tette meg a több mint 600 kilométeres távot, de az olyan jól sikerült, hogy idén már 60 gépkocsit kellett indítani. A jóminőségű magyar termékek érdekében zajló látványos-játékos, de komoly autósverseny szigorú szabályok között zajlik.

A Coop üzleti stratégiáját eddig is a hazai termelők és gyártók jóminőségű termékeinek forgalmazására, piacon tartására,  a vevőkkel való minél jobb megismertetésére alapozták.  Ez az elkötelezettségük az idők folyamán nem változott. Csepeli Lajos hangsúlyozta, a Coop Csoport marketinggel is segíti a hazai élelmiszergyártókat.

A támogatottak leginkább azok a kkv szektorba tartozó vállalkozások-, amelyek nagy nehézséggel tudnak csak bekerülni a multinacionális láncokba, s ott talpon maradni.  A Coop Csoport legfontosabb üzletágának, az országos Coop Üzletláncnak legfontosabb partnerei a magyar élelmiszeripar jeles képviselői közül kerülnek ki, rájuk a középtávú stratégiában is egyre jobban számítanak.

Murányi László, a Coop Hungary vezérigazgatója elmondta,  2007 első félévében a Coop csoportnak sikerült forgalmát és piaci részesedését is növelni, elsősorban franchise rendszerük bővítésével.  Ma már ebben a szerződéses rendszerben közel 700 boltjuk működik, az idei szerződéskötések száma 117.    A Coop franchise rendszerbe 3 ezer bolt tartozik az összesen ötezres országos láncból.

Elhangzott, a tavalyi 400 milliárd forintos árbevételt az év végére 450 milliárd Ft-ra képesek növelni, ezt jelzi már az

első féléves 8 százalékos forgalomarányos emelkedés.  A Coop a továbbiakban is eddigi alapvető stratégiájához igazodi;  a családokat jóminőségű mindennapi élelmiszeripari termékekkel ellátó országos, magyar tulajdonú, legjobb kereskedelmi láncként akar működni.  Ez az üzleti gondolkodás eddig is sikeres volt és a Coop azzal, hogy a silány minőségű termékeket nem fogadja be, elkerülte az utóbbi időkben nagy port felvert élelmiszer botrányokat.

A Coop középtávú stratégiájában a következő fontos célok szerepelnek:

-megőrizni piaci részesedését,

-bővíteni a franchise rendszert,

-növelni a jóminőségű magyar élelmiszerek és mindennapi fogyasztási termékek kínálatát,

-növelni a saját márkák számát és ismertségét, melyből ma már 650 van,

-erősíteni a logisztikai rendszert.

A Coop továbbra is reális alternatívát kínál a magyar kis és középvállalkozó beszállítóknak.

Csepeli Lajos elnök a Coop Csoport tulajdonosainak nevében megfogalmazta, a kereskedelmet és a vásárlókat  megosztó kérdésben, legyen-e vagy sem vasárnapi nyitva tartás, a Coop a szabad vasárnap mellett érvel.

Szakmai és emberi szempontok vezetik idevágó állásfoglalásában, mondván, a kereskedelemben dolgozóknak is szükségük van a pihenésre, a tradicionális családi életre.  A Coop elsősorban országos üzletlánc,  32 ezer  dolgozójának többsége nő, családanya, akik a mindennapokban nehezen tudnak alkalmazkodni a rendszeres vasárnapi munkához.  A Coop fizeti ugyan a túlóradíjat a hétvégi munkára, de a munkavállalókat ez nem kárpótolja a családjuktól való távolmaradásért, ezért küzd a Coop a kompromisszumos szakmai megoldásért.

A Rally fővédnökét, Gráf József földművelésügyi és vidékfejlesztési minisztert a sajtótájékoztatón Sirman Ferenc kabinetfőnök képviselte, aki elmondta, a tárca minden, a magyar agrárium vállalkozóit támogató színvonalas szakmai eseményt fontosnak tart, ezek körébe tartozik a Coop Rally is.  A tárca az utóbbi néhány évben minden alkalmat megragadott, hogy megismerje a termelők és feldolgozók üzleti stratégiáját, elvárásait és piaci tapasztalatait.  Ezen túl, az utóbbi évek élelmiszerbiztonsági termékbotrányai nyomán a tárcánál súlyt helyeznek rá, hogy a kereskedőkkel is szorosabb szakmai kapcsolatot alakítsanak ki munkájuk segítése és a kétirányú információáramlás elősegítése érdekében.

A minisztérium a kereskedők Etikai Kódexének megszületését is támogatta. Fontosnak tartják, hogy a szakmák képviselői azonos szakmai és etikai normák szerint versenyezzenek, ennek fontos eleme volt a hazai kereskedelmi szakma első, kiemelt, közösen megfogalmazott piaci viselkedési kódexe.

A minisztérium támogat minden olyan kezdeményezést, amely a magyar élelmiszeripar fejlődését szolgálja.

A magyar élelmiszeripar teljesítménye a görög, portugál, finn, cseh és osztrák élelmiszeripar teljesítményével hasonítható, az ágazat külkereskedelmi egyenlege továbbra is pozitív.  Export- és importpiacaink esetében lényeges változások nem történtek.

A tárca vonatkozó lényeges tevékenységei:

-a fogyasztói bizalom erősítése,

-az egységes élelmiszerlánc (szántóföldtől asztalig) terjedő ellenőrzése rendszerszerűen,

-mozgó ellenőrzések a más tagállamokból érkező élőállat-szállítmáníoknál,

-takarmányelőállítók-, forgalmazók, álattartó telepek, élelmiszer-előállítók-, és forgalmazók ellenőrzése,

-szezonális termékek ellenőrzése,

-termékfeldolgozási-értékesítési pályázatok szorgalmazása,

-együttműködés az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program élelmiszeripari intézkedéseivel,

-kiemelt feladat a hagyományos termékek védelme, EU-konform élelmiszerminőségi rendszer kiépítése,

-a Kiváló magyar Élelmiszer (80 előállító 300 terméke) és a Hagyományok-Ízek-Régiók program váljon nemzeti minőségi rendszerré,

-11 mezőgazdasági termék és élelmiszer földrajzi árujelzőjének közösségi szintű oltalmának elérése.

Az Üzletláncban forgalmazott cikkek kb. 90%-a hazai gyártású, köztük 650 hazai márkatermék található és magyar munkaerő állította elő.  2007-ben  45 új hazai gyártású Coop márkaterméket vezettek be, ezek minőségét folyamatosan ellenőrzik, beszállításkor és gyártási sorozatonként is.

A forgalom mutatja, a Coop márka vásárlói sokkal lojálisabbak, mint más márkáké, a Coop márkatermékek árszínvonala 40-70%-al kedvezőbb, ismertsége 2006-ban a hazai láncokban a legmagasabb volt, piaci részesedése közöttük 40%-os volt. 

A Coop kiskereskedelmi üzletlánc üzletpolitikájában kerüli a silány minőséget, a bizonytalan eredetű termékeket, a beszerzési ár alatti értékesítést, a magyar termékek piacra kerülését segíti.  Elkötelezett a magyar kereskedelmi kultúra színvonalának emelése, a fogyasztók részére történő személyes eladás és a vásárlás kultúrált körülményeinek biztosítása mellett.

A Rallyn meghívásos alapon (a Coop Üzletlánc felkérésére) a szektor legjelentősebb kereskedelmi és gyártó cégeinek vezetői, valamint a kormány gazdasággal és kereskedelemmel foglalkozó szakemberei vesznek részt, szimbolizálva a piac versenyzőinek összetartását a mindannyiunkat érintő közös cél érdekében.

Az esemény résztvevői között található:

Alföldi Tej Kft., Andrássy Kúria Hotel, Bognár Szörp Kft., Bonbonetti Choco Kft., Bunge Zrt., Buszesz Élelmiszeripari Zrt., Cerbona Zrt., Coca-Cola Beverages (Mo.) Kft,  Debreceni Hús Zrt., Detki Keksz Édesipari Kft., EVM Zrt., Friesland Hungária Zrt., FVM Agrármarketing Centrum Kht., GfK Hungária Piackutató Kft., Globus Konzervipari Nyrt., Gyermely Zrt., Heineken Hungária Sörgyárak Nyrt., Kaiser Food Kft., Kométa '99 Zrt., Laurel Számítástechnikai Kft., Magyar Cukor Zrt., Magyar Vízilabda Szövetség, MOL Nyrt., MOL Nyrt./MOL-LUB Kft., Nestlé Hungária Kft., Nielsen Piackutató Kft., Országos Kereskedelmi Szövetség, "Ostoros-Novaj Bor" Zrt., Pick Szeged Zrt., Royal Brinkers Kft., SáGa Foods Zrt., Sara Lee Hungary Zrt., Sole-MiZo Zrt., Strategix-Applause Consulting Kft., T-Systems, Unilever Magyarország Kft., Univer Product Zrt., Varta Hungária Kft., Zwack Unicum Nyrt.

A Coop Rally verseny szakmai tanácsadója a Rally-Sport kiemelkedő személyisége, Ferjáncz Attila.

http://www.coop.hu/

Harmat Lajos

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük